Acer modem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene210879

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2008
Hallo,

Ik heb gisteren een nieuwe laptop gekcoht acer aspire 1515Z daar stond windows vista op die heb ik er vanaf gehaald windows xp pro sp3 geinstalleerd maar nu krijg ik dat modem niet geinstalleerd omdat ik geen goeie xp drivers =kan vinden heb er al diversre geprobeerd maar niks helpt.

weet iemand waar ik wel de goeie kan vinden het merk van modem is foxconn meer kan ik er niet van vinden

Groeten Rene

Niet zo slim, eerlijk gezegd, om XP te installeren zonder je af te vragen of er wel drivers voor zijn!

Er is op de website van Acer én op Google niets te vinden over de 1515Z (weet je zeker dat het dit type is??), dus om te voorkomen dat er gegokt moet worden kun je het volgende doen:

Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Dubbelklik op het apparaat met geel uitroepteken dat je modem moet voorstellen.
Ga naar tabblad Details, en geef ons de VEN_XXXX, DEV_XXXX en evt. aanwezige SUBSYS_XXXX codering.
Wellicht komen we er dan uit welke XP driver geschikt zou kunnen zijn.

Mocht je er achter komen dat je laptop-type aanduiding niet klopt, geef ons dan de goede er ook even bij.

Tijs.

ik heb inderdaad het verkeerde type nummer geschreven het moet zijn acer aspire 5715 Z.

Ik heb de vista drivers van het modem geinstalleerd op de xp en hij werkt.

Laatst bewerkt:
Dat is goed nieuws! :)

Nu je probleem is opgelost, graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onderaan deze webpagina.

Tijs.

weet ik dat ik er op moet klikken maar kan dat geen problemen geven vista drivers onder xp installeren??

Nee, als de driver niet voldoet aan de eisen (namelijk WDM-driver (=Windows Driver Model), wat vanaf Windows ME in gebruik is), dan kan de driver niet geïnstalleerd worden.

Een uitzondering is als er een setup.exe bij zou zitten. Stel dat die allerlei dingen in je XP systeem vernaggelt dan ben je de sigaar, maar meestal zijn die slim genoeg om te zien dat het niet het goede besturingssysteem is waarop je het probeert te installeren.
Is het een driver die gewoon met "Bladeren" wordt geïnstalleerd, dan geldt het verhaal van de eerste paragraaf: Voldoet de driver niet aan de WDM-specifikatie, dan wordt die niet geïnstalleerd.

PS: Achtergrond-informatie: hier (WDM) en hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
oke bedankt voor het antwoord de driver was geweoon setup.exe en heb verder geen meldingen gekregen dat het niet zou doen, maar mijn laptop vista drivers werken allemaal probleem loos op xp

Als Apparaatbeheer (=Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc) geen gele uitroeptekens (meer) weergeeft bij je modem, dan verzorgde die setup.exe blijkbaar WDM-drivers.

Vista kan ook WDM-drivers aan (zie de eerste link in mijn vorige posting), vandaar dat er inderdaad een kans was dat het ging werken in XP ook, maar de meeste Vista drivers zijn van het nieuwe driver-model.

Wél vind ik het riskant om zo'n setup.exe zomaar uit te proberen, zoals jij gedaan hebt.
Is die setup.exe met Winrar uit te pakken (dus een zelfuitpakkend archief), dan had ik dát gedaan, en daarna in de uitgepakte bestanden gekeken of de drivers dan 'met de hand' te installeren waren in XP.

Zet je de vraag op Opgelost nu? ;)

Tijs.

Laatst bewerkt:
die heb ik inderdaad uitgepakt en zat gewoon setup.exe is en gewoon geinstallleerd en bij apparaat beheer staat nergens een geel uitroep teken alles werkt nu prima

Meestal zit er ook wel een Readme.txt of iets dergelijks bij die aangeeft waar de te installeren driver allemaal voor kan werken.

Fijn dat je experiment met setup.exe goed uitgepakt heeft.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan