Acer desktop kan niet draadloos?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapaljera

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Hoi,

Ik heb een Acer Aspire M1600, en vroeg me af of iemand weet of die draadloos aangesloten kan worden op internet.
Ik ging er altijd van uit dat dat wel kon omdat de computer nog niet zo gek oud is en draadloos internet al
een redelijke tijd bestaat, maar ik heb het idee dat het misschien niet eens kan.
Ik kan het alleen nergens duidelijk vinden op internet, en als ik 'verbinding maken' kies via start kom ik wel in een
scherm dat netwerken zoekt (vind ze alleen niet).

Mijn vraag is dus, beschikt Acer Aspire M1600 over een draadloze netwerk kaart o.i.d. ?

Alvast bedankt

Nee, alleen bedraad.

Maar omdat Acer héél erg veel typetjes heeft gemaakt houd ik een klein slagje om de arm. Kijk eens in het configuratiescherm onder apparaten en dan onder netwerkadapters, zie plaatje hieronder.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    59,2 KB · Weergaven: 82
Laatst bewerkt:
euh...
als daar alleen sis191 ethernet controller staat neem ik aan dat dat geen draadloos is :confused:

Als ik op internet zoek naar jouw pc is dat apparaat alleen via draad aan te sluiten.

Je zult dus een pci kaart of wireless usb stick moeten aanschaffen als je draadloos wilt.

okay duidelijk
(ik wist niet precies op welke termen ik moest letten voor draadloos)

bedankt in ieder geval ;)

Volgens de specificaties van jouw machnie zou je de volgende aansluitmogelijkheden hebben:

1 ( 0 ) x processor
2 ( 0 ) x geheugen - DIMM 240-pins
2 ( 2 ) x PCI
1 ( 1 ) x PCI Express x1
1 ( 0 ) x PCI Express x16

De eerste twee en de laatste zijn geen optie. Nummer 3 en 4 wel. Daarvoor zal iemand die iets meer kijk heeft op computers even de akst open moeten maken en kijken wat er vrij is om een kaartje in te stoppen. De kosten van zo'n kaartje vallen reuze mee, die varieren van om en nabij de 15 euro tot enkele tientjes.
De kast even meenemen naar een lokale pc boer is wellicht het handigste / snelste.

Enne, héb je thuis een draadloze internetaansluiting.....................?

Laatst bewerkt:
ja ik heb draadloze aansluiting ;)
het gaat erom dat mn ouders die draden weg willen werken én zorgen dat het mogelijk is meerdere comps aan internet te koppelen in de toekomst,
maar als ik niet draadloos kan, gaat dat niet door, zijn nog wel andere oplossingen; wordt nu een switch gekocht, dus dan maar met draden door het huis

thanks voor de info in ieder geval, dan weet ik dat :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan