Acer Laptop Accu Probleem..

Status
Niet open voor verdere reacties.

amier97

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Hallo, ik heb een Acer Aspire One Mini laptop waarop Win XP draait.
Sinds kort, kan hij niet meer zonder de stroomkabel.
Als ik hem eruit haal, valt ie uit en hij laadt niet op..

Dit is heel irritant, want ik kan hem ook niet in de klas gebruiken zonder kabel..

Iemand raad? Alvast bedankt, Groeten Amir.

denk dat de accu defect is
hoe oud is de laptop ?
op netstroom valt hij waarschijnlijk niet uit ?

Laatst bewerkt:
Op netstroom werkt hij wel ja.
De laptop werkt ook gewoon goed, dus denk ook dat de accu defect is geworden..
Gebruik deze laptop al ong. 2 jaartjes.

Groeten

ja zou best kunnen dat het dan je accu is
en na 2 jaar veel gebruiken kan de accu wel is op zijn
wat ik zou doen is kijken via www.subtel.nl voor een nieuwe accu

heb daar hele goeie services gehad en na 1 jaar niet tevreden over me accu kreeg ik gewoon me geld nog terug
kreeg 2 jaar garantie op een accu dus als ie binnen de 2 jaar kapot ging of snel leeg was kon ik hem gewoon inruilen
daarna heb ik wel 2 accu,s gekregen die het niet deden dat moet ik wel even vermelden (ze gaven allebei de accu niet weer hoe vol die nog was)
en ben daarna naar een officiële accu van mijn laptop overgestapt
die heb ik bij een computerzaak bestelt, en had ook gevraagd van wat als ie het niet doet (of ik hem dan niet hoefde te kopen en dan was ook prima) vraag er wel even naar of dat mogelijk is
bij subtel koop je imitatie accu,s wat meestal een stuk goedkoper is dan origineel

@ vdk_p

daar zit waarschijnlijk geen garantie bij ?
niet dat het uitmaakt als ik de prijs zo zie :)

Hallo

En ..... bent u tevreden ? ---> uiteraard , anders zou ik het hier niet vermelden.

Leveringsduur (post) meestal +/- 3 weken.

Iets duurder , is in engeland , waar ze meestal ook nog 6 mnd/1jaar garantie geven.

Daar zit waarschijnlijk geen garantie bij ? ---> tot nu toe geen enkele defekte batterijpack gehad.

Wel al ander defekt materiaal , of die "verdwenen" was in de post , werd onmiddellijk en zonder discussie omgeruild of ander exemplaar gegeven .

Peter

Heb reeds diverse batterijen gekocht op e-bay
In uw link is sprake van 3 cell battery

What is the difference between a 3 cell laptop battery, and a 6 cell laptop battery ?
Think of each cell as 1 AA battery. 3 cell battery has 3 AA battery whereas 6 cell battery has 6 AA battery inside. You can use 6 cell battery twice longer than 3 cell battery because it has twice number of batteries inside. But 6 cell will cost more, bigger, heavier.

Laatst bewerkt:
Hallo

@Ronnie1

Heb reeds diverse batterijen gekocht op e-bay <----> batterijpacks ;)

Indien dit de vraag was ???

Peter

De vraag is :
What is the difference between a 3 cell laptop battery, and a 6 cell laptop battery ?
Goedkoop is duurkoop ?

Laatst bewerkt:
Hallo

"Goedkoop is duurkoop ?"

Hangt er van af ...

Indien er slechts mechanisch plaats is voor een 3 cell batterypack , zal indien er een 6 cell geplaatst wordt , deze soms uit de laptop steken , wat bij verplaatsingen misschien niet gemakkelijk is voor de gebruiker.

Als er uiteraard een 6 cell geplaatst kan worden , en er zitten in de batterijpack slechts 3 cellen , vindt ik het zonde v/h geld , en kun je inderdaad beter iets meer uitgeven.

In het algemeen zijn de gebruikte cellen (in de batterijpack) 2200mA/H

Indien er sprake is van een hoger vermogen 4400mA/H , zijn deze intern zo goed als zeker parrallel geschakeld.

Het beste is , indien mogelijk een batterij te nemen met een zo hoog mogelijke klemspanning , met een zo hoog mogelijk vermogen.

De eindbeslissing ligt uiteindelijk bij de koper.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan