Acer laptop met vista dualboot met win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

@rno

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2003
Berichten
98
Hallo.
Ik bezit een acer laptop met daarop Vista home premium.
Ik heb er 2 harde schijven in van 320 GB
C Vista en D wilde ik win 7 op zetten.
Na de installatie van win 7 leek alles goed te gaan totdat hij voor de laatste keer opstartte en ik niet evrder kom De laptop toont zijn Logo van Acer, kan F2 kiezen voor het bios en daarna start hij zij OS op. dan krijg ik een zwart scherm met daarin linksboven een cursor streepje. Verders doet hij helemala niks meer. Krijg die dualboot ook niet meer waar ik kan kiezen of ik vista of 7 wil draaien, hij doet helemaal niks meer.
Zelfs niet met de recoveryschijf van Vista start hij niet mee op. evenzo de schijf van win 7
Ik kom niet verder.... Hoe kan ik nu ooit nog die laptop aan de gang krijgen.
 
De BCD zal wel niet helemaal goed meer zijn. Kijk eens of hier een oplossing te vinden is: http://windows.microsoft.com/nl-NL/...ual-boot-system-from-Windows-Vista-Inside-Out

Hier heb ik niks aan want ik kom dus niet meer in de os. hij start niet meer op.
Kan het te maken hebben met dat Vista 32 bits is en 7 een 64 bits is?

Ik heb zojuist de harde schijven uit mijn laptop gehaald en dan kan ik wel opstarten met een cd erin waar win 7 op staat.
Het ligt dus aan de boot sector op d eharde schijf lijkt mij
 
Laatst bewerkt:
Voor zo ver ik weet kunnen een 32 en 64 bits versie naast elkaar in dual boot gewoon werken, lees dit maar: http://forums.techarena.in/vista-setup-install/729477.htm

Wellicht dat het MBR hersteld moet worden:
1. Plaats je Windows Vista installatie dvd in je computer en start vanop de dvd

2. kies Windows herstellen

3. kies om de opdrachtregel te openen en typ deze twee opdachten achter elkaar in:

bootrec /fixmbr

bootrec /fixboot

Als dit gedaan is herstart je pc zonder de Windows installatie dvd en de klus is klaar, window start opnieuw op.
 
Voor zo ver ik weet kunnen een 32 en 64 bits versie naast elkaar in dual boot gewoon werken, lees dit maar: http://forums.techarena.in/vista-setup-install/729477.htm

Wellicht dat het MBR hersteld moet worden:
1. Plaats je Windows Vista installatie dvd in je computer en start vanop de dvd

2. kies Windows herstellen

3. kies om de opdrachtregel te openen en typ deze twee opdachten achter elkaar in:

bootrec /fixmbr

bootrec /fixboot

Als dit gedaan is herstart je pc zonder de Windows installatie dvd en de klus is klaar, window start opnieuw op.


Ik heb toen ik de laptop kocht een stel herstelschijven gemaakt van de OS, als ik op start van dvd dan doet hij ook niks dus dit lost mijn probleem ook niet op.
Wat me opviel net is dat hij wel opstart van een cd waar een windows versie op staat.
als ik de harde schijven eruit heb gehaald, toen liep de laptop goed, zodra die schijven erin zitten start de dvd sud ook niet meer op.
 
Kijk eens in de bios naar de start volgorde en zet daarbij de DvD/CD-player als eerste. Kijk vervolgens of de HD waar het bootrecord staat ook wel als boot HD gedefinieerd staat.

Als u, met de HD's actief, wel kunt booten vanaf een Windows installatie CD en met de HD;s aangekoppeld en actief, dan kan toch het MBR hersteld worden?
 
Kijk eens in de bios naar de start volgorde en zet daarbij de DvD/CD-player als eerste. Kijk vervolgens of de HD waar het bootrecord staat ook wel als boot HD gedefinieerd staat.

Als u, met de HD's actief, wel kunt booten vanaf een Windows installatie CD en met de HD;s aangekoppeld en actief, dan kan toch het MBR hersteld worden?

Ik heb de c schijf verwijderd, en de d schijf nu als eerste gezet nu start hij op van die win 7 op cd.
In het bios had ik het dvd station al als eerste staan vanaf het begin dat ik ermee begon
Als ik de C schijf er alleen in laat zitten start hij ook niet van de dvd station.
het lijkt wel of de hdd gecrashed is
 
Ik heb de c schijf verwijderd, en de d schijf nu als eerste gezet nu start hij op van die win 7 op cd.
In het bios had ik het dvd station al als eerste staan vanaf het begin dat ik ermee begon
Als ik de C schijf er alleen in laat zitten start hij ook niet van de dvd station.
het lijkt wel of de hdd gecrashed is

Het enige dat ik nu nog weet te bedenken om te doen is om de "kapotte" Hd eruit te halen en die via een USB-HD koppeling aan een goed werkende PC te koppelen en dan zo te testen om te zien of de HD werkelijk kapot is.
 
Het enige dat ik nu nog weet te bedenken om te doen is om de "kapotte" Hd eruit te halen en die via een USB-HD koppeling aan een goed werkende PC te koppelen en dan zo te testen om te zien of de HD werkelijk kapot is.

Hij draaid nu met windows 7. kan ik die andere HDD er niet bij in steken nu. Heb namelijk geen usbhdd.

Ik heb die andere HDD er nu bij in gestoken dus beide erin, hij start nu wel gewoon op. ik ga proberen deze te formatteren.

Bedankt voor u hulp.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan