Acer geformatteerd, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sm1t0v1c

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2010
Hallo,
ik heb hier een Acer Aspire 5315 laptop die geformatteerd is, en waar ik Windows XP op heb gezet. De CD die ik hiervoor heb gebruikt is echter niet van de laptop zelf, dus de drivers die ik nodig heb voor o.a. internet zaten. Na wat Googelen heb ik de lijst van de drivers van deze laptop gevonden, en heb ik de WLAN_Intel3945_4965_v11.1.1.22_Vistax32x64_XPx32 geprobeerd, maar deze werkte niet. De verdere WLAN opties hebben geen XP in hun naam staan, maar zouden die wel werken? En zo niet, weet iemand welke driver ik nodig heb om weer een draadloze internetverbinding op te kunnen vangen en gebruiken?
Als verdere informatie nodig is geef ik die graag.

Alvast bedankt,
Smitovic

Welkom op helpmij...

als ik naar deze site ga en dan jou type opzoek kan ik in de balk gewoon voor xp kiezen
Je krijgt dan lijst met drivers en scrol naar beneden dan zie je de wlan drivers.

Wat raar dat ik die pagina zelf niet heb gevonden... Google is dus blijkbaar ook niet alles:P Ik zie dat die Intel driver er ook tussen staat, maar die andere twee heb ik nog niet geprobeerd. Dat ga ik dus nu even doen, ik bewerk dit bericht zo of dit gelukt is of niet.
---
Oké, ik heb de Atheros driver geprobeerd, en ik heb nu het menuutje voor me dat ik een draadloze verbinding kan selecteren. Daar zie ik mijne tussen staan, en als ik verbinding moet maken moet ik de netwerksleutel opgeven. Dat doe ik, en dan krijg ik dit bericht:
Het wachtwoord van het netwerk moet afhankelijk van de netwerkconfiguratie 40 bits of 104 bits zijn.
U kunt het wachtwoord opgeven door 5 of 13 ASCII-tekens dan wel 10 of 26 hexadecimale tekens in te voeren.
Wat moet ik hier doen?

Laatst bewerkt:
Denk btw dat je begint met de chipset driver en na een herstart van je laptop kun je alle andere drivers gaan installeren.

Controleer ook even of er geen verschil is in de instelling van je router en je draadloze netwerkkaart.(zelfde beveiligingsnivo)

Heeft dat te maken met dit probleem?
Het wachtwoord van het netwerk moet afhankelijk van de netwerkconfiguratie 40 bits of 104 bits zijn.
U kunt het wachtwoord opgeven door 5 of 13 ASCII-tekens dan wel 10 of 26 hexadecimale tekens in te voeren.

Het is opgelost, ik heb eerst de beveiliging van mijn netwerk eraf gehaald en toen werkte het. Bedankt voor alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan