Acer Aspire V3, bios vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkyBoy

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
Zoals de titel al zeg, ben ik in bezit van de laptop, Acer Aspire V3.
Deze is nog geen week oud.
Op de laptop stond W8, maar hier heb ik dus een paar dagen mee gestoeid en dat beviel mij niet.
Ik heb hier nu W7 weer op gezet, maar nu komt mijn vraag:
Ik heb de hele schijf leeg moeten halen, omdat de partitie waar ik W7op wilde installeren een GPT beveiliging had, ook de andere partitie had dit.
Dus alles wat erop zat van recovery, tot nog bepaalde partitie's heb ik verwijdert.
Dus de hele schijf was leeg, zodat ik wel W7 kon installeren.
Maar in mijn bios kon ik kiezen tussen UEFI of de oude legacy instelling.
Ik heb hem terug gezet naar legacy instelling en als ik hem nu weer terug zet in de Bios naar UEFI, start die de computer niet op, geeft die weer dat er geen opstartbare schijf is gevonden.
Ik heb dus maar weer terug gezet in de Bios naar legacy, en dan start die W7 gewoon op.
Wat is nu precies UEFI, en hoe kan ik dit weer herstellen zodat ik dit wel weer kan gebruiken, of is dit niet relevant?
Wil eerst W8 er niet weer op hebben.

Vriendelijke Groet: Henk

Uefi is eigenlijk de opvolger van de aloude bios.
Een reden dat windows niet meer start als je in je bios omschakelt van legacy naar uefi zou kunnen zijn dat je win7 onder de legacy hebt geinstalleerd.

Dus als ik de instelling verandert, bij een volgende installatie van W7, terug naar UEFI, dan zou het goed moeten gaan ?
Of is dit alleen voor W8 ?
Uefi is eigenlijk de opvolger van de aloude bios.
Een reden dat windows niet meer start als je in je bios omschakelt van legacy naar uefi zou kunnen zijn dat je win7 onder de legacy hebt geinstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan