Acer Aspire V3 771 vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Hallo,

heeft iemand een idee hoe ik bij bovenstaand baggerprodukt de UEFI uitschakel?

Want nadat ik een (zoals gewoonlijk bij ACER, nét na de garantie) gecrashte harddisk vervangen heb, weigert het ding te starten.
Kennelijk vinden de heren bij ACER de gebruikers ook nog te zwakzinnig om zelf in de BIOS te komen, dus slaat het apparaat iedere selftest over bij opstarten en geeft al binnen 1 seconde nadat je op power drukt, de melding "no bootable device' en kun je er verder weinig mee.

Ook het F2 drukken/spammen binnen die ene seconde heeft geen enkel effect; USB stick, bootable CD, externe harddisk en wat er ook maar bestaat, wordt allemaal niet gezien en ook 30 sec stroomloos maken heeft geen enkel effect.

Ik ben inmiddels een uur verder en kan geen kant op met dit baggerding.

Heeft iemand nog een andere tip die ik kan proberen?

Alvast bedankt voor het meedenken

Ik zou 2 dingen verwijderen, zodat je mogelijk in de BIOS zou kunnen komen:
Eerst kijken of het verwijderen van het interne geheugen je de kans biedt om in de bios te komen.
Is dat niet genoeg, evt. ook nog even de harddisk uitbouwen.

Tijs.

heb het geprobeerd maar zonder effect. UEFI neemt vrijwel direct de bios over.

Inmiddels op een andere manier in de bios gekomen door de accu los te halen met f2 ingedrukt en die f2 vast te houden terwijl ik weer start.

Maar het heeft weinig zin. De zooi van Acer is zo gemaakt dat de backup die je maakt van de harddisk, niet eens een fatsoenlijke MBR bevat en alleen via UEFI wil werken. En herstelcd's leveren ze niet.
Heb nu de backup teruggezet op nieuwe harddisk en geprobeerd om te rebooten maar ziet nog steeds geen opstartbare schijf.

Het enige wat ik nu kan proberen is de oude harddisk er uit en bij mij in een dockingstation en dan kijken of ik een 1:1 backup kan maken en die dan weer 1:1 terug kan zetten op de nieuwe.

Maar gezien de bad sectors op de oude betwijfel ik ook of dat lukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan