Acer Aspire problemen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel03

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2010
Beste Forum gebruikers.. Ik zal me eerst even voorstellen..

Ik ben dus Michel ben 25 jaar en woon in Zierikzee.
Van beroep ben ik signmaker, en heb weinig verstand van pc's.
Als ik problemen heb kan ik altijd wel iets vinden via dit forum en/of google maar voor het volgende probleem kan ik helaas niets vinden.. Vandaar mijn vraag hier!

Ik heb een laptop

Acer Aspire 5670

Systeem:
Microsoft Windows XP
Media Center Edition Versie 2002
Service Pack 3

Acer System
Genuine Intel(R) CPU
T2300 @ 1.66GHz
Kloksnelheid: 1.67 GHz. 2,00 GB

De laptop werk vrijwel zonder problemen altijd nog goed gedaan en als er iets was heb ik dat altijd nog netjes kunnen verwijderen en fixen.
Ik heb er verschillende programma's op staat zoals Dreamweaver, WS_FTP, Photoshop enzo.
Maar deze werken niet meer.. als ik WS FTP open kan ik me gewoon aanmelden enzo.. maar zodra ik bestanden probeer te up- of downloaden krijg ik de volgende melding: wsftp gui.exe toepassingsfout De instructie op0x03a8b194 verwijst naar geheugen op 0x03a8b194. De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt.
Klik op OK op het programma te beëndigen.
Klik op Annuleren om fouten op te sporen in het programma.

Als ik dan op OK druk krijg ik weer de volgende melding:

De instructie op 0x73d411c7 verwijst naar geheugen op 0x00000004.. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
Klik op OK op het programma te beëndigen.

Nu had ik met photoshop ook het zelfde probleem geloof ik (ik kan dat niet meer zien..) heb photoshop gewist omdat ik dacht dat er iets mee fout was, en vervolgens geprobeerd om opnieuw te instaleren vanaf een "ghost" station maar halverwege vroeg doe om de cd dus lukte niet meer om te instaleren..

Moet ik nu alles wissen en windows opnieuw instaleren of is er nog iets aan te doen?:$
En zo ja.. (ik heb deze laptop van een vriend van me gekocht een jaar of 3 geleden omdat die er niets mee deed.. maar er zaten geen windows cd's of iets bij...
Hoe moet ik deze dan opnieuw instaleren?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

M.v.g. Michel

probeer eens (als je ze kan vinden) alle drivers te updaten?

wat ik vermoed is dat dit een probleem is met je harde schijf: in het ergste geval zal je een nieuwe harde schijf nodig hebben, in het lichtste geval zal je gewoon de drivers opnieuw moeten installeren en zal alles terug goed werken voor een onbepaalde tijd.

probeer eens (als je ze kan vinden) alle drivers te updaten?

wat ik vermoed is dat dit een probleem is met je harde schijf: in het ergste geval zal je een nieuwe harde schijf nodig hebben, in het lichtste geval zal je gewoon de drivers opnieuw moeten installeren en zal alles terug goed werken voor een onbepaalde tijd.

Ik heb op de acer site gekeken.. via de volgende link..
http://www.acer.nl/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=nl&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=3744&sp=page15e&ctx2.c2att1=3&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=3744&CountryISOCtxParam=NL&ctx1.att21k=1&CRC=2939325947
(Laptop > Aspire > 5670 > windows mce)

Moet ik dan alles wat brij driver staat opnieuw instaleren?
Ik zie er namelijk niet echt iets van een harde schijf bij staan..

Laatst bewerkt:
je zal chipset driver moeten nemen, zorg wel dat je bij het juiste besturingssysteem bent! (Windows XP WCE is het dus bij jou)

je zal chipset driver moeten nemen, zorg wel dat je bij het juiste besturingssysteem bent! (Windows XP WCE is het dus bij jou)

Heb ik gedaan!

Volgens mij werk ftp weer naar behoren!
Zal straks proberen of ik Photoshop weer kan instaleren..

Heb m'n laptop net opnieuw opgestart en dan krijg ik ook een foutmelding namelijk de volgende:

printscreen.bmp

Hebben jullie hier nog iets aan?:$

wel, dit heeft iets te maken met jou MS-SQL programma ... probeer deze eens opnieuw te installeren, ofwel is jou programma aan het proberen te connecteren naar een externe server, die je zo te zien nog niet/slecht hebt geconfigureerd ofwel dat die er niet is ...

Laatst bewerkt:
Hmm ik heb geen idee wat hiermee word bedoeld:P

Voor zover ik weet heb ik nooit verbinding gehad met een externe server.. (of m'n externe harde schijf moet een externe server zijn?)

ik denk dat die MS-SQL probeert connectie te maken met een server, maar omdat je er geen hebt ingesteld, dat programma dus een error maakt ...

ik denk dat die MS-SQL probeert connectie te maken met een server, maar omdat je er geen hebt ingesteld, dat programma dus een error maakt ...

Ok, en kan ik dit op 1 of andere manier verhelpen? of moet ik dit gewoon negeren?

opnieuw installeren, en instellen => de volledige opties doorlopen en controleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan