Acer Aspire; Windows 7 Besturingssysteem problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mistermaru

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2012
Berichten
33
Gisteren was er iets mis met mijn laptop. Ik heb namelijk 2 accounts: Maru en Familie. Maar Maru is de administrator en kon er niet meer op inloggen hij bleef maar in de welcome screen vast. Dus daarna logde ik in op familie en lukte het wel. Dus daar probeerde ik een systeemherstel uit te voeren, ze vroegen mij om de administrators(Maru)wachtwoord. Ik had dat gedaan en drukte Ok, en toen liep mijn laptop vast. Ik wist niet wat er aan de hand was. Dus had ik van alles en nog wat gedaan maar ik kon nog steeds niet inloggen op Maru. Daarna besloot ik om mijn laptop helemaal opnieuw te installeren Met erecovery Manager die ik op mijn cd had. Maar toen ik dat deed bleef het proces van herstellen van mijn pc vast op 66%. En toen had ik dus de stekker eruit getrokken midden in het proces. Ik kan dus windows 7 maar niet opnieuw installeren met mijn originele recovery discs. Ik wou graag vragen of iemand mij kan helpen en misschien weet wat het probleem is, want nu kan ik windows 7 niet eens meer starten. Als ik mijn laptop start komt er te staan:

"Windows failed to start. A recent hardware or software change meight be the cause. To fix the problem:

1. Insert your Windows installation disc and restart your computer.
2. Choose your language settings, and then click "Next."
3. Click "Repair your computer."

If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance

File: \Windows\system32\hal.dll

Status: 0xc000000f

Info: Windows failed to load because the HAL is missing, or corrupt."

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Voer een schone installatie uit.

Zo doe je dat:

Computer opstarten en cd erin doen daarna in de bios aangeven dat je een CD wilt boten.
Als je de cd hebt geboot moet je dan misschien jou licentie code invoeren daarna vragen ze op welke harde schijf je Windows wilt installeren selecteer jou harde schijf en klik dan op meer opties of geëvacueerd opties.
Selecteer jou harde schijf en formateer die daarna na de formateren gewoon dubbel klikken op die harde schijf en dan word Windows geïnstalleerd.

Als hij niet weet hoe je moet boten zijn er genoeg video's op youtube. Als je video's wilt bekijken doe je dat door in youtube de volgende te schrijven: "How to boot a CD/DVD"

Veel succes
 
Dit heb ik dus nu al tientallen keren geprobeerd maar de recovery cd die ik heb formateert de schijf, en daarna installeert hij windows voor de helft, daarna blijft de proces vastlopen en gaat die niet verder. Maar dan denk ik dus dat het aan de cd ligt, en ik dus een nieuwe windows moet gaan kopen zeker?
 
Download Windows van een of andere torrent website zorg dat het de origenele versie van Windows is want je hebt de product code van Windows op de achterkant van jou laptop staan.

Je kan die Windows dus gratis downloaden van een torrentwebsite en daarna jou orginelen product code invoeren. Dus is het helemaal legaan.
je kan die windows dan op een USB van minum 4 Gb gaan branden je kan dat doen met Windows USB/DVD tool daarmee maak je een USB bootalbe.

Van hier kan je Windows USB tool downloaden:
http://www.microsoftstore.com/store/msstore/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool

scroll naar beneden en in het rood staat er "Windows 7 USB/DVD Download tool" klik daarop en de installatie van de USB tool zal beginnen je kan natuurlijk ook een lege CD/DVD gaan gebruiken. Maar van een USB kan je die altijd verwijderen en jou USB terug voor andere zaken gebruiken.

Opgelet: Als je Windows van een torrentwesite gaat downloaden zorgt dat het de versie is die op jou laptop stond ik vermoed dat het Windows 7 Home Premium was. Je moet om torrent bestanden te kunnen downloaden Bittorent downloaden die kan je gratis gaan downloaden op de website van Bittorent zelf.

Als je nog vragen hebt kan je die gerust stellen.
Hopelijk ben ik duidelijk genoeg met die tekst die boven staat :)

Veel succes :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan