Acer doet het soms niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pat1984v

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Beste Gebruikers,

Ik heb een Acer Aspire 7720 van een jaar of 3 oud. Af en toe start hij niet op, met een power reset (accu + adapter eruit) heb ik 50/50 kans dat hij wel doorstart, anders zie ik linksboven een underscore knipperen, en doet hij niets.
Daarnaast is het zo dat hij bij o.a. Games (of 3d renders) zomaar stopt. Hij staat dan gewoon uit. De Eventlog geeft niets aan. Alleen dat er een onverwachte shutdown heeft plaatsgevonden. Maar dat zag ik zelf ook al :)

Ik heb mijn laptop opnieuw geformatteerd en Windows 7 opnieuw ge�nstalleerd. Want gister was hij �ber traag, en gaf zelfs shutdowns bij Youtube filmpjes!
Ik dacht dat er iets is met de temperatuur (de laptop voelt warm aan), met wat apps kan ik deze monitoren. Maar ik heb niets vreemds opgemerkt. Vlak na een shutdown kan ik hem niet opstarten, dus de temperatuur niet opmeten. De laptop ff in de koelkast leggen werkt op zich wel, maar is niet helemaal de bedoeling :P
Ik denk zelf dat er iets is met de processor, vanwege de temperatuur. Het helpt een beetje wanneer ik een laptopstandaard gebruik met ventilators. Misschien is er iets anders mis, of kan ik de temperatuur 'modden' op een laptop?

Iemand goede idee�n?

De fans van de laptop worden regelmatig schoongeblazen, geen effect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan