acer crystal eye webcam
Heb een 7520G laptop met de crystal eye webcam , Bison variant, die het ook niet deed.
Het probleem openbaarde zich als volgt:
Wel werken dan weer niet werken, of voortdurend in en uit schakelen.
Nieuwste drivers van de Acer site geinstalleerd.
Geeft geen soelaas , tot aan blue screen of death aantoe.
Alle drivers gedeinstalleerd, web cam in de configuratie uitgeschakelt.
Na herstart vindt de laptop (Vista homepremium als OS) de camera weer en installeerd dan een windows USB driver , usbvideo.sys ,
Met deze driver werkt de camera gewoon !!! Er is dus niet een speciale driver nodig.
Te testen in bijvoorbeeld Messenger , extra - video en geluids instellingen.
Wat bleek bij mij het geval te zijn, en waarschijnlijk bij anderen ook.
De stand van de deksel (beeldscherm dus ) was bepalend voor het wel of niet werken, of het voortdurende aan- en uitschakelen.
Verbindings kabeltje wat door de deksel scharnieren loopt zal waarschijnlijk niet meer helemaal in orde zijn. Als ik moed heb gevat demonteer (of wordt het slopen) ik de boel wel eens.
Heb een 7520G laptop met de crystal eye webcam , Bison variant, die het ook niet deed.
Het probleem openbaarde zich als volgt:
Wel werken dan weer niet werken, of voortdurend in en uit schakelen.
Nieuwste drivers van de Acer site geinstalleerd.
Geeft geen soelaas , tot aan blue screen of death aantoe.
Alle drivers gedeinstalleerd, web cam in de configuratie uitgeschakelt.
Na herstart vindt de laptop (Vista homepremium als OS) de camera weer en installeerd dan een windows USB driver , usbvideo.sys ,
Met deze driver werkt de camera gewoon !!! Er is dus niet een speciale driver nodig.
Te testen in bijvoorbeeld Messenger , extra - video en geluids instellingen.
Wat bleek bij mij het geval te zijn, en waarschijnlijk bij anderen ook.
De stand van de deksel (beeldscherm dus ) was bepalend voor het wel of niet werken, of het voortdurende aan- en uitschakelen.
Verbindings kabeltje wat door de deksel scharnieren loopt zal waarschijnlijk niet meer helemaal in orde zijn. Als ik moed heb gevat demonteer (of wordt het slopen) ik de boel wel eens.