acer laptop met windows vista start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

lauwb

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2007
Hallo,

Gisteravond heb ik mijn laptop uitgetzet en er was niets aan de hand. ik heb niets geinstalleerd of aan de instellingen veranderd. Toen ik vanochten mijn laptop aanwilde zetten kreeg ik een zwart scherm. Na enkele minuten ging er een balkje laden van windows corporation. Daarna kreeg ik weer een zwart scherm met een wit muispijltje wat ik kon bewegen maar ik kon nergens op klikken.
Enkele minuten later verscheen er een blauw groenig scherm zoals vista dat kent wat vervolgens weer 5 minuten bleef staan en ik kon niets doen. Even later verscheen er een scherm waar ik kon kiezen uit 5 opties. Wat er precies stond weet ik niet meer want ik krijg het nu niet meer terug. Wel stond er iets van het opstarten vanaf een backup dit werkte niet. En het uitzoeken van opstartproblemen hier kwam niets uit. De andere functies kon ik niet meer uitproberen omdat ik dit nu niet meer terug krijgt. Ook heb ik geen windows cd bij mijn laptop gekregen dus misschien dat ik eerst naar een cd van vista op zoek moet?

Weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik dit misschien op kan lossen?

Mijn laatste optie is wel het opsturen van mijn laptop omdat ik hem veel nodig heb voor school/stage

Groetjes Laura

Begin eens om wat meer info over je laptop te geven.

Wat zijn merk en type, welke Vista versie gebruik je en hoe oud is de laptop?

windows vista home premium
acer apire 5610z
ik heb hem eind juni dit jaar gekocht.

zoals ik al zei ik had geen instellingen veranderd en hij sloot gewoon netjes af en de volgende ochtend deed hij het niet meer noujah hij deed precies wat ik hierboven al benoemd heb.. weinig dus:(

Is het nog wel mogelijk om in de bios te komen??
Is het nog wel mogelijk om in veilige modus op te starten??

ik kan nog wel in de veilige modus opstart maar dan krijg ik hetzelfde als wanneer ik heb normaal opstart

Ook kan ik in de bios komen maar ik weet niet welke functie ik daar moet kiezen ik heb er een aantal geprobeerd maar dan start hij opnieuw op en loopt vervolgens op dezelfde manier weer vast

Probeer eerst eens om de veilige modus iets van "load default settings", saven en proberne op te starten

zoiets staat er volgens mij niet bij wel dit:

veilige modus
veilige modus met netwerkmogelijkheden
veilige modus met opdrachtprompt

logboekregistratie van opstarten inschakelen
video met lage resolutie inschakelen
laatst bekende juiste configuratie
modus acrive directory hestellen
foutopsporingsmodus
automatisch opnieuw opstarten na systeemfout uitschakelen
uitschakelen van stuurprogrammahandtekening bekrachtiging

windows normaal starten....

HELLPP! wat moet ik kiezen :P

weer hetzelfde zwarte scherm met pijltje wordt je al moedeloos? ik wel :confused:

Wanneer je de laptop aanzet, kijk dan naar een melding voor de toets die je moet gebruiken om in de bios (of setup) te komen, vaal de Del of F10 toets en probeer dat dan

ja gelukt met de f2 toets

nu staan er verschillende tabbladen
information
main
advanced
security
boot
exit

Ok,

Kijk nu eens waar je ergens ziet staan iets als:

load default settings

Daar voor kiezen, dan de bios afsluiten met F10 en opnieuw proberen

(ik heb trouwens wat extra hulp ingeroepen, hoop dat er gereageerd wordt...)

"automatisch opnieuw opstarten na systeemfout uitschakelen"

Deze optie kiezen, dan krijg je een foutmelding te zien, zet die dan even hier neer, denkelijk deze 0x0000007B, maar dat is maar een vermoeden.

Zou idd aan een opstartbare Vista DVD zien te komen, denkelijk is de bootsector niet goed meer en die opstartpaden kun je dan repareren.

ik krijg geen foutmelding maar weer een zwart scherm...met pijltje

omdat ik die laptop gewoon bij de mediamarkt gekocht heb krijg ik daar geen vista dvd bij.. kan ik denk je hiervoor terug naar de mediamarkt of acer of denken jullie dat ze zeggen dat de fout bij mij ligt en alsng niks voor me kunnen doen.. wat is slim in dit geval... zie het namelijk niet zo zitten om een dvd van vista te kopen omdat die nogal prijzig zijn... en ik et raar vind dat de laptop ineens deze fout weergeeft en het naar mijn idee dus een fout van acer zelf is.. maarja?:S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan