acer aspire x3200

Status
Niet open voor verdere reacties.

erisnobody

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Hoi,

Van mijn acer aspire x3200 met vista is de harde schijf gecrasht , ik heb een andere schijf erin geplaatst maar ik heb geen vista of recover cd erbij om te herinstalleren.
Als ik nu een win xp win vista of win 7 probeer te installeren lukt dit niet en de oplossing om dit voor elkaar te krijgen is door middel van een bios update,en dit kan via
de acer site of een andere link alleen vanuit een werkende windows,maar ik kan windows nu niet installeren.
Zelf heb ik via internet gezocht naar een update vanuit de boot maar deze vanuit de boot dus kan ik nergens vinden en via de acer helpdesk vertelde ze mij het kan dus alleen via een werkende windows en die heb ik niet dus wat ik nodig heb is een bootable cd met de biosupdate is er misschien iemand die hiervoor een oplossing weet?
Biosupdate naam :Win R01-BO.exe

Bedankt groetjes Willie

Je hebt de key van Vista, dan kan je de Vistacd van iemand lenen, dan wel downloaden.

Hoi,
Bedankt voor je reactie en ik heb een orginele vista geleend , maar na de installatie start de pc niet door en win xp geeft een bsod en dit zou iets te maken hebben met de ahci en wat ik gevonden heb op internet zou dit met een biosupdate opgelost zijn , dus nogmaals ik moet de biosupdate doen voor de installatie en acer heeft deze update wel maar dan na dat windows is geinstalleerd dus vauit windows gaat dan de update.
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest maar ik heb dus nodig een biosupdate voor de installatie van windows

dat begrijp ik, maar op de Website staan geen drivers voor XP.
Heb je gecontroleerd of deze er zijn?

Had je geen hersteldvd's gemaakt?
Zo ja, kan je daarmee Vista herstellen.

Laatst bewerkt:
Hoi Zoeff,
Zoals ik al zei in mijn eerste post ik heb geen herstel dvd gemaakt ja is niet slim van mij en xp heb ik geprobeerd omdat vista niet lukte

Hoi,
Nou ik ben weer een stapje verder ik heb de dos bios gevonden en nu wil ik een bootable cd maken en de awdflash.exe hier op branden.
Weet iemand hoe ik een bootable cd maak en waar ik die kan downloaden en kan ik dit bestand er gewoon op branden?

Hoi Zoefff,

Dankjewel voor het meedenken , de link en de waarschuwing. groetjes Willie

Ok.
Ik ben namelijjk er niet van overtuigd dat er een Bios-Update nodig is om win xp win vista of win 7 te kunnen installeren.
Vista is er immers ook opgezet.

Ofwel een Biosinstelling danwel ontbrekende Raiddrivers zijn er m.i. debet aan.

Als er op een acer vista dvd of welke fabrikant dan ook en de ahci -sata driver ingebakken is of als je de driver slipstreamd kun je windows installeren.
D.M.V. een biosupdate is dit vaak niet nodig naar wat ik ervan weet , maar ik laat het resultaat weten ook omdat er dan hoop ik een slotje op dit topic kan.

Hoi Zoefff,

Nou bios is geupdated en ja hoor win 7 install. lukt nu wel dus geinstalleerd en alles werkt.Heb wel de naam van de biosupdate moeten wijzigen want awdflash update herkende deze niet er stond blo1.bin en deze naam heb ik gewijzigd naar bios.bin en toen lukte de update vanaf een bootable usb stick met het hulprogje van hp .
Hier kan een slotje op bedankt voor alle hulp en het goede werk dat jullie doen en misschien heeft iemand ooit nog eens iets aan deze info.

Groetjes Willie

Hoi,
Nog even een update , na de bios update kon ik kiezen voor ahci of ide en voor de update kon ik dat niet dus toen windows geinstalleerd met de bios instelling op ide en windows draaide goed maar startte zeer langzaam op en sloot ook langzaam af.Biosinstelling op ahci gezet en toen kreeg ik een bsod ,teruggezet op ide en het werkte weer.
Biosinstelling weer op ahci gezet windows opnieuw geinstalleerd en nu draait deze perfect.

Bekend is dat je dat eenmaal geïnstalleerd beter niet wijzigt.

Bedankt voor de terugmelding en veel succes verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan