Acer laptop flormateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOBO Steffie

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2006
Hallo,

De laptop van mijn zusje is erg traag en tevens wil ze een ander besturings systeem.
Nu wou ik haar laptop volledig formateren en mijn ongebruikte licentie van windows vista erop zetten.

Nu hoorde ik van iemand dat als ik de originele windows xp van deze laptop afhaal dat de laptop daarna niet meer zal werken.

Het gaat om een Acer Aspire 9411AWSMi.

Kan iemand mij vertellen of het idd waar is of de laptop stopt met werken zodra ik hem formateer? (mij lijkt het nogal "onzin")

Voordta je er aan begint... Heb je alle drivers van deze Laptop die onder Vista werken ? Alleen een VISTA CD/DVD is niet voldoende.

als je gaat formatteren dan zal xp niet meer werken, dat klopt.
Maar als je dan een nieuw besturingsysteem er op zet dan werkt het wel.
Maar ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt.

Als je een update over XP heen doet dan werkt de licentie van XP niet meer.....
Maar als je formatteert dan is dat geen probleem.
Maar kan de laptop vista wel aan ?

Hoi,

En hoeveel geheugen heeft ze in de Acer want Vista vraagt nogal wat.

Modag

De laptop is "Vista Capable". Momenteel staat er xp én vista op.
Omdat hij ook zo traag is en vol staat met ongelovelijk veel troep wil ik hem gaan formateren en alleen vista home basic erop zetten.

Ik kreeg alleen te horen dat de laptop dan mogelijk niet meer zou opstarten na het installeren van alleen vista (wat mij onzin lijkt)

Het lijkt mij vrij simpel allemaal, Formateren > Vista installeren > Drivers downloaden en installeren en klaar. Tenminste, als ik gelijk heb?

Hoi,

En hoeveel geheugen heeft ze in de Acer want Vista vraagt nogal wat.

Modag

2 GB voldoende dus.
Ik vond alleen de opmerking van mn kameraad raar dat de laptop niet meer zou werken na het formateren en opnieuw installeren van de OS.

laatste klopt.

Hioi,

Dan is er weinig nog wat je tegen houd om vista te installeren want de drivers zal je wel al hebben want er staat al vista op. en anders toch eventueel kijken of ze wel te downloaden zijn.

Modag

Op de acer site staan vista drivers.
Bedankt voor het overtuigen.
Ik ga nu direct de boel formateren en opnieuw installeren.
Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan