Acer CDRW doet t niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Mijn Acer CDRW wil niet meer branden. Als ik via Nero of Clone CD bestanden wil branden, vraagt de software steeds om een lege CD maar die zit er al in! er gaat ook geen rood lampje branden. heb hem al uit de hardware verwijderd en vervolgens opnieuw de PC opgestart, maar niks helpt.

De brander leest trouwens wel gewone of al gebrande CD's, zij het dat het wel ruim een halve minuut duurt voordat ik in de verkenner de bestanden te zien krijg wat naar mijn idee vrij lang duurt.

Is ie nou gewoon te barsten of speelt er iets anders?

Wie heeft in het ergste geval een goeie tip voor een andere CDRW (of misschien een DVD-brander)?

kieskeurig..... DVD-writer van BTC?

Ik heb via deze site (kieskeurig) een DVD-speler gekocht omdat ie bijna een 10 scoorde.... heb alleen nog nooit zo'n slecht apparaat in huis gehad. Ik heb daarom mijn twijfels over de recensies: worden deze niet door de bedrijven/leveranciers zelf geschreven om op deze manier een verkapte vorm van reclame te krijgen? Naar mijn idee kan je alleen aan de vermelde klachten enige waarde hechten want die zullen zeker van de echte gebruiker afkomstig zijn.

Ik heb overigens - wel weer via kieskeurig :-) - een DVD-writer van BTC gezien: relatief goedkoop en een boel software erbij. Zijn er al helpmijers die zo'n ding hebben en wat zijn hun ervaringen hiermee?

Kun je even het merk vermelden en wat er aan mankeert. En schrijf dan zelf ook een review op kieskeurig.

Het is een Lenco DVD-14. De kwaal is dat de DVD's halverwege beginnen te haperen: beeld en geluid bevriezen als het ware een seconde, waarna hij vervolgens weer verder speelt (de bevroren seconde wordt NIET afgespeeld). Als dit om de 10 a 15 seconden gebeurt kan je je voorstellen dat "enige irritatie" gaat optreden. Ik heb nieuwe DVD's gebruikt dus daar ligt het niet aan; de DVD's spelen op andere spelers zonder problemen. Het ligt dus duidelijk aan de speler zelf.

Maar goed, dit topic ging eigenlijk over mijn kapotte Cd-brander..........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan