Acer E1 - 570 van Win8 naar 7 zonder besturingssysteem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkVenray

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2015
Hallo,

Na de hele dag bezig ben geweest met mijn laptop kom ik er niet meer uit.

Deze laptop is vrij nieuw en besteld op het internet. Hij werd standaart met Windows 8 geleverd. Ik wil hier Windows 7 op hebben en heb al meermaals Windows op andere systemen kunnen zetten.

Ik heb het volgende, tot mijn grote spijt gedaan.

De schijven waren in GPT stijl, dus zoals ik vaker heb gedaan heb ik alles eraf gegooid. Alle partities geformateerd en verwijderd tot ik weer 1 grote partitie had. Ik begon met het installeren van een 64bit versie van Windows 7 Ultimate. Ik heb van de 467GB HDD 100GB opzij gezet op een nieuwe partitie voor Windows 7. De windows bestanden pakten gewoon uit en naarmate de installatie verstreek startte de laptop opnieuw op en ging verder zoals gebruikelijk. Toen alles bijna klaar was kreeg ik het scherm "gereed maken voor het eerste gebruik" mooi dacht ik bijna klaar. Toen herstartte de laptop voor de laatste keer opnieuw op en dat bleef hij doen. In de eerste 5 seconden van het opstarten viel hij weer uit en aan en etc...Ik heb geprobeerd Windows in veilige modus willen opstarten maar ook hier continu herstarten. ik kan wel in de bios komen en heb de boot weer op dvd gezet. Dan start de laptop wel door en kom ik opnieuw in dezelfde setup waar ik een partitie kan kiezen. Ik kan niet op systeemherstel komen en ook niet bij een repair knop.

Ik heb alles weer geformatteert en probeerde de 32bit versie van Windows 7. Zelfde probleem. Wat me ook opvalt is dat zodra ik kijk hoeveel geheugen de installatie heeft verbruikt voordat ik formatteer is 8.5GB misschien normaal maar het lijkt me weinig.
De laptop staat overigens niet op het internet aangesloten tijdens installatie
Ik heb redelijke kennis van computers maar daarmee is alles gezegd.

In de Bios kwam ik Sata mode tegenkomen, ik kan kiezen uit IDE en AHC I. en bij Boot mode in de boot instellingen staat EUF I en Legacy.

Ik wil erg graag gewoon Windows 7 op dat kreng hebben en wij beschikken namelijk ook niet over een Windows 8 cd, code o.i.d.

Ik kwam dit in een ander topic tegen:

In CMD. Uitvoeren:
Diskpart
list disk
Select disk
Clean
Create partition primary
Select partition
Active
Format quick fs=fat32
Assign
Exit.

Raadzaam om al het bovenstaande maar te doen?

Wie oh wie kan me hierbij uit de brand helpen?

Laatst bewerkt:
Bij laptops is windows vaak voorgeinstalleerd en gaat de start van de laptop/windows via een speciale bootpartitie. Die heb je weggehaald en het zou kunnen dat daar het probleem in zit.
Kijk eens in de bios of er een setting is waarmee aangegeven wordt dat er geboot wordt vanaf een systembootpartitie en zet dat dan uit.
Vervolgens in de bios aangeven vanaf welke hd wel geboot moet worden.

Kijk ook eens of secureboot wel uit staat.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Dat klopt, zo ver was ik gelukkig wel. De secure boot staat uit. De laptop start gewoon niet door zodra ik hem vanaf de HDD wil doorstarten na de Win7 installatie. Er zit overigens maar 1 HD in de laptop

Het is gelukt! Na wat prutsen bedacht ik me dat de Bootrec.exe/fixmbr ook iets was. Die ingevoerd en daarna bootrec.exe/fixboot in het cmd promt en alles werkt naar toebehoren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan