Acer, formateren, backupcd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Illustrator

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2008
Hey mensen!

Vind het ten eerste top dat de moderators en admins goede antwoorden op vragen geven dus vandaar ben ik me gaan aanmelden.

Ik ben dus in bezit van een Acer Aspire 9300 notebook, maar ik ben dus van plan om mijn notebook te formateren. Ik denk dat hierbij ook mijn Windows Vista word verwijderd.

Is windows vista ingesloten op een backup cd? ik durf het nog niet te formateren, ik vrees dat ik zometeen zonder stuurprogramma zit.

Illustrator

Hoi,
Niet alleen de crew geeft goede antwoorden hoor.
Iedereen helpt iedereen bij Helpmij.nl

maar nu naar jou vraag.
Voordat je gaat formatteren zul je eerst een herstel dvd moeten maken...2 dvd's heb je nodig.
dat kun je doen via de Empowering functie...de groene E die acer gebruikt.
en als het goed is staat op de onderzijde van je laptop een vista sticker met de cd key.

Of het een vista sticker is weet ik niet, wat ik wel zie is een Microsoft sticker met een aluminium draad of iets achter de sticker. Productkey staat er op vermeld maar ik weet niet of dat de cd key is?

ja dat is de bewuste sticker.

ok dan zijn we een stapje verder.

Welke moet ik precies branden.. de fabrieksinstellingen of de stuurprogramma's met drivers etc. want fabrieksinstellingen is namelijk 3.8gb en keuze twee is 1gb

beide....
maar krijg je niet 1 optie om een back-up te maken ??

ik krijg maar liefst 4 opties en 3 kan ik er aanklikken.. momenteel ben ik fabrieks instellingen op cd's aan het branden

Terugzetten en herstellen:
• Standaard fabrieksimage
• Door gebruiker gemaakte backupimage
• Van eerder gemaakte cd/dvd
• Toepassingen/stuurprogramma’s opnieuw installeren

keuze nummer 2 staat grijs omdat ik nog geen hele backup image heb gemaakt.

en die keuze 2 is toch de voor de hand liggende oplossing.

Hey!
Dan heb ik ook nog 1 vraagje, ik heb ook een Acer Aspire 9300. Alleen nu is mijn vraag hoe kom je in dat menu waar je kan kiezen om terug te gaan naar de fabrieks instellingen.

Formateren ACER aspire 5600

Ik heb sinds gister een hardnekkig probleem met mijn laptop. Ik probeer mijn laptop op te starten en het duurt 10 min voordat ik in windows XP ben en dan is windows XP zeer traag en kan ik alleen via een USB mouse mijn cursor bewegen. Want mijn toetsenbord en mousepad doen het beiden niet.

Ik wil mijn pc nu formateren en heb de recovery disk bijdehand. Alleen vraag ik me af of formateren nu de oplossing zou kunnen zijn (ik heb wel gister nog een back-up kunnen maken van mijn bestanden) en of er op deze disk ook windows XP staat?

De recovery disk is de origenele disk die bij mijn notebook is geleverd.

Alvast bedankt voor een reactie!

AvW

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan