Acer computer ziet DVD-RW niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Josn40

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Tijdje geleden nieuwe Acer Aspire L3600 gekocht. Na 2 maanden probleem: alles zwart. Teruggebracht naar Dynabyte. Die hebben 'm opgestuurd en komt na 6 weken terug. Moederbord blijkt vervangen. Computer gaat zelf Vista Home Premium installeren en daarna werkt ie maar ziet geen DVD-speler in 'mijn computer'. Is ook niet toe te voegen via configuratiescherm en er staat ook geen DVD speler in de mogelijkheden na booten in de setup.
Terug naar Dynabyte, die zeggen dat een driver mist en dat ze die erop gezet hebben. Weer thuis blijkt er nog geen DVD-speler te zien en ook de driver is niet te vinden. Op het internet staat ook niet bij Acer welke driver er nodig zou zijn en op hun support pagina is ook geen driver te vinden. Wat nu?

Het is mij niet helemaal duidelijk of je ook in apparaatbeheer hebt gekeken?

Hallo

Garantie claimen op de herstelling ....

Let wel op een herstelling heb je uiteraard ook garantie .

P.s. hou de serienrs in de gaten ...

Peter

Ik moet even wat ander gaan doen, daarom maar alvast mijn reactie op het antwoord dat je nog niet gegeven hebt:

is er in apparaatbeheer wél een DVD speler te zien, maar staat er een kruis / uitroepteken voor, dan:
een rechtse klik op het ding en kiezen voor dé-installatie van de speler. (Installatie ongedaan maken). Nu de pc opnieuw opstarten.

staat in apparaatbeheer geen DVD speler, dan "zet ik mijn geld" op het vergeten zijn het kabeltje van het ding aan te sluiten in het binnenste van de pc. Als je het aandurft, kijk dan eens of de vertrekkende kabeltjes beide een eindbestemming hebben..............

Hallo allemaal,

Bedankt voor de tips. Als ik uit het forum geen oplossing kan vinden ga ik inderdaad terug naar Dynabyte en niet meer weg voordat er een oplossing is.

Pasja, er staat ook geen DVD speler in het apparatenbeheer dus mijn theorie was ook dat de IDE kabel niet zit aangesloten, en alleen een voeding naar de DVD gaat.

Eerst wilde ik de kast niet openmaken omdat er een garantiezegel opzat, maar dat is verbroken na de eerste reparatie dus ik heb hem wel opengemaakt. Maar het is zo'n kleine PC, grootte van een dik boek, en de DVD speler zit ingeschoven in een grote metalen cover die ik niet zomaar openkrijg. Aan de achterkant zie ik 1 flatcable met miniplug eruitkomen maar ik kan niet zien waar die naar toe gaat. Ik heb zo'n kabel nooit eerder gezien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan