Acer laptop adapter defect / advies gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

karel79

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2013
Beste Forumleden,

Na 1 jaar heeft me Acer laptop adapter het begeven, groene lampje op de adapter brand nog wel maar het geeft een merkwaardige deuntje nou heb ik het gevoel dat deze dan ook niet meer goed is zelf heb ik geen meet apparatuur en dergelijke om de waardes te meten etc.
Nou vraag ik me de volgende af is het verstandig om een replacement aan te schaffen omdat de laptop niet meer de nieuwste is of toch de originele Acer laptop adapter te kopen?

Hieronder heb ik er 2 gevonden maar twijfel wel ik het beste kan nemen graag advies hierover.

http://www.adaptermagazijn.nl/?id=laptop-adapters-voor-acer-laptops-en-netbooks-rmkiki

Hoi Karel,

Volgens mij heb je gewoon nog garantie, ikzelf heb ook een Acer, en kreeg er 2 jaar garantie bij.

Verder geef je een link met daarop geen twee, maar wel elf verschillende adapters.
Als je dan toch voor een alternatief gaat, zou ik de adapter nemen die het meeste op de oude lijkt qua specificaties.
Als het goed is kun je op de achterkant van de huidige- oude - adapter lezen welke waardes die heeft, zoals voltage, Ampere/h, wattage, die moeten overeenkomen.
Acer-Adapter.jpg

Hallo

Netadaptors kosten meestal niet zo veel.

Indien nog garantie --> deze uiteraard claimen.

" me Acer laptop adapter" --> had je nu het typenr vermeld van uw laptop , had ik u een link kunnen geven , waar je deze goedkoop??? had kunnen aanschaffen.

Voor zo ver ik weet hebben alle "acers" een voedingsspanning van 19V (60W of 90W) afhangkelijll model/typenr.

Afgaande op de compatibiliteitslijkst bij uw link , zou deze kunnen passen .

http://www.benl.ebay.be/itm/FOR-ACE...Accessories_PowerSupplies&hash=item33661cbbf7

Peter

Hoi Karel,

Duidelijk, ik zou in deze zwaar economische tijden voor de goedkoopste gaan denk ik, verder geen andere argumenten.
Ik zie nu bij mn eigen adapter dat het geen Acer adapter is, althans, er staat een andere merknaam op.

Ik denk dat ik ook voor de replacement ga, als ik zie dat de originele wat acer mee gegeven heeft niet eens 2 jaar heeft vol gehouden.
wat ik begrijp is dat ik op moet letten voor connector maat en waardes

bedankt voor het meedenken..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan