Acer laptop (Aspire 7740G) Start niet op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

nidifer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 aug 2012
Hallo, mijn acer laptop (ong. 2-3 jaar oud) wil niet meer opstarten. De laptop
is een aspire versie 7740g. Als de adapter erin zit is de aan/uit knop normaal
verlicht, maar nu geeft het ook geen licht meer. De laptop maakt helemaal geen
geluid en doet helemaal niks als ik op de aan/uit knop druk. Het enigste is dat het
kleine oranje led lampje onder het touchpad een paar keer knipperr en dam stopt.
Vlak voordat dit was struikelde ik over het draad van de adapter waardoor die helemaal strak
gespannen stond en vervolgends uit de laptop ging. Misschien heeft dat er iets mee
te maken(nadat dat gebeurde deed de laptop het nig ongeveer 30 min totdat die uitviel).
Weet iemand misschien wat dit projbleem is? En misschien de oplossin?

Laatst bewerkt:
Wellicht iets met de voeding, zou je even naar moeten laten kijken. maar ik denk dat het met je voeding te maken heeft / de verbinding naar je moederbord.
Je kunt het verhelpen door er een nieuwe voeding in te zetten / laten zetten, maar ik zou er toch eerst even naar laten kijken.

Met de voeding is niks aan de hand. Had de voeding al getest op een andere laptop.

Laatst bewerkt:
Dit kan ik zelf dan zeker niet oplossen en moet ik perse dat kopen

Laatst bewerkt:
Hallo

"Dit kan ik zelf dan zeker niet oplossen " --> geen flauw idee , ik weet niet hoe handig je bent ...

"en moet ik perse dat kopen?" --> indien deze niet defekt is , is in theorie deze hersolderen voldoende.

Persoonlijk vervang ik deze altijd kost weinig , en ... het is te dom om de ganse laptop te moeten demonteren en terug in elkaar te steken , om dan enkele weken later te constateren dat deze toch defekt is ...

Aan uw manier van vragen , lijkt het mij veiliger , dat je dit laat uitvoeren door iemand met de nodige ervaring.

Peter

Het is niet toegestaan je bericht na 3 maanden omhoog te halen, om die reden gaat er dan ook een slotje op. Je kan eventueel een nieuw bericht plaatsen met daarin een link naar dit topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan