Acer laptop werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manz17

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2012
Hallo iedereen,

Ik heb gister een laptop van acer gekregen van familie.
Ik schat hem ca. 1,5jaar oud.
Maar er zat geen oplader bij omdat ze die kwijt waren geraakt en hij al 4-5 maanden niet opgeladen is geweest.
Dus heb ik vandaag een universele oplader gekocht zodat dat probleem alvast verholpen is ;)
Maar nu als ik hem opstart krijg ik eerst het acer-logo, dan krijg ik ik 2 keuzes : opstartherstel ( aanbevolen ) ofzoiets ;p en windows normaal starten.
Als ik op opstartherstel (aanbevolen) druk dan krijg ik het windows laadbalkje en daarna krijg ik alleen maar een soort van zwart/blauw scherm te zien.
Als ik op windows normaal starten druk dan krijg ik alleen maar het windows laadbalkje te zien.
Ik weet niet wat ermee is gebeurd of wat uberhaupt het besturingssysteem is en aangezien ik pas 17jr. ben heb ik er ook 'de ballen verstand niet van'.
Thuis heb ik wel een originele windows vista 64-bits CD'tje liggen, moet ik dat eerst proberen opnieuw te installeren? of hebben jullie betere plannen?

Ik hoor het graag van jullie, alvast bedankt!

Als herstel niet werkt, dan kan je het beste windows opnieuw installeren ja ;)

Zwart/blauw scherm krijg je te zie!
Wat staat er op?
Maak er eens een foto van en post deze eens.

Welk besturingssysteem staat er eigenlijk op?
Aan de onderzijde zal vermoedelijk wel een sticker met de key zitten.

Probeer een dvd van iemand te lenen met dat besturingssysteem en start met die dvd op ( in bios 1e opstartitem DVDrom instellen) en laat repareren.

Hallo

"een laptop van acer" en "ca. 1,5jaar oud." is niet echt nuttige info.

Een typenr vermelding is veel nuttiger info , en zal uiteraard veel nuttiger en gerichter antwoorden voor u opleveren.

Bij de recentere laptops van acer kun je in de recovery mode komen door tijdens het opstarten [ALT] + [F10] in te drukken.

Je zou ook de aangemaakte recovery d.v.d.'s van deze laptop kunnen vragen aan die kennissen.

Tijdens het eerste opstarten wordt tot vervelens toe gemeld om deze aan te maken.

Peter

Ok dan is het een een 'aspire 9300'.
En nee dat zal niet gaan, ik heb hem van m'n oma gekregen en die weet er al dus helemaal niks van af.

als ik op alt+f10 druk dan probeer ik hem terug te zetten naar standaard instellingen maar dan moet ik opeens een wachtwoord invullen van acer-power technology ofzoiets? en vanaf CD-DVD staat er plaats schijf 2, want toen ik hem kreeg zat er alleen maar disk 1 in.. dus is het mogelijk om die cd ergens te kopen of wat?

In mijn ervaring is het standaardwachtwoord : 0000 of 000000. Dit zijn dus nullen.

Uhm die site ziet er veelbelovend uit, ik heb R-Drive geinstalleerd maar hier houd het dus op.
Ik heb echt totaal geen verstand van computers en begrijp het niet helemaal, het is net alsof ik op een chineze site zit :P dus ik hoop dat je me iets uit kunt leggen!:)
en ik doe dit ook via een andere laptop dus word het al helemaal ingewikkeld voor mij

En 0000 en 000000 heb ik ook al geprobeerd maar het is hem niet ;(

Laatst bewerkt:
Heeft oma niet alle bijgeleverde CD/DVD's meegegeven? Want als 1 er in zit (en er dus een probleem is geweest) zal ze toch ook over 2 beschikken? Ik zou maar eens naar e.e.a. vragen (beetje aandringen helpt vaak bij oma's ;))

ja me oma heeft hem laten maken door iemand want er was al iets mis mee maar het probleem is dat mijn oma in oost-Duitsland woont en daar ben ik in de meivakantie geweest, dus even terug gaan voor disk 2 is ook geen optie en die disk2 heeft waarschijnlijk die kennis van haar nog dus.. ik zit een beetje vast ;p

Laat 'm opsturen? Zo'n setje herstelDVD's kost nl. al gauw 35 euro.

Maar anders inderdaad een 'algemene' DVD met een besturingssysteem. Mis je wel de typische ACER tools (9 stuks).

Die tools zijn ook te downloaden bij Acer, evenals drivers!

Taal ook wel de gewenste? Immers een laptop uit Duitsland.

Of je zet alles terug van dvd's ofwel via een toetsencombinatie van de verborgenpartitie ( als deze nog aanwezig is).

Anders rest een nieuwe installatie dan wel herstelinstallatie.

Dus als je een installatiedvd hebt van Vista, start er mee op en laat Vista installeren via Geavanceerd.

Laatst bewerkt:
In 2e instantie ja. Niet dat je er heel erg veel aan hebt, maar dat is iets anders.

eerst vraagt hij plaats cd 1 , dan doe ik die erin, dan werpt hij hem eruit en vraagt hij om cd 2 en dan moet ik die originele cd van vista erin doen???

en probeer het een beetje makkelijk te verwoorden aub! haha

't is duidelijk hoor, ik heb in m'n gezin 3 ACER laptops en 1 desktop. CD2 is de in de aanmaakcyclus gegenereerde CD met de volgende info.
Het is dus ALTIJD een set (meestal 3).

Zoals eerder opgemerkt is de taal natuurlijk ook van belang.
Je werkt zo dadelijk wel met een duitse versie.

Dit zou ik sowieso wijzigen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ze woont daar pas 4 maanden en heeft deze in NL gekocht dus dat is geen probleem.
Maar de conclusie is nu dus dat ik opzoek moet gaan naar de mogelijke 2e (3e) Cd('s) of ik moet een manier vinden om dat wachtwoord te omzeilen om het te resetten naar zijn standaard instellingen? en btw in ieder geval bedankt voor de hulp ;)

Kun je opstarten in veilige modus ? Dus bij het opstarten een paar keer op F8 trommelen. Indien ja, probeer systeemherstel, of ga naar start en zoek daar naar een (sub) menu van Acer vanwaaruit je de boel naar de fabrieksherstellingen kunt zetten. Daar zit ook een optie om een set dvd's te maken die je verder helpen met de fabrieksinstellingen mits het wachtwoord niet zeurt.

Oke. ik type nu met de acer laptop.:D
Ik ben in de BIOS gekomen doormidddel van op f2 te drukken en heb bij BOOT dvd op nr.1 gezet waarna hij meteen het CD'tje van windows vista afspeelde, dus alles is nu goed en heb de wachtwoord omzelen.:)
Maar alsnog bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan