Acer garantievoorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
1.563
Hoi

Ik heb nogal wat problemen met mijn laptop, en nu wou ik eens de garantievoorwaarden doorlezen. Op de Acer site zelf kan ik zo alleen "Standaardgarantie" vinden. Hier staat in dat ik 1 jaar send-in zou hebben.

Weet iemand waar ik de garantievoorwaarden uitgebreider kan vinden? Het gaat om een Acer Aspire 7520G.
 
Hey, bedankt voor je reactie! ;)

Zover was ik ook al gekomen, ik wou juist weten waarop ik precies garantie zou hebben, dingen kapot enzo, en aangezien ik mijn laptop nu voor de derde keer op wil sturen (ratelende ventilator, niet werkend volumewieltje en klemmend scharnier), wou ik toch eens kijken of ik hier niet wat meer uit kon halen dan alleen maar reparatie (Heb nl alleen maar problemen met de laptop, al vanaf 2 weken na aankoop (juni jl.).
 
Waar heb je die laptop gekocht? Is dit bij een winkel, via internet? Zoja, dan terug naar de instelling waar je die laptop heb gekocht.
 
Ik heb hem destijds besteld bij Central Point. Moet ik dan daar aankloppen? Omdat ik dus voor de reparaties meteen naar Acer moest..
 
Centralpoint zegt er inderdaad dit over
Hoe zit het met de garantie als een product defect gaat?

Voor alle producten geldt dat alle ondersteuningsverzoeken en aanspraken op garantie het best rechtstreeks bij de fabrikant kunnen worden ingediend volgens de voorwaarden van de garantie die van toepassing is op de gekochte producten. Via de merkenshops vindt u een groot aantal koppelingen naar de fabrikant. Niet iedere fabrikant is telefonisch bereikbaar. Sommige fabrikanten hebben een online afhandeling ingericht. Voor merken als HP en IBM kunt u ook een storingsformulier op onze website invullen. Uw melding komt dan terecht bij MSO, een grote en goede serviceprovider van alle merkfabrikanten van zakelijke producten.

Ik weet het niet zeker maar volgens mij kan dat helemaal niet. Je heb een overeenkomst met centralpoint, je heb de laptop daar tenslotte gekocht. Er staat dan ook het best rechtstreeks volgens mij kan dat dus niet.

zie ook deze link http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Garantie
 
Laatst bewerkt:
" Het best rechtstreeks" is natuurlijk een mooie zin in deze. Wel slim van Centralpoint. daarmee wijzen ze de garantie claim niet af maar proberen wel de klanten niet naar hun te laten komen.
 
Toen mijn laptop fubar was, ben ik ook direct naar de fabrikant gegaan. Eerst via telefoon contact opgenomen en op advies van hun RMA aangevraagd en binnen een week had ik mijn laptop weer helemaal gefixt terug. Dit was btw geen acer maar wel een asus.:love: . Dus ik denk dat je gewoon het beste even contact op kan nemen met acer.
 
Ik heb een bericht naar CentralPoint gestuurd met mijn klacht. Overigens zie ik ook nog het volgende op de site staan:

CentralPoint zei:
Krijg ik een vervangende hardware bij reparatie?

Wij kunnen u geen vervangende hardware leveren tijdens de reparatie van uw hardware. In het geval van defecten zal Central Point zich in redelijkheid inspannen om uw apparatuur te laten repareren volgens de voorwaarden van de betreffende fabrieksgarantie.
Waar ik dus stiekem wel op hoopte..

Toen mijn laptop fubar was, ben ik ook direct naar de fabrikant gegaan. Eerst via telefoon contact opgenomen en op advies van hun RMA aangevraagd en binnen een week had ik mijn laptop weer helemaal gefixt terug. Dit was btw geen acer maar wel een asus.:love: . Dus ik denk dat je gewoon het beste even contact op kan nemen met acer.

Dit heb ik dus ook al 2x gedaan, maar de problemen blijven terugkomen, en het worden er steeds meer..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Niek .
Ok sorry daarvoor dat je dat niet bedoelde maar het is dus wel zo dat je naar de winkel terug moet gaan waar je de aankoop hebt gedaan. Zei zijn het die je een ondeugdelijk product hebben verkocht en zijn daarvoor ook verantwoordelijk voor herstel en na de derde keer kan je de laptop weigeren voor verdere reparatie en je geld terug vragen. Laat je niet afzetten door hun praatjes het is zo in de wet geregeld.
MVG..
Pred...
 
Hoi Niek .
Ok sorry daarvoor dat je dat niet bedoelde maar het is dus wel zo dat je naar de winkel terug moet gaan waar je de aankoop hebt gedaan. Zei zijn het die je een ondeugdelijk product hebben verkocht en zijn daarvoor ook verantwoordelijk voor herstel en na de derde keer kan je de laptop weigeren voor verdere reparatie en je geld terug vragen. Laat je niet afzetten door hun praatjes het is zo in de wet geregeld.
MVG..
Pred...

Ah, dankje op zo'n antwoord hoopte ik :D Heb je misschien nog iets waar dat zogezegd "zwart-op-wit" staat? (evt. online dan :p)
 
na de derde keer kan je de laptop weigeren voor verdere reparatie en je geld terug vragen. Laat je niet afzetten door hun praatjes het is zo in de wet geregeld

Zo uit mijn hoofd is dit geen wet maar een precedent in een zaak van de geschillencommissie de "3x-regel" is een branche vuistregel die wel eens gehanteerd word maar het blijft een vuistregel.

Misschien dat het in het europees recht vermeld word maar in het nederlands recht niet (maar ook ik kan mij vergissen)
 
Ik heb bericht terug gehad van Central Point, volgens hen moet Acer de laptop 3x repareren, en als het dan nog niet goed is, zouden zij er naar kijken. Dus nu Acer en UPS bellen ;)

En dan maar afwachten wat er straks weer mis mee is :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan