Acer laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miker13

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Hallo mensen,

ik ben nu iets langer dan 2 jaar in het bezit van een Acer laptop. Van de week startte hij op een gegeven moment niet meer op. Van alles hebben we geprobeerd, Recovery disc, Vista opnieuw installeren, in veilige modus maar dan doet hij het nog niet.

Als je hem aanzet krijg je:
-Het normale Acer logo te zien en je kan op f2 drukken voor setup.
-Hierna kan je kiezen opstartherstel starten (aanbevolen) of windows normaal starten. Wanneer je opstartherstel starten aanklikt (met enter) dan komt het scherm weer opnieuw waardoor je genoodzaakt bent om op windows normaal starten te klikken.
-Dan komt er het normale laadschermpje met Microsoft Corporation onderaan in beeld.
-10 sec zwart scherm
-Blauw scherm met Page_Fault enzo.. 2 seconden later start hij weer opnieuw en krijg je wederom het Acer logo te zien.
Nu zegt hij Windows foutherstel en kan je kiezen uit veilige modus, veilige modus met netwerkmogelijkheden, veilige modus met opdrachtprompt of windows normaal starten.
Wanneer je op veilige modus (of de andere 2 veilige modussen) drukt krijg je een lijst van bestanden die worden geladen en eindigt hij bij AVGIDSEH.Sys.
Dan krijg je een zwart scherm met een muis in beeld, hierna wederom een blauw scherm maar een ander blauw scherm dan eerder genoemd, hier wordt een foutmelding gegeven: 0x00000050 en dan start de laptop opnieuw op en begint het weer van voor af aan.

We hebben van alles geprobeerd maar heeft er iemand de gouden tip voor ons?

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic. Daarbij was de topic van 2004, dus lang niet actueel meer.

Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic. Daarbij was de topic van 2004, dus lang niet actueel meer.

Sorry, dankjewel hiervoor.

Hoi !

Krijg je behalve PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA de stopfout 0 x 00000050 te zien ?

En is dit ontstaan na 'n update van AVG virusscanner ?

Gefeliciteerd, dan heb je de hoofdprijs !

Foutje van AVG, maar uiterst moeilijk te herstellen, tenzij je de PC kunt terugzetten naar 'n eerdere datum.
Dus eerst: Opstarten van de Win 7 rescue disk, kiezen voor reparatie, kiezen voor systeemherstel, kiezen voor een datum voordat dit euvel optrad, raarna zou het probleem opgelost moeten zijn.
Dan wel onmiddellijk AVG verwijderen en 'n nieuwe beveiliging kiezen, bijv. Microsoft Security Essentials (ook gratis)

Rescue Disk: http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
We hebben nu de Vista Recovery Disc erin zitten maar hoe laad je hem?

Hoi !

Dus je PC draait op Visra ?

Dan hetzelfde verhaal, met een Vista Rescue Disk.

Als je die hebt: in je bios duiken en de CD/DVD-speler als eerste in de opstartvolgorde zetten.

Mogelijk werkt het niet met je OEM-disk, dan: http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/

Greetz,

Harry.

Ja op Vista draait ie, ik brand nu de Vista Recovery Disc en doe hem zo in de laptop.
Dan moet ik f2 bij het acer logo, dan boot en CD/DVD-speler bovenaan zetten?

Dankjewel voor de vlotte reacties!

Ik heb het helemaal gedaan nu maar het haalt niets uit...
De disc wordt niet geladen

Hoi !

Heb je de CD als image (.ISO) gebrand ?

Anders kan er niet van opgestart worden !

Greetz,

Harry.

Ja het is een (.ISO)
Hoe pas je dit aan?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Uiteraard kan dat ook met @Nero, mits je de goede instellingen gebruikt.

Ik ben geen Nero-fan, maar je moet zoeken naar image branden, anders gaat het niet.

Greetz,

Harry.

Okee, het is nu een ISO Image bestand maar is dat dan goed of niet? Want hij doet het iig niet nu

Hoi !

Mits gewbrand als .ISO en mits de CD als eerste in de opstartvolgorde staat zal de PC van de CD opstarten.

Wel even op 'n toets klikken als dat op het scherm gevraagd word.

Greetz,

Harry.

ik krijg nu een zwart scherm met tekst:

Using DPMS DOS protected mode services.

Cache size: 7670 KB (XMS)
Minimum cache size: 1024 KB
write-through drives: A B C
Current options:
/MLX
/BL=16
/LEND=ON
/DELAY=OFF

Caldera DR-DOS 7.03
Copyright (c) 1976m 1998 Caldera, inc. All rights reserved.
[DR-DOS]A:\>

en dan kan ik iets typen bij die: [DR-DOS]A:\>

maar wat?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Start je op van de gebrande CD ?

Dat lijkt er echt niet op; hoe je aan 'n DOS-scherm komt....

Trommel er es X: setup achter, waarbij i.p.v. X de schijfletter van je CD-speler komt te staan...

Mij is onduidelijk hoe je dit gefabriekt hebt.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan