Acer Empowering Technology, werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

phobix

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Hallo sinds enige tijd werk Mijn Acer Empowering Technology niet meer. Dat zit op me laptop Acer Aspire 7720.. in dat menutje kon ik altijd me muziek soort veranderen van film naar muziek of spel.. en ik kon meerdere dingen zien maar nu krijg ik het volgende: Ik klik op widget instellingen dan krijg ik: schakel optie van de toepassing uit om de visuele objecten te ..... dat staat er iemand een idee?

Alvast bedankt.

kan je van die melding eens even een screenshot nemen en hier plaatsen.

verder heb ik ook de acer aspire 7720G.
Die toolbar had ik ook maar deze heb ik gewoon gedeinstalleerd omdat deze er een hele tijd over doet om op te starten en bij mij bleef deze ook wel eens haken/vasthangen.

Je hebt die toolbar eigenlijk niet nodig.
Je kan internet, geluid ook nog altijd regelen in system tray (dat is rechtsonderaan)

Ja, klopt je hebt gelijk ik kan hem daar onder ook regelen voor mijn geluid. Alleen gister was die ook weg.. maar nu werkt alles weer prima. Dan laat ik die toollbar gewoon weg het koste idd tijd met het laden ervan. Bedankt voor je reactie

Ik zal hem wel op opgelost zetten :D:thumb:

Graag gedaan hoor ;)

het is eigenlijk wel grappig vind ik.
Je verwacht toch dat wanneer je windows opnieuw installeert dat het allemaal sneller zal gaan opstarten enz.
Maar wanneer je alles van acer hebt verwijderd (onnodige dingen zoals die toolbar) gaat alles ZOVEEL sneller :P

Blij dat ik je heb kunnen helpen ;)

Ja daar heb je opzich echt gelijk in :D, want ik had hem dus perongeluk verwijderd denk ofzo.. :P en nu start hij sneller op en sluit hij sneller af.. windows vista maakt hem gewoon slome met het opstarten als je pc nieuw is .. :P vaage zooi..

Top en bedankt.

Ja daar heb je opzich echt gelijk in :D, want ik had hem dus perongeluk verwijderd denk ofzo.. :P en nu start hij sneller op en sluit hij sneller af.. windows vista maakt hem gewoon slome met het opstarten als je pc nieuw is .. :P vaage zooi..

Top en bedankt.

vista maakt je pc niet sloom bij het opstarten als hij nieuw is, ik leg de schuld eerder bij acer hoor ;)

maar ja, nogmaals graag gedaan :thumb:

Acer toolbar verwijderen

Beste Jelpot,

Ik heb ook een Acer met zo'n traagmakende toolbar van Empowering Technology. Ik gebruik deze nooit. Hoe kan ik deze deinstalleren? Bij programma's en onderdelen kan ik het hele programma wel weghalen, maar dat is volgens mij niet de goede weg.

Door het braaf installeren van de aangeboden updates loopt mijn C-schijf (Acer) al aardig vol. Hoe kan ik daar meer ruimte op maken? Of hoe kan ik dat gedeelte groter maken. Alles wat niet persé op C: hoeft te staan, staat al op andere plaatsen.

Laatst bewerkt:
weet je, het interesseert me zeer erg om uit pc alles uit de kast proberen te halen door zowat te tweaken maar ik zal me wat inhouden :P

Ik denk dat phobix de acer toolbar gewoon bij programma's & onderdelen heeft verwijderd.
Ikzelf gebruik dat nooit, ik ga voor revo uninstaller zodat alle overgebleven restjes meteen verdwenen zijn.
Als je revo uninstaller gebruikt en de acer toolbar gaat verwijderen, kies dan misschien best voor de geavanceerde modus, die werkt het efficiënts :thumb:
Maar het is een echte aanrader om eens te proberen want het is gratis en je resultaat is gegarandeerd ;)
Kies dus gewoon om de acer toolbar te deinstalleren.
Je zal zien dat in de lijst ook acer recovery, acer power, acer internet, enz. staan maar normaalgezien worden die allemaal mee verwijderd wanneer je de toolbar deinstalleerd :)

dan, weinig schijfruimte over op je c-schijf?
Hoeveel groot is de c-schijf/partitie?

draai eens even ccleaner

Cyberlink

Ik zag ergens een map staan in program files die cyberlink heette.. dus ik dacht van ooh ik heb vroeger een keer het programma cyberlink gedownload.. Dus ik dacht verwijder heel die map en toen is waarschijnlijk me toolbar weggegaan want later kwam ik erachter dat de acer toolbar de naam Cyberlink heeft. Maar dat is denk wel beter om die unistaller revo te gebruiken :D. Want bij mij ging het er perongeluk eraf maar me laptop lijkt wel sneller op te starten. Jelpot bedankt.

Beste gelpot,

Bedankt voor je reactie. Ik zal proberen om op die manier de toolbar te verwijderen.

Wat betreft jouw vraag over de ruimte op C:. Ik gebruik CCleaner en schoon de zaak regelmatig op. Ik heb op C: nog ruim 6 GB (20%) over, maar door het steeds weer installeren van de updates raakt deze op een gegeven moment toch vol. Ik was toevallig aan het zoeken naar een antwoord op mijn vraag of je oude updates kunt verwijderen om ruimte te winnen. Toen stuitte ik op dit forum en heb de vraag gesteld. Het heeft nog geen haast, maar wil wel weten hoe het moet als het nodig is.

Probleem!!

Hallo Jelpot,

Ik vrees dat ik nu een groter probleem heb dan wanneer ik die toolbar had:

Ik heb Revo uninstaller gebruikt en misschien iets verkeerd gedaan. Ik ben de toolbar wel kwijt, maar in programma's staat Acer Empower Technologie nog steeds in. Ik heb geprobeerd om met systeemherstel de zaak weer te herstellen, maar dat ging dus niet. Ook blijft mijn pc nu de meldig geven dat hij zoekt naar een stuurprogramms voor nieuwe hardware. Hoe kan ik dit allemaal weer herstellen. Ik ben nu ook de optie "terug naar fabrieksinstellingen" kwijt, dus op die manier is het ook niet meer te redden. Bij programma's en onderdelen staat Aecer Empower Technologie niet meer. Wat moet ik nu doen??? Mijn pc is nu niet sneller dan eerst.

@ottolientje: Ik weet ook niet wat je precies hebt uitgespookt.
als je gewoon in revo uninstaller de acer toolbar had gekozen, op deinstalleren had geklikt en dan geavanceerde modus had gekozen kon er volgens mij niets misgaan.

Ik veronderstel dat je gewoon op verwijderen zult gedrukt hebben.
Kan je in revo uninstaller de acer toolbar nog zien staan?

Zoja, probeer het dan een goed te deinstalleren zoals ik het hierboven heb uitgelegd...

systeemherstel zou moeten werken als je gedeinstalleerd hebt.
revo uninstaller maakt namelijk altijd een herstelpunt aan bij het deinstalleren maar als je bijvoorbeeld gewoon op verwijderen gedrukt hebt weet ik het niet.
(probeer misschien nog eens een ander herstelpunt)

Wat je anders nog kan proberen is om de acer toolbar terug af te halen op de acer website.

Ook had ik verondersteld dat je al recovery dvd's had aangemaakt zodat je altijd terug kan gaan naar de fabrieksinstellingen(dit word namelijk aangeraden wanneer je de eerste keer opstart als ik me niet vergis en ook wel in je acer-boekje)
Maar als je alsnog alles zou willen terugzetten naar de fabrieksinstellingen dan zou dat ook moeten lukken door bij het opstarten alt+f10 in te drukken zodat je ook op de recovery terecht komt. ;)

Doe het verder rustig aan, als je over iets niet zeker bent, vraag het dan even op het forum

Toch opgelost

Beste Jelpot,

Natuurlijk had ik na de eerste installatie recovery CD's gemaakt. Ik heb in revo uninstaller niet kunnen kiezen voor de acer toolbar. Ik kreeg alleen acer empowering technology te zien, tenzij de acer launcher hetzelfde is als de toolbar ...... :(. In dat geval is het daar mis gegaan. Na het verder zoeken in diverse forums heb ik inderdaad met alt+F10 de zaak weer hersteld. Ik denk dat ik het programma nu maar verwijder via het configuratiescherm. Mag je trouwens de Acer tour ook gewoon verwijderen??

Ottolientje,

Gelukkig dat Jelpot je zo goed helpt. Ik ben blij dat je Laptop weer de oude is.. :D

Succes verder ;)

met de recovery dvd's kon je ook gewoon alles terugzetten naar de fabrieksinstellingen (net zoals met alt +f10 of ctrl + f10 )

Ik had dit gewoon maar gezegd dat je ook opnieuw kon installeren door alt + f10 te drukken maar ik had niet verwacht dat je dit ook echt ging doen maar met mij nog verder naar een oplossing voor jouw probleem ging gaan zoeken.
Maar ja, blijkbaar heb je al opnieuw geinstalleerd...
Hoe dan ook zal het nu wel weer allemaal werken veronderstel ik :P

ik weet dat ik de acer launcher & de acer toolbar al een heel tijdje geleden verwijderd heb.
Het enigste wat er van mijn acer nog aanwezig is: acer webcam, acer arcade deluxe(het zou goed kunnen dat dit er bij jou niet op zou staan) & acer mobility center plug-in.
De rest van acer mag er volgens mij allemaal af maar als je er niet zeker over bent, vraag het dan eerst.

Maar ook voor je begint zeker eens handmatig een herstelpunt aan zodat je altijd kan opniew beginnen moest het toch nog foutlopen...
Maar je zou inderdaad acer empowering technology moeten verwijderen als je van die vervelende toolbar afwilt.
Ik persoonlijk zou het nogmaals proberen met revo uninstaller zodat alles daarna echt weg is maar met het configuratiescherm zou het ook moeten lukken :thumb:
De acer launcher zou er in principe ook afmogen maar deinstalleer alles apart.
(daarmee bedoel ik, deinstalleer 1 programma, start opnieuw, is alles dan nog ok of zoals gewenst ga dan verder met deinstalleren)

Veel succes ermee!
Oh ja, Acer tour mag er zeker ook af, daar heb je nog minder aan dan de toolbar xD

Beste Jelpot,

Wat ben je toch een goeierd!! Ik had de zaak al hersteld met alt+F10 voordat ik jouw bericht gelezen had. Intussen heb ik alles weer geïnstalleerd en gedownload en alles draait weer als vanouds. Ik ben een beetje bang geworden om alles van Acer er af te gooien, omdat ik niet precies weet wat eraf mag en ja, Acer Arcade heb ik er ook op staan. Ik vrees dat ik de toolbar maar voor lief neem en het laat zoals het is. Op zich is het helemaal niet erg dat dit nu gebeurd is, heb ik ook eens geoefend met het herstellen van de hele zaak. Dan weet ik in ieder geval hoe het moet als het nog eens echt nodig is. En ik weet nu ook dat er op een forum direct en serieus op een vraag gereageerd wordt. Dat is erg fijn voor mensen die wat minder ervaring hebben met computerproblemen.

Ik weet niet of ik het volgende aan jou voor kan leggen of dat ik daarvoor in een ander forum moet zijn: mijn zoon wil graag Kaspersky antivirus gaan gebruiken, maar bij het installeren blijft hij de melding krijgen dat AVG er nog opstaat, terwijl deze is gedeïnstalleerd. Blijkbaar blijft er een restand achter dat niet te vinden is als je naar AVG zoekt in de optie "zoeken". Ik heb nergens een programma kunnen vinden die alles weg kan halen. Weet jij hier een programma voor?

ja, ik dacht dat je men antwoord al had gelezen maar blijkbaar toen nog niet hé ;)
Maar ja, dat is nu opgelost hé...
Jij beslist natuurlijk of je die toolbar nu toch gaat verwijderen of niet, maar zoals ik al gezegd heb, wanneer je eerst een herstelpunt aanmaakt, dan de toolbar kan er niets meer misgaan, want moest het toch gebeuren kan je het herstelpunt gewoon terugzetten en is alles weeral zoals voordien :thumb:
Aan jou de keus of toch telkens weer een heel aantal seconden sneller wilt opstarten :thumb:

voor die andere vraag kan je misschien wel best een nieuwe vraag gaan aanmaken in het forum...
Dan gaan er ook veel meer mensen zijn die je vraag zullen ontdekken en je ermee dan ook zullen proberen te helpen.
Wel, ik zou persoonlijk avg blijven gebruiken boven kaspersky maar dat is ook natuurlijk je zoon's keuze hé (ik veronderstel ook dat het een andere pc betreft?)
Maar goed, er is misschien een foutje gebeurd tijdens het deinstalleren van avg.
Krijg je dan gewoon een melding bij de installatie van kaspersky of wordt door die melding de installatie van kaspersky geblokkeerd?
Ik zou een herstelpunt terugzetten (systeemherstel hier ook weer :D) en dan avg gewoon deinstalleren met die revo uninstaller (dit is voor mij al meerdere malen vlekkenloos gelukt)

Succes :thumb:

Hallo Jelpot,

Het betreft een melding van Kaspersky, de installatie blokkeert dan gelijk. We hebben AVG al meerdere malen geïnstalleerd en gedeïnstalleerd, maar nu staat die er weer op. Hij wil graag Kaspersky, omdat we die zelf ook gebruiken, maar voorlopig doet hij het met AVG. Ik heb gegoogled en daar kwam ik het probleem met het deïnstalleren van AVG vaker tegen. Ik zal de vraag een keer op het forum voor antivirus voorleggen.

Beste Jelpot, mijn probleem is voorlopig opgelost. Of ik de Acertour en Empowering Technologie nog ga verwijderen zie ik wel, misschien wacht ik liever wel enkele seconden langer bij het opstarten ...... Op dit moment is mijn machientje weer supersnel en helemaal up-to-date. Ik wil je heel hartelijk bedanken voor je tijd en moeite die je gestoken hebt in het beantwoorden van mijn berichten.:thumb:

Laatst bewerkt:
goede avond, ik ben nieuw hier en heb n groot probleem

ik ben in het bezit van n acer 7520 en sinds gisteren werk acer empowering technology niet meer.
ook ben ik sinds gisteren het icoontje van mijn draadloos netwerk (rechts onder) kwijt.
weet iemand n oplossing?
ik heb ook al systeem herstel geprobeerd

mvg,

danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan