Acer laptop valt uit na spelen van spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

hleby

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
Berichten
45
Hallo allemaal,

ik heb een Acer Aspire 9300 en ik heb al veel forums afgezocht om dit probleem op te lossen maar voor alsnog is het me een raadsel.
Mijn laptop valt uit na het spelen van een spel en ik denk zelf dat hij gewoon oververhit raakt als ik het speel. Hoe kan ik het voorkomen?
Ik ben sinds 4 maanden overgestapt van Windows Vista naar Windows XP maar sinds ik Windows XP gebruik gaat er een ding mis.
Als ik mijn laptop opstart is mijn beeld helemaal zwart en kan ik niks doen.
Wanneer ik hem dan afsluit en weer opstart doet hij het gewoon wel.
Misschien ligt het daar aan?

Mijn lot ligt in jullie handen.
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn de temperaturen als je spelletjes aan het spelen bent dan? Gebeurt het uitvallen direct als je spelletjes begint te spelen?
 
bedankt voor het snelle antwoord,,, ik ben nu het spel aan het spelen de metingen zijn nu=

CPU= 92 graden
CPU diode= 98 graden

toen ik het spel opstarten stond hij op 60 graden.
hij is nog niet uitgevallen maar dat gaat hij binnenkort wel doen.
 
Nou ja, die temperaturen zijn aan de erg hoge kant. Laptops zijn over het algemeen al vrij warm als je een spel gaat spelen.

Kan je proberen om de laptop stof vrij te maken met compressie lucht? (Anders even los maken, en dan zo veel mogelijk stof eruit halen)
 
Alles los maken kan ook zonder problemen als je 0 ervaring hebt?
 
Alles los maken kan ook zonder problemen als je 0 ervaring hebt?

zolang je maar onthoud waar het vast zat.
En zorg dat je niet statisch geladen bent (ESd-bandje is t best, heb je dat niet werkt vantevoren de verwarming aaien ook wel)
 
Je kunt beginnen met eens een stofzuiger langs alle sleuven, gaten en andere openingen die je in het apparaat ziet te halen......
 
Je kunt beginnen met eens een stofzuiger langs alle sleuven, gaten en andere openingen die je in het apparaat ziet te halen......

met een stofzuiger langs de gleuven halen helpt niet echt bij mij,, heb het al eens eerder geprobeerd maar een dag later viel hij weer uit na het spelen van het spel.:confused:
 
zolang je maar onthoud waar het vast zat.
En zorg dat je niet statisch geladen bent (ESd-bandje is t best, heb je dat niet werkt vantevoren de verwarming aaien ook wel)

het is gelukt maar het probleem doet zich nog steeds voor, ik hoop op nieuwe reactie's
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Heatpipe / ventilatiesleuven / ventilatoren zuiver maken d.m.v. luchtdruk.

Ken deze portable niet , maar meestal dient het toestel niet te worden geopend.

De c.p.u fan mechanisch blokkeren d.m.v. cocktail prikker , en dan d.m.v. luchtdruk in de tegenovergestelde richting van de normale airflow uitblazen.

Indien de c.p.u. dan nog te heet wordt , is de thermisch geleidende pasta of thermal pad versteend of verdampt , en dient deze te worden vervangen.

De c.p.u. overtemp. beveiliging is een noodveiligheid , indien deze ooit faalt , is het exit met deze c.p.u. , misschien zelfs met dit motherboard .

Laat deze situatie dus niet te lang aanslepen , mits je er momenteel blijkbaar nog mee werkt .

Peter
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een veel groter probleem dan ik al had,,,ik heb windows
xp proberen te installeren maar het is niet gelukt ik was eten bij het instaleren van xp en toen ik terug kwam was het beeld weer zwart. Toen ik hem later opstarten kreeg ik hem na eerste instantie niet aan maar bij de 2de keer lukte dat wel nadat het acer opstartbeeld in beeld kwam kwam er geen Windows xp maar een rare error en ik kan voor de rest niks meer doen. HELP me aub?!
 
Laatst bewerkt:
Wat voor een "rare" error?
Kan je die hier eens citeren

Oké,

TRAP 0000000D ============ GENERAL PROTECTION FAULT ============

tr=0028 cr0=00000011 cr2=00000000 cr3=00000000
gdt limit=03FF base=00017000 Idt limit=07FF base=00017400

cs:eip=0008:FFFFFFFF ss:esp=0010:00061FE8 errcode=0000
flags=00010082 NoCy NoZr IntDis Down TrapDis
eax=00001114 ebx=0040C4B1 ecx=00001618 edx=534D0040 ds=0010 es=0010
edi=0047164F esi=00051D68 ebp=00061FF0 cr0=00000011 fs=0030 gs=0000

dit is wat er staat met witte letters en zwarte achtergrond
 
Betekend dat je boot loader bestanden corrupt zijn.
Dit is op te lossen door de "repair" functie te gebruiken.

Dus boot van je XP-cd's en selecteer "repair"
 
Volgens mij is het probleem niet helemaal duidelijk ik kan alleen als ik hem opstart bij het menu f2 iets invullen, wilt u iets speciaficer zijn ik ben nogal een jonge gebruiker en ken sommige termen nog niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan