acer laptop weigerd gepationeerde frabrikante vista oem te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjBranco

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
hallo, ik heb een acer laptop van vorig jaar. en daar stond hier en daar rommel op en dacht ga opnieuw installeren. dus ik dacht. ik installeer mij windows 7 ultimate. dat gewoon gedaan maar zins dien valt de laptop steeds uit. dus ik denk dat licht aan windows 7. deze met pijn en moeite verwijderd gekregen met windows xp cd-rom. maar nu staat er nog 2 schijven op. 1 vista oem , en een schijf genaamt systeem. heb deze 2 schijven expres negeerd en niets mee gedaan omdat er fabrieks spul op staan. nu probeer ik de originele vista weer te installeren dat op de oem patition schijf staat. alleen de laptop weigerd deze te installeren of op te starten. als ik bij het opstarten ALT+F10 indruk zou ik normaal kunnen installeren. in dit geval gebeurd er niks. zelfs met een externe cd-rom van vista kan ik geen vista installeren. alleen windows 7. als windows 7 geheel installeerd is. en start hem op nieuw. gebeurd er niets dan een zwarte scherm met een knipperende _ links boven en doet verder niks. hoe krijg ik de originele vista die nu nog op de oem schijf staat geinstalleerd?!?!?! heb alle mogelijken geprobeerd die ik dan weet. maar acer weigerd deze patitie te starten via f10. en als ik bootdisk start staat er. Cable Check. kabel chekken. ja welke kabel of de stroom nou wel / niet in zit die melding blijft die geven. kan iemand mij ermee helpen. alvast bedankt.

ps wis niet dat windows 7 zou crashen op een vista laptop. want windows 7 is toch de opvolger dus kan in een feit toch niks mis gaan of ligt het nou aan mij?

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb van je vraag een eigen vraag gemaakt.
het inbreken bij een ander is niet toegestaan.

wat inbreken bij een ander waar heb jij het nu weer over?!?! ik heb gewoon een acer laptop waar altijd vista op stond. en ik dacht ik zet mij eens windows 7 erop. maar kennelijk gaat dat niet. want als windows 7 compleet geinstalleerd is doet die niks meer. ik probeer alleen om vista weer te installeren vanaf de partitie 0 waar vista oem (frabrikant Patitie) te starten. maar alt+F10 werkt gewoon niet meer en F11 ook niet. ken in de bios wel de schijf selecteren waar de oem op staat maar dan staat er cabel check en start mij de oem versie niet op. en vraag alleen hulp hoe ik die frabrikante partitie schijf weer starten ken. heb alleen de partitie 0 - logisch geformatterd. (patitie 3) omdat partitie schijf 1 - frabrikant vista oem is en partitie 2 schijf is een systeem schijf. die 2 schijven heb ik niets mee gedaan maar krijg de oem versie niet meer gestart. wat heeft dat met inbreken te maken? als ik alleen windows 7 heb geinstalleerd. kennelijk werkt het niet en een les voor ieder ander. mocht je een laptop hebben waar frabrikante vista is op gezet nooit vanaf de vd-rom een ander windows te installeren die niet door de fabriek is ingeprogrammeerd is geweest. omdat windows 7 de opvolger van vista is dacht ik juist dat het wel kon. kennelijk leverd dat gelijk de grootste fouten op. want kom niet meer in de oem schijf van vista om vista weer terug te zetten. heeft niks met inbreken te maken. dat heeft te maken met domheid en niet helder nadenken. iets wat ik ook geen 2e keer zal doen. en de vraag is alleen. hoe kan ik dit allemaal ongedaan maken en de oem partitie schijf te kunnen starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan