acer laptop geen internet wel verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suzizzle

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Hoi

Sinds een paar weken kom ik niet meer op internet via mijn acer laptop. Daarvoor heeft hij het altijd prima gedaan. We hebben op de dag dat mijn internet is weggevallen een nieuwe mac computer gekocht en geinstalleerd.
We hebben een netgear router waarop op dit moment drie computers functioneren. de mac, een andere laptop en een vaste computer. alle draadloos en werken perfect, zonder problemen.
Ik heb al van alles geprobeerd, nieuwe/handmatig ip adres ingevoerd en modem en router zijn uitgeweest. (op dat moment functioneerde de mac overigens nog steeds, dus op een ander/eigen internet verbinding?)

Ik heb ook gedacht dat ik een virus had maar mijn computer geeft aan dat alles klopt. Het netwerk werkt ook naar behoren.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Hoi,

Als je Vista hebt, verwijder de verbinding dan eens uit het netwerkcentrum (optie 'Draadloze netwerkverbindingen beheren' links in het netwerkcentrum). Nadat je hem verwijderd hebt, wordt - als het goed is - je netwerk automatisch opnieuw gedetecteerd.
Op de vraag welk type netwerk klik je op 'Thuis'

dank je wel. helaas heeft dit niet geholpen.

Hij geeft aan een uitstekende verbinding te hebben met het netwerk. Ik kom alleen niet op internet.
ook niet op het draadloze netwerk van de buren (onbeveiligd)

even een update:

gisteren kwam ik (na nog een keer na je advies de router en modem te hebben uitgeschakeld en mijn netwerk te hebben verwijderd) ineens op internet. hij opende mijn startpagina.

De mac liep op dat moment via het netwerk van de buren. nu doet is de mac terug en mijn internet doet het niet meer. ik heb de mac op het netwerk van de buren gezet, de modem en router weer uit maar helaas is dit niet de oplossing..

ik ben echt een leek, en snap er niets van. mijn laptop is dus in elk geval niet kapot. Weet iemand wat ik nu moet doen?

Hoi,

Tja .... mijn 'fantasie' is even uitgeput.
Wellicht dient zich een andere wizzkid aan .... ;)

Kun je met de Acer wel op het netwerk van de buren? En zie je je eigen netwerk wel?
Groeten Martin

hey

ik probeer op het internet van de buren te komen maar die verbindingen zijn te zwak. (ik woon in een villawijk en de huizen staan best van elkaar af) ik zie ze af en toe wel, de netwerken van de buren.

Ik zie mijn netwerk, en heb er verbinding mee. Uitstekend zelfs. Ik heb vandaag weer de router en de modem uitgehad maar het wil niet lukken. Ik heb inmiddels van alles geprobeerd. ik snap er niets van, voorheen deed hij het prima

Hoi,

Kennelijk is er - afgaand op je oorspronkelijke vraag - toch iets misgegaan met de configuratie van de netwerkverbinding op de Mac.
Dus de oorzaak moet je daar zoeken en niet in je router of de andere computers.
Het enige dat ik zou kunnen bedenken is, dat er mogelijk een mac-filtering in je router is ingesteld.
Hoe het verbindingsverhaal op een Mac werkt weet ik helaas niet ....

ik denk het ook. ik zit nu met een kabel direct in de modem (ik ga het zo weer via de router proberen) en hij geeft aan:

" deze verbinding heeft beperkte of geen verbindingsmogelijkheden"
de volgende actie kan niet worden voltooid:

het ip adres vernieuwen.

ik heb alles weer op automatisch detecteren gezet. het ip adres van de mac veranderd namelijk. het is de ene keer 1.2 op het eind en de andere keer 1.1

nog suggesties?

oh, via de router doet hij het wel, met kabel. hij geeft aan dat hij uitstekende verbinding heeft en geeft niet aan dat hij een probleem heeft met ip adressen.

ik kan echter nog steeds NIET op internet

Haal de mac eerst ff uit je netwerk..

Zet je MODEM uit, wacht zo een 10 min en koppel vervolgens je laptop direct aan op de MODEM via kabel. Zet vervolgens weer je MODEM aan.

Kijk of je nu wel verbinding hebt.. Als dit het geval is, doe het zelfde weer.. Dus modem uit, 10 min wachten.. Koppel echter dit keer je router aan je MODEM, en probeer met je laptop via kabel verbinding te maken.. Als het met de kabel werkt, probeer het vervolgens draadloos.

Het kan zijn dat je modem kijk naar het MAC adres, door al het aan en uit zetten issie misschien beetje in de war..

Als dit allemaal werkt, hang je MAC er ook weer aan.. Kijk wel eerst even de instellingen van MAC na, dat ie dalijk niet als DHCP functioneert..

Als je na het verbinden van je MAC de verbinding weer weg valt, of dat er na een tijdje weer je verbinding weg valt. Zou je router wel eens defect kunnen zijn..

hey. ik heb gedaan wat je vroeg.

ik krijg geloof ik het netwerk niet goed van de mac af. hoe doe ik dit?

ik had de modem tien minuten uitgezet, kabel erin en weer aan. ik krijg:

Lan verbinding:
beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. er is geen ip adres toegewezen.

ik heb nog een keer herstellen geprobeerd.
hij kan het probleem niet oplossen omdat het ip adres niet kan worden vernieuwd.

ik weet gewoon dat DIT het probleem is en wordt hier stapelgek van. hoe krijg ik die mac eraf?

inmiddels heb ik een winsockfix programma laten lopen, die zei dat alles het weer zou moeten doen.
ik ehb nog een keer ipconfig release en renew gedaan
de router is uitgeweest, de modem is uitgeweest, ik ben met een kabel via de modem en met een kabel via de router verbonden geweest met mijn computer.
ik heb het netwerk verwijderd en opnieuw gevonden
(wat overigens prima en snel ging want mijn laptop ziet de router/het netwerk direct en met een uitstekende verbinding)
zowel de Lan als het draadloos netwerk geven aan: verbinding uitstekend.

ik heb " automatisch ip adres toe laten wijzen" gekozen en

ongeveer een half uurtje geleden (de kabel zat er nog in, via de modem naar mijn laptop) kon ik ineens mijn startpagina google openen. nog geen 2 seconden later toen ik een simpele zoekactie deed kreeg ik weer deze melding:

De webpagina kan niet worden weergegeven.

ik kon overigens op internet direct nadat ik ipconfig/renew had gedaan. maar het was echt een luttele 2 seconden tot ik hetzelfde probleem weer kreeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan