Acer blijft opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

roosk

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
8
Hallo allemaal,

ik heb een Acer Aspire T180-IB7Z en sinds ik vandaag er iets op geïnstalleerd heb blijft hij opstarten.
Ik krijg het Acer scherm nog wel te zien en het XP scherm, maar daarna wordt het even zwart en zie ik heel snel een blauw scherm en dan begint hij weer op te starten.
Op F8 klikken werkt wel, maar Veilige modus indrukken werkt niet. Ook Laatste bekende configuratie blijkt ook niet te helpen.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen zodat ik weer op internet kan~ :confused:

x
 
hallo roosk , ik veronderstel dat dit iets met uw grafische kaart temaken heeft ! deze zal te warm worden
( waarschijnlijk door die nieuwe software te installeren )
ik zou alles een tijdje afleggen ( laten afkoelen )- dan in veilige modem proberen ( dus tijdens de opstart f8 in houden voor dat ge sherm kunt zien ) en dan die nieuwe software afgooien ???
daaag
 
Ik heb de stroom er al afgehaald, dus hopelijk is hij aan het afkoelen nu.
Hoop dat het werkt. :)
 
Hoi roosk,

Wat je zou kunnen proberen is systeemherstel, dan worden recente wijzigingen ongedaan gemaakt, en grote kans dat het probleem is verholpen.
Zonder foutgegevens van de BSOD ( 0x0000000000) is het gissen naar de werkelijke oorzaak.

Lees even deze TUT door, misschien dat je er iets aan hebt.
 
Bedankt voor de informatie Rickvi, maar ik denk niet dat dat zal werken.
Ik kom niet in het menu scherm, want zover komt mijn computer niet met opstarten. Helaas...

Ik heb mijn computer opgestart nadat hij is afgekoeld. Ik heb op F8 en op Veilige modus geklikt, maar dat werkt niet...
Iemand nog ideeën?
 
Ideeën genoeg, nu moeten ze ook nog eens werken.... dan is er pas een goed idee. Maargoed, ik zal mijn best doen:D

Haal eerst de harde schijf er even uit (eerst loskoppelen van stroom en zorg dat je niet statisch geladen ben!!!!) start hem dan nog eens op en kijk dan of hij aanblijft. Als dit niet het geval is zal er hardware kapot/beschadigd zijn. Dit zou wel héél toevallig zijn, maar je moet er zeker van zijn dat het inderdaad windows is.

Dit zou ook veroorzaakt kunnen worden door een hardeschijf fout. Probeer daarom eens om de hardeschijf in een dock (als je die hebt) of in een andere pc te stoppen, controleer hem dan op fouten via deze computer.

Heb je misschien ooit een recovery cd gemaakt? of is er een boot-recovery partitie aanwezig? Dan zou ik deze eerst eens uitvoeren om te kijken of dit werkt.
Wanneer dit helpt is je probleem opgelost (haha logisch). Zo niet, dan rest er naar mijn mening nog maar één ding...

Welke software heb je precies geïnstalleerd?

Als het echt niet anders kan kun je Windows opnieuw installeren, alleen is dit een hoop werk en gedoe. Wanneer je dit doet kun je als die beschikbaar is, Windows op een 2e hdd of 2e partitie installeren zodat je de bestanden later gewoon terug naar je nieuwe C:\documents and settings\gebruikersnaam mappen kun kopiëren.
 
Laatst bewerkt:
Ok, start even op met je XP-CD (leen er desnoods even een), laat het uitrommelen tot je het blauwe Installatie-Optie-Menu krijgt, & druk daar op R inplaats van Enter.

Kies de Windows-installatie, meestal 1: C:\Windows, mep dus 1 plus Enter, eventueel je Administrator-wachtwoord invoeren, maar meestal doet niemand dat, dus mep Enter.

Typ:

map

Nu krijg je een lijst met alle beschikbare schijven & partities. Typ voor elke schijfletter behalve CD-ROM &/of Floppy:

chkdsk <schijfletter>: /p

Laat die rustig uitlopen, kan even duren, eventuele foutmeldingen negeren.

Typ na voltooing:

exit

De computer herstart, haal heel snel de CD uit de lade, & start nu weer op met F8.
Kies dan in het menu: Laatst bekende goed werkende configuratie.

Start desnoods nog een keer om met F8 naar de Veilige modus te gaan.
Klik daar Start, RechterMuisKlik Deze computer, Eigenschappen, tabblad Geavanceerd, Opstart- en herstelinstellingen, & vink De computer automatisch opnieuw herstarten UIT, Toepassen, OK, OK. Herstart.
Volgende keer dat je een BSoD krijgt, blijft die op het scherm staan zodat je het rustig kan noteren.
 
Laatst bewerkt:
Lieve allemaal,

bedankt voor het reageren en voor de handige tips en informatie!!
Mijn moeder en ik hebben besloten dat het tijd wordt dat mijn computer weg wordt gegooid, want ik heb hem al 7 jaar en we vinden het niet waard om hem te laten reparen. (7 jaar van downloaden en dergelijke...)
Hartstikke bedankt dus!! :D (hopelijk heeft iemand anders nog baat bij mijn vraag)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan