acer crystal eye webcam defect

Status
Niet open voor verdere reacties.
acer crystal eye webcam

Heb een 7520G laptop met de crystal eye webcam , Bison variant, die het ook niet deed.

Het probleem openbaarde zich als volgt:

Wel werken dan weer niet werken, of voortdurend in en uit schakelen.

Nieuwste drivers van de Acer site geinstalleerd.
Geeft geen soelaas , tot aan blue screen of death aantoe.
Alle drivers gedeinstalleerd, web cam in de configuratie uitgeschakelt.

Na herstart vindt de laptop (Vista homepremium als OS) de camera weer en installeerd dan een windows USB driver , usbvideo.sys ,

Met deze driver werkt de camera gewoon !!! Er is dus niet een speciale driver nodig.

Te testen in bijvoorbeeld Messenger , extra - video en geluids instellingen.

Wat bleek bij mij het geval te zijn, en waarschijnlijk bij anderen ook.

De stand van de deksel (beeldscherm dus ) was bepalend voor het wel of niet werken, of het voortdurende aan- en uitschakelen.

Verbindings kabeltje wat door de deksel scharnieren loopt zal waarschijnlijk niet meer helemaal in orde zijn. Als ik moed heb gevat demonteer (of wordt het slopen) ik de boel wel eens.

Ik heb dus ook een laptop, en bij werkt de cam dus ook niet.
Ik heb op internet gelezen dat ik anti virus programma McAfee moest verwijderen.
dit heb ik gedaan, en heb ook alle afbeeldinen verplaats maar hij blijft het alsnog niet doen.
Er zijn twee dingen die msn dan zegt:

Messenger is not available right now. Please try again later. (0x8ac70202)

We couldn't start your camera device. Please check that your camera is not currently in use by another program, and then try again.

Dat laatste zegt hij dan, terwijl ik geen een ander programma open heb staan waarbij mijn cam in gebruik is. Mijn camteken is wel gewoon te zien op msn.
Wie kan mij van dt probleem af helpen?
Cam apart doet het wel gewoon!

Wordt er moedeloos van :shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan