Acer Geluidskaart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

geerte

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2007
Berichten
4
Beste,

Mijn geluidskaart lijkt geexplodeert te zijn: er klonk een knal, en hij deed het niet meer. Wel had ik ineens een extra modem bij mijn netwerken staan (heeft de geluidskaart gedacht dat hij een netwerkkaart was?) (Dit probleem heb ik al opgelost)

Ik heb veel eerdere posts gelezen, Everest geeft mij:
Windows Audio: staat niks
PCI/PNP audio: Intel82801DBM ICH4-m-AC'97
Moederbord: Acer Travelmate 290.

Verder, het is een laptop met Window XP prof, serienummer (denk ik?) WM3B2200BG.

In apparaatbeheer wordt geen fout gemeld, maar staat ook geen geluidskaart bij. Bij Geluiden en Audioapparaten in het configuratiescherm is alles grijs en niet-aanklikbaar, ik heb ook geen luidspreker in rechteronderhoek scherm. De boxen doen het wel, en zijn aangesloten. Wel heb ik voor elke Windowsgebeurtenis een irritante piep, terwijl dat uitgeschakeld is.

Natuurlijk op Intel site gekeken voor drivers en gegoogled maar er is tot nu toe niks te vinden. Kan ik het beste een nieuwe geluidskaart kopen en is dat uberhaupt mogelijk voor een laptop? Ik heb uitzonderlijk weinig verstand van computers dus als het een ingewikkelde procedure is breng ik m liever naar de professional ;)

Alvast bedankt!

Geerte
 
Laatst bewerkt:
Hoi Geerte,

als je geluid er inderdaad met een knal mee opgehouden heeft is het denk ik het beste om hem even bij een Acer-reparatie putn lang te brengen.

ALs je liever zelf even iets probeert zou je kunnen proberen de drivers van de chipset opnieuw te instelleren. Die verzorgt namelijk de communicatie naar de geluidskaart toe, geloof ik. En hierna de drivers van de geluidskaart opnieuw te installeren.

Doet het geluid het trouwens wel als je bijvoorbeeld een hoofdtelefoon aansluit op je laptop?

Grts, Cotje
 
je hebt een onboard geluidskaartje dus vervangen wordt moeilijk.
Ik denk dat je chipsetdrivers om zeep geholpen zijn om wat voor oorzaak dan ook.
Kijk eens bij acer aan de handvan je typen notebook naar de juiste cipsetdrivers en installeerd dan de audio drivers daarna opnieuw.
Wellicht werkt alles dan weer.
 
@Cotje: nee, met een hoofdtelefoon werkt het ook niet, het lijkt alsof de geluidskaart helemaal niet herkend wordt door de computer.

Ik zal eens op zoek gaan naar de chipsetdrivers, en die installeren, en in het slechtste geval mag 'ie inderdaad naar de reparateur :(

In ieder geval bedankt allebij :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan