Acer Erecovery.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benino

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2009
Berichten
5
Gegroet,
Mijn naam is Benino en ik kan uw hulp dringend gebruiken.
Ik zal maar gelijk het probleem tot in de grootste details uitleggen.
Ik heb een Acer Aspire ax1300 en door windows problemen heb ik mijn vista compleet opnieuw moeten installeren. ( windows vists Home premium 64-bits) Maar, toen ik de computer heb aangeschaft heb ik met behulp van Acer Erecovery 3 backup dvd's gemaakt van de farbrieks instellingen. Helaas was ik niet meer in staat nog zelfs in te loggen op mijn computer en zo het te herstellen. Ik besloot dus mijn computer compleet te formatteren en vista opnieuw te installeren. Nu, dat eenmaal gedaan sta ik hier met een computer zonder elker driver. Geen internet. Geen videocard drivers of wat dan ook. Voor mij de meest voor de hand liggende oplossing was dus de recovery disks te gebruiken die ik eerder had gemaakt. en ja hoor weer een probleem.
Acer erecovery moet dus geinstalleerd zijn wil ik die disks in de eerste plaats willen gebruiken. Ik dus naar de acer site, utility's
Erecovery zoeken. Op geen enkele locatie staat ook maar iets nuttig op die (***) acer site. Mijn computer type staat helemaal nergens. Ik dus de acer helpdesk bellen. Na 20 minuten wachten krijg ik een of ander mens aan de lijn. Ik mijn probleem uitleggen ze snapt er niks van en zegt "een ogenblik geduld alstublieft" 2 minuten later word ik opgehangen! Ik ben radeloos. Ik heb 'Unknown devices" geinstalleerd om erachter te komen wat voor dirvers ik dan wel nodig zou hebben. Krijg ik de o zo nuttige informatie "ethernet adapter Acer" ja daar kan je dus naar gaan lopen zoeken maar dan kom je ook weer bij 5 miljard verschillende soorten uit. Heeft iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat ik mijn Backup dvd's kan gebruiken die werken met een geinstalleerde versie van Acer Erecovery die werkt op een Acer Aspire (a)x1300?
Dank u wel.
 
als je een back-up hebt gemaakt met de fabrieksinstelling dan is het bij acer zo dat je disk 1 erin stopt en dan de computer opstart.
dan zou de computer vanaf dvd moeten booten en opnieuw geïnstalleerd worden.
 
>>Acer Drivers

Volg gewoon Desktop > Aspire > aspire X1300
Selecteer je Os
En dan komen al je drivers tevoorschijn.

Begin met het installeren van je chipset drivers.. daarna de rest
 
volg gewoon Desktop > Aspire > aspire X1300
Selecteer je Os
En dan komen al je drivers tevoorschijn.

Begin met het installeren van je chipset drivers.. daarna de rest

Ja. dit heb ik nu dus ook maar gedaan, op het moment heb ik weer internet op deze computer en tot zo ver werkt alles.
Alleen het rare is dat sinds ik drivers geinstalleerd heb, windows op "shutting down" blijft staan en alleen uitgaat als ik de power knop 5 seconden inhoud =/

als je een back-up hebt gemaakt met de fabrieksinstelling dan is het bij acer zo dat je disk 1 erin stopt en dan de computer opstart.
dan zou de computer vanaf dvd moeten booten en opnieuw geïnstalleerd worden.

Dit is tot zover nog niet gebeurd de cd zit er zelf nu nog in :p Als ik dit wist had ik wel eerder geprobeerd via Dvd te booten, maar ja. Toch bedankt jongens. Case closed.
 
Alleen het rare is dat sinds ik drivers geinstalleerd heb, windows op "shutting down" blijft staan en alleen uitgaat als ik de power knop 5 seconden inhoud =/

misschien dat 1 van je Ram latjes defect is?
 
Zou me verbazen, deze computer is nog geen jaar oud. En wat snelheid betreft is er niks veranderd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan