Acer Aspire X3200 (AMD Phenom X4 9150e) opstart probleem (nieuwe PC!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mau1980

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hoi,

vandaag een splinternieuwe ACER Aspire X3200 gehaald.
Deze is met AMD Phenom X4 9150e processor en 4GB RAM intern.

Echter, na de volledige Windows Vista Home Premium installatie etc., de nodige windows updates en installaties liep ik tegen het volgende probleem aan;

Standaard is deze PC met McAfee antivirus geleverd, voor een trial van xx-dagen. Deze moest er af, aangezien ik een eigen antivirus via mijn provider gebruik.

Dus, via configuratiescherm > programma's verwijderen, McAfee eraf gehaald.
Vanzelfsprekend moet de PC daarna opnieuw opstarten om alles af te ronden.
Zo gezegd, zo gedaan. Echter de PC is niet meer opnieuw op te starten (ook niet in veilige modus!). Hij blijft hangen bij een zwart scherm met alleen de cursor-pijl zichtbaar.

Ik weet me nu even geen raad.
Acer levert de nieuwe PC zonder verdere gebruikshandleiding en/of recovery discs.

En ik vraag me stellig af waarom dit nu ineens gebeurd, want ik het écht nog helemaal niks op de nieuwe PC gedaan. Er is, naast de nodige Windows updates, nog niks op gedaan.

Herkend iemand een dergelijk probleem? En hoe los ik zoiets op?

Bedankt voor het meedenken en de hulp!

Hoi,

Nieuwe pc <> dus garantie <> dus terug ermee naar de winkel.
Als je verder nog niks hebt gedaan en alleen McFee via het configuratiescherm hebt verwijderd, kan dit op zich nooit de oorzaak zijn van het niet willen 'doorstarten' van de pc.
Overigens heb je altijd een recoverymogelijkheid door direct nadat je de pc aanzet, op een Functietoets (welke weet ik zo niet, maar dat krijg je op het scherm te zien direct bij starten van de pc) en een herinstallatie te plegen.

Overigens heb je altijd een recoverymogelijkheid door direct nadat je de pc aanzet, op een Functietoets (welke weet ik zo niet, maar dat krijg je op het scherm te zien direct bij starten van de pc) en een herinstallatie te plegen.

is volgens mij op F8 drukken om de opstart mogelijkheden te krijgen..

start hij wel op in veilige modus ?

Heb nu 5 dagen en x3200 en wilde gewoon niet meer opstaren.
Talloze malen geprobeerd. Heen en weer bewogen, misschien iets los, hielp niet.

Toen ik hem al half had ingepakt deed hij het gemeenlijk gewoon weer.
Misschien een kwartier de stroom er af halen??
Dus nou moet ie toch nog thuis blijven als hij zo meteen weer opstart natuurlijk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan