Ik lees ook even mee en samengevat,het herstel van F10 met MBRwrWIN.exe werkt,maar de juiste drive letter van de rescue-partitie kan niet worden gevonden.
Kan het terugzetten van de backup-bootsector,indien aanwezig,er toe bijdragen dat de juiste driveletter weer wordt ingesteld,of heeft dat er niets mee van doen?
Greetz
Ik vermoed dat de topic-starter hier geen antwoord op heeft, dus zal ik dat doen:
Er zijn 3 methoden die allemaal het recovery-programma opstarten momenteel:
1. Alt-F10 bij opstarten
2. Vanaf de recovery-partitie zelf (indien opstartbaar gemaakt door PTEDIT actie + als actieve partitie aangeven)
3. Door enkele een opstartbare cd te maken van het image-bestand acerboot.iso op de recovery-partitie (na die zichtbaar te hebben gemaakt). Dit startte wel, maar leek ergens vast te lopen op vervolg-bestanden/vervolg-cd's die nodig waren.
De MBR is door de topic-starter nooit gewijzigd (alleen tijdelijke aanpassingen vanwege methode 2 en om bestanden voor methode 3 te kunnen halen).
De MBR moet trouwens ook al volledig teruggezet zijn naar de Acer instellingen, want hij heeft m.b.v. MBRWRWIN.EXE de originele image van de MBR laten terugschrijven.
De melding van het recovery-installatie verwijst de ene keer naar partitie1 en dan naar partitie3 (terwijl er maar 2 partities aanwezig zijn op de harde schijf, incl. recovery-partitie...): "FAIL to get partition X drive letter"
Dit is het dan wel zo'n beetje. Je begrijpt dan misschien waarom ik voorgesteld heb om recovery-dvd's te laten aanrukken, omdat die ook op harde schijven zonder welke partitie dan ook zouden werken. Die dan toe te passen nadat alle (recovery en andere) partities van de harddisk verwijderd zijn.
Tijs.