Acer BioProtection

Status
Niet open voor verdere reacties.

Easterboy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2008
Hallo,

Ik ben sinds een paar dagen in bezit van een nieuwe Acer TravelMate 7730.
Echter zit ik nu met mijn handen in het haar, ik kan de notebook niet meer opstarten..:shocked:
Net nu ik er vandaag mee moet werken.. :(

Als ik hem opstart vraagt hij direct al om wachtwoord, dit heeft te maken met het Acer programma Bioprotection.
De wachtwoorden die ik voor dat programma heb ingetypt pakt hij niet stom genoeg, resultaat is dat ik dus niks kan.. :(

Nou ik mijn vraag: Hoe krijg ik dit eruit? Is het mogelijk dit eruit te krijgen door de BIOS te ressetten?

Alvast bedankt!

Wachtwoord dus kwijt?

Twee dingen:

De batterij eruit halen zodat het CMOS geheugen gewist wordt maar je hebt een nieuwe laptop dus vervalt je garantie en anders dit programma nemen http://www.cgsecurity.org/wiki/CmosPwd

Verder zit er niks ander op of eventueel Acer bellen.

Hallo Raymond, bedankt voor je antwoord.

Nja,... wachtwoord kwijt..
Het programma Bioprotection heeft mij gevraagd 2 wachtwoorden te maken (beide moesten geverifieerd worden).
En volgens het systeem die vraagt om een wachtwoord zijn beide door mij bedachte wachtwoorden foutief.

Het programma wat je noemde werkt bij mij niet, ik heb niet de mogelijkheid om in windows of dos te komen.
Hij vraagt bij het aandoen van de notebook gelijk om een wachtwoord, ik kan niet eens in de bios komen.
Ik kan verder ook niks vinden op het internet wat eventueel een oplossing kan zijn voor mijn probleem.

Ik ook

Ik heb hetzelfde probleem en ben benieuwd naar de oplossing.

Pffffieuw,,, gelukkig doet hij het weer.

Ik heb vandaag gebeld met de helpdesk van Acer..
Na een half uurtje telefoneren heb ik opgehangen met 2 opties.
BIOS resetten, en anders opsturen..

Ik heb zojuist het kleine batterijtje er een 15 minuutjes uitgehad en daarmee is inderdaad het euvel verdwenen.
Na het opstarten ging hij keurig door en startte hij Windows op.

@Hiltin: Het batterijtje kun je onderop vinden. Als je het klepje t.h.v. je touchpad losschroefd zie je de batterij zitten.
Deze kun je er gewoon uitwippen.

Uiteraard wel effe de accu eruit halen vantevoren. ;)

Bedankt voor de reacties!

Yep, dat zei ik dus alleen is het soms een rot taak om deze knoopcellen te vinden in een laptop en dan is een belletje naar de fabrikant wel een aardige optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan