Acer Ferrari 3400 laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

DrPedroV

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2006
Hey

Sinds gisteren wil mijn acer ferrarie 3400 laptop niet meer opstarten. Het lichtje van de netstroom brand constant, ook terwijl de laptop niet op netstroom is aangesloten.
Enkel als ik de battery verwijder gaat het lampje uit.
Bij het starten van de laptop gebeurt er helemaal niets. Ik heb de laptop heel de nacht laten opladen en nog steeds is het probleem niet verholpen...

Zou de accu stuk zijn of kan het iets anders zijn ???

Peter

DrPedroV zei:
Hey

Sinds gisteren wil mijn acer ferrarie 3400 laptop niet meer opstarten. Het lichtje van de netstroom brand constant, ook terwijl de laptop niet op netstroom is aangesloten.
Enkel als ik de battery verwijder gaat het lampje uit.
Bij het starten van de laptop gebeurt er helemaal niets. Ik heb de laptop heel de nacht laten opladen en nog steeds is het probleem niet verholpen...

Zou de accu stuk zijn of kan het iets anders zijn ???

Peter

Ik heb via imd.nl te horen gekregen dat waarschijnlijk het systemboard moet hersteld/vervangen worden... man 324 Euro exclusief BTW. Te gek voor woorden.

Ik hoop dat jullie eerst met wat mogelijke hints komen...

Groeten,
Peter

DrPedroV zei:
Ik heb via imd.nl te horen gekregen dat waarschijnlijk het systemboard moet hersteld/vervangen worden... man 324 Euro exclusief BTW. Te gek voor woorden.

Ik hoop dat jullie eerst met wat mogelijke hints komen...

Groeten,
Peter

Ik heb nu Acer support aan de lijn gehad. Deze mensen stellen mij het volgende voor:
Verwijder batterij,
Laat laptop staan voor +- 30 minuten
Connecteer netstroom, zonder batterij
En dit zou moeten werken....

Ik probeer het nu uit. Ik laat het jullie weten....

Tot over een half uur

Peter

DrPedroV zei:
Ik heb nu Acer support aan de lijn gehad. Deze mensen stellen mij het volgende voor:
Verwijder batterij,
Laat laptop staan voor +- 30 minuten
Connecteer netstroom, zonder batterij
En dit zou moeten werken....

Ik probeer het nu uit. Ik laat het jullie weten....

Tot over een half uur

Peter

Weet iemand wat die 30 minuten zonder batterij in feite zou moeten doen ?

Peter

Volgens mij dienen die 30 minuten voor alle stroom van het moederbord af te halen.

Werkt het na die 30 minuten? Anders vrees ik voor je dat het moederbord inderdaad aan vervanging toe is.

30 minuten zijn bijna om.... Ik laat het jullie zodadelijk weten...

Krijg je helemaal geen beeld? Of krijg je de bios nog en daarna niets meer?

Dat is niet gezond:confused: .
Heb je nog garantie op je compi ?
Anders een openschroeven en controleren of de Aan-Uit knop nog op het mobo zit.
Lijkt mij wel onwaarschijnlijk dat deze los gekomen is, maar anders kan ik je niet verder helpen.

De knop zit er nog....:)

Ik denk alleen dat de aansluiting voor uitschakelen via scherm ( dat kleine ding dat ingedrukt wordt bij het sluiten van het scherm) geblokkeerd is. Zou dit ook een mogelijk oorzaak kunnen zijn ??

Als de pc helemaal niets doet bij het indrukken van de aan-uit knop lijkt dit zeer onwaarschijnlijk. Je zou op zijn minst toch een harde schijf, een fan of de diskette lezer moeten horen voor je kan besluiten dat het aan het scherm ligt.

gelijk heb je. Ik hoor helemaal niets....

Heb afspraak met APEM morgenvroeg. Is ACER support voor laptops buiten de garantie in Belgie. Ben eens benieuwd wat zij te vertellen hebben ...

Wil ik ook eens weten, we kunnen er misschien nog iets uit leren.
Laat het in ieder geval weten hé.:p

Hallo

Waarschijnlijk is betrokken p.c. reeds binnen voor herstelling , maar :

Veel p.c.'s/ portables weigeren op te starten indien de c.p.u. koeler niet werkt , of indien de c.p.u. onvoldoende koeling krijgt.

De meest voorkomende fouten bij dergelijke toestellen zit hem in defekte soldeerverbindingen , door de "mechanische stress" op deze , door manipulatie .

Maar :

Voor de volledigheid v/h verhaal :

Waren er voordien syptomen van een voortijdig falen ???

Hoe oud is/was betrokken p.c. ???

Betrof dit een systeem gebaseerd op een a.m.d. c.p.u. of een intel ??

Ik zou inderdaad ook kunnen "googlen" zoals zoveel ... , maar principieel doe ik dit nooit , of heel zelden om hier te antwoorden .

Ik heb veel liever te kunnen beantwoorden "uit ervaring" .

Peter

Ik neem aan dat de laptop nog niet zo oud is?
Als er nog garantie op zit en de truk met de accu eruit halen werkt niet, opsturen en verder niet na kijken.

Normaal is het bij laptops zo, dat als hij helemaal niet meer beeld geeft(maar wel aanspringt) dat het moederbord vervangen moet worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan