acer extensa onder xp; geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

fordprfct

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2007
Berichten
81
Beste forumlieden,

Beetje dom gedaan denk ik :eek:.
Ik heb uiteindelijk een extensa 5220 op xp kunnen laten draaien (hoera) en alle drivers van de acer site gehaald, waaronder realtek audio driver. Ik had echter geen geluid en hij gaf aan dat er geen audioapparaat was. Ik ben toen gaan lopen sukkelen met van alles en nog wat.
Heb uiteindelijk alles wat ik kon vinden aan stuurprogramma's lopen deleten in de hoop dat ik met het herinstalleren van de audio realtek driver dan meer succes had.
Maar ja :confused: niet dus.

Geen geluid, geen mixer, geen 'audioaparaat', hoe vaak ik die driver ook ging herinstaleren..
Toen, in een vlaag van :) besloot ik om de bleutooth drivers er op te zetten ( hoewel ik geen bleutooth aparaten heb). En :D daar verscheen een luidsprekericoontje en de mediaplayer ging ook eindelijk lustig loos bij het afspelen van een wavje....

Zonder geluid.....

Nu denk ik dat ik iets te veel verwijderd heb; namelijk ook iets wat de 'audio-codecs' heten.
Die worden niet opnieuw geïnstaleerd met de realtek en niet met de bleutooth.

Jongens, ik ben behoorlijk :(.
Heeft er iemand een sugestie?
 
De hele chipset is al geïnstalleerd dus dat is niet het probleem.....
 
Hoe ziet het er uit in Apparaatbeheer bij "Besturing voor geluid, video en spelletjes"? Staat de "Realtek HD Audio" er tussen, geen geel of rood icoontje ervoor? Zet je muis erop, klik rechts en kies voor "Installatie ongedaan maken" en herstart je systeem, als het goed is wordt de audio-driver opnieuw en hopelijk goed geinstalleerd door XP.
 
opgelost toch

Ook in het apparaatbeheer was het loos; er werd standaard een bleutooth driver geïnstaleerd.

Op andere forums (fora?) kwam dit probleem met deze geluidskaart, xp en acer ook regelmatig aan het licht. Was dus niet zo stom als ik dacht.

Ik heb het uiteindelijk opgelost door XP zichzelf te laten repareren (dus eigenlijk herinstalleren met de oude config behouden), dan eerst de chipsetdrivers en hem dan zelf naar een geluidskaart driver te laten zoeken. Hij instaleerde gewoon de realtekdriver die ik van de acer site heb geplukt en nu plingelt hij als de beste.

groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan