Acer Aspire problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martha Posthumus

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Hallo,

Ik heb een Acer 3661 WLMI, is 2 jaar oud.
De problemen zijn traag opstarten, niet alle programma's starten op, geluid, draadloos internet icoontje zijn niet zichtbaar. Terwijl ik wel op internet kan. Het toetstenbord werkt niet, dus ik kan niet typen.
Ik kreeg de 1e keer een foutmelding van Microsoft heb het foutrapport verzonden en kreeg als uitleg dat het aan Spybot lag. Dus heb ik Spybot en Comodo (firewall) verwijderd.
Het afsluiten lukte niet, dus lang op aanknop gedrukt waarna het weer opstartte.
Alles wat met Windows heeft te maken gaat traag.
Ik moet zeggen dat ik de laatste 2 weken wel vernomen heb dat Photoshop erg traag een image uploade in het programme. Dat vond ik wel vreemd.
Bij systeem informatie service stond inst.path is leeg og geen object, meer heb ik nog niet uitgezocht.
Heeft iemand een idee wat dit voor een probleem kan zijn, misschien een nieuwe driver installeren, maar waarovoor?

BVHD

Heb nog zitten nadenken maar heb nog niet zolang sp3 geinstalleerd kan
dat de oorzaak zijn ?

Sinds wanneer zijn deze problemen?
Zijn ze opeens gekomen, of geleidelijk?

Je zou een vorig herstelpunt kunnen terugplaatsen, van voordat je CS3 geinstalleerd hebt.

PS zijn de problemen er ook als je de laptop zonder accu (alleen netstroom dus) gebruikt?
(accu wel even uitnemen)

Ja de problemen zijn geleidelijk komen aanzetten. Vooral het traag reageren op programma's.

Het is niet mogelijk om bij een herstelpunt te komen,het duurt heel lang voordat ie opstart en als ik op volgende klik gaat ie niet door. Ook kan ik niet bij Windows update zien hoe lang het geleden is dat ik die geinstalleerd heb. Outlook Express doet het wel, maarhet geluid niet.
Kan ik SP3 ook verwijderen bij Software, want dat lukt wel.

Zal de accu eruit halen en opnieuw opstarten.

Laatst bewerkt:
Nou dat is gebeurd en nu starten de icoontjes wel op en ik kan weer typen. Ennnn hij start weer via start en uitschakelen.
Dat is wel erg raar, hoe kan dit?

Dit heb ik vaker gezien bij Acers, je accu is aan vervanging toe.
Het stroperige reageren op het toetsenbord is een van de tekenen.

Pffffffff gelukkig, dan zal ik een nieuwe accu erbij kopen.
Ik was al bang dat XP opnieuw geinstalleerd moest worden, of dat er problemen met SP3 zouden zijn.
Harkstikke bedankt voor je tijd en vooral je hulp Joe, nu kan ik weer verder met werken.

groetjes en een smok van Martha :thumb:

Tja, ik weet niet precies hoe deze storing in zijn werk gaat, maar ik heb zelf eens een Acer met dergelijke problemen binnenstebuiten gedraaid en gescand op virussen en ander ongedierte, en kwam uiteindelijk bij een overleden accu uit en toen die eruit was draaide alles weer als een zonnetje. :D

Fijn dat alles weer werkt :thumb:

verholpen???

Hoi Martha,

Ik ben op jouw bericht terecht gekomen omdat ik momenteel dezelfde problemen heb. Ik wil graag weten of het probleem zih heeft verhlopen met een neiuwe accu??? Dan zou dit bij mij mogelijk ook het geval kunnen zijn.
Ik hoor het graag.
Computer: Acer aspire 3661 WLMI. Mogelijk erkend probleem bij deze computer??????????

Laatst bewerkt:
Hoi Martha,

Ik ben op jouw bericht terecht gekomen omdat ik momenteel dezelfde problemen heb. Ik wil graag weten of het probleem zih heeft verhlopen met een neiuwe accu??? Dan zou dit bij mij mogelijk ook het geval kunnen zijn.
Ik hoor het graag.

Jazeker Bianca, laptop werkt weer als een tierelier. Ik heb ook gelezen dat je de accu er beter uit kan halen als je hem niet zoveel gebruikt, de warmte is niet echt bevordelijk voor dat ding. Hopelijk werkt het ook bij jou.
succes

groetjes Martha

Laatst bewerkt:
Dank je voor de snelle reactie. Dit had ik niet verwacht.
Dan ga ik maar op pad voor een nieuwe accu. Volgens mij iets van 100 euro. Is niet niks voor een laptop van 2 jaar oud!!!!

Dank je voor de snelle reactie. Dit had ik niet verwacht.
Dan ga ik maar op pad voor een nieuwe accu. Volgens mij iets van 100 euro. Is niet niks voor een laptop van 2 jaar oud!!!!

Nee is wel een duur grapje :mad:, die van mij is ook 2 jaar oud. Kweet ook niet hoe lang
die accu's gewoonweg meegaan. Heb nu de accu er nooit meer in zitten, alleen als ik
zonder snoer moet natuurlijk en dat is niet zo vaak. Maar nu doet ie het wel weer harstikke goed, das ook weer mooi. :D

@Bianca: test dit eerst uit door je laptop alleen op netstroom te gebruiken. (accu uitnemen)
Als je laptop dan nog traag is en problemen geeft, dan is je accu niet de oorzaak maar kan het net zo goed aan virussen/spyware liggen en dan heb je voor nop die accu gekocht.

@Bianca: test dit eerst uit door je laptop alleen op netstroom te gebruiken. (accu uitnemen)
Als je laptop dan nog traag is en problemen geeft, dan is je accu niet de oorzaak maar kan het net zo goed aan virussen/spyware liggen en dan heb je voor nop die accu gekocht.

Zat ik ook net te bedenken Artic Joe, :thumb:

Bedankt allebei!!!

Toevallig heb ik dit afgelopen weekend al geprobeerd en zonder accu doet m'n laptop het prima. Dus zodoende herkende ik mijn probleem ook in het verhaal van Martha.
Aanzetten met accu is drama. En als ik 'm eruit haal, dan werkt hij prima.
Dus op naar een nieuwe accu.
Mijn huidige accu (die helaas niet meer werkt) deed het tijdens het internetgebruik maar een half uur. Ik vond dit vrij weinig. Geen idee hoelang een accu werkt.

Bedankt voor je reactie, dit is een heel interessant probleem wat ik tot nu toe bij meerdere Acers meegemaakt heb maar heb nog steeds geen verklaring voor dit vreemde gedrag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan