Acer laptop te heet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dwergman25

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2007
hee mensen,

ik heb een acer laptop aspire 5535. als ik gewoon wat internet met het ding op mijn schoot wordt het echt heel erg heet, ook als ik hem alleen aanzet en niks doe wordt ie erg heet en blaast ie enorm en valt ie dan uit.

vroeger had ik dit probleem niet. De enigste fan zit aan de onderkant van de laptop dus als ik hem op schoot neem zorg ik ervoor dat hij voldoende lucht tot z'n beschikking heeft..

ik heb een printscreen erbij gedaan van SpeedFan.

weet iemand wat ik eraan kan doen??

mvg

Dwergman25

Bijlagen

• speedfan.JPG
    speedfan.JPG
    28,5 KB · Weergaven: 107
meten met "pc-wizard" :)

ik heb niet zo'n goede ervaring met speedfan :P

63 voor cpu moet gewoon kunnen hoor :) die van mij laptop draait ook wel eens op 80 nooit problemen gehad (boven de 120 gaan ze pas smelten)

de hdd moet je echter wel mee uitkijken die kunnen niet zoveel hitte hebben :)

*edit* een keer je laptop schoonmaken doet wonderen :) (met perslucht)

hee mensen,

ik heb een acer laptop aspire 5535. als ik gewoon wat internet met het ding op mijn schoot wordt het echt heel erg heet, ook als ik hem alleen aanzet en niks doe wordt ie erg heet en blaast ie enorm en valt ie dan uit.

vroeger had ik dit probleem niet. De enigste fan zit aan de onderkant van de laptop dus als ik hem op schoot neem zorg ik ervoor dat hij voldoende lucht tot z'n beschikking heeft..

ik heb een printscreen erbij gedaan van SpeedFan.

weet iemand wat ik eraan kan doen??

mvg

Dwergman25

Probeer is de functie ''Automatic Fan Speed'' aan te zetten.
Byee VRC

ik heb hier een Printscreen met pc wizard gemaakt..

kan ik ook gewoon met een stofzuiger alles eruit zuigen??
ik heb net ook even de onderkant opengemaakt van mijn laptop en het buisje dat van de fan naar de processor gaar voor de "koeling" is bijna helemaal zwart gekleurd. ik kan het gewoon eraf schrapen..
net of dat ding gebakken is :confused:

Bijlagen

• pc wizard.JPG
    pc wizard.JPG
    24,1 KB · Weergaven: 81
dat is niet geweldig met de stofzuiger :( er is dan namelijk een kans dat er iets kapot gaat omdat de stofzuiger te hard staat :)

je kan het proberen

kun je een foto maken van de binnenkant? dat zwarte wil ik wel eens zien dan:shocked:

hier heb ik een foto gemaakt..
het was erger maar ik had al wat weggeschaaft, het was helemaal roetzwart.

maar waarmee kan ik dan het beste de laptop mee schoonblazen?

gr

Dwergman25

Bijlagen

• 21022010491.jpg
    21022010491.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 138
Ik heb ook een acer met een intel processor.

het probleem wat je hebt kan aan verschillende dingen liggen.

1. verschil tussen AMD en INTEL (AMD wordt weleens wat warmer)
2. op je schoot of op het bureau (op je schoot sluit het wel eens de ventilator af waardoor deze geen warme lucht meer kan "wegwaaien".
3. Stof die tussen het product en de ventilator zit.

tijdje geleden ook zoiets gehad.
en met punt 3 kwam ik al een eind in de goede richting.

Succes..

Ik heb ook een acer met een intel processor.

het probleem wat je hebt kan aan verschillende dingen liggen.

1. verschil tussen AMD en INTEL (AMD wordt weleens wat warmer)
2. op je schoot of op het bureau (op je schoot sluit het wel eens de ventilator af waardoor deze geen warme lucht meer kan "wegwaaien".
3. Stof die tussen het product en de ventilator zit.

tijdje geleden ook zoiets gehad.
en met punt 3 kwam ik al een eind in de goede richting.

Succes..

vandaar dus ook het kannetje lucht :)

Je kan ook gewoon een compressor gebruiken, goedkoper als een spuitbus (als je tenminste de beschikking hebt over een compressor) en je hebt lucht zolang er druk is opgebouwd.

Heb bij een IT bedrijf gezeten, die deden niet anders en ging nooit verkeerd. Luchtdruk uiteraard niet "te" hoog instellen.

Die CPU temps vallen me nog wel mee, maar die HDD is idd wel aan de warme kant.

Je kan ook gewoon een compressor gebruiken, goedkoper als een spuitbus (als je tenminste de beschikking hebt over een compressor) en je hebt lucht zolang er druk is opgebouwd.

Heb bij een IT bedrijf gezeten, die deden niet anders en ging nooit verkeerd. Luchtdruk uiteraard niet "te" hoog instellen.

Die CPU temps vallen me nog wel mee, maar die HDD is idd wel aan de warme kant.

ja maar niet veel mensen hebben een compresser :P en weten ook nietw elke stand hij moet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan