Acer Orbi webcam applicatie werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ritavdstaaij

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2007
Ik heb een Acer laptop 9410Z sinds mei 2007. Echter de applicatie Acer Orbi webcam werkt niet meer. Met MSN en Skype doet hij het wel. Ik heb al veel berichten in verband hiermee gelezen maar nog niemand kwam met een oplossing. Ik hoop dat iemand voor mij de oplossing inmiddels weet.
Rita

Welkom op Helpmij :)

Ga naar deze website van Acer en download onder het juiste besturingssysteem de driver: Acer Orbicam(logitech) en de Acer Orbicam Driver, nadat je eerst alle software van de webcam hebt verwijderd.

Succes :thumb:

Ik heb een Acer laptop 9410Z sinds mei 2007. Echter de applicatie Acer Orbi webcam werkt niet meer. Met MSN en Skype doet hij het wel. Ik heb al veel berichten in verband hiermee gelezen maar nog niemand kwam met een oplossing. Ik hoop dat iemand voor mij de oplossing inmiddels weet.
Rita

ik had hetzelfde probleem! net nieuwe laptop en op msn deed de cam het wel maar wilde ik er fotos mee maken via de applicatie dan deed ie het niet meer. Je kan de pc terugzetten in de fabrieksstand. In de gebruiksaanwijzing staat precies hoe. Dan doet de cam het weer. Bij mij voor vrij korte tijd want na een paar dagen had ik weer hetzelfde probleem :( En elke keer terugzetten in de fabrieksstand vind ik ook geen optie. hopelijk blijft ie het bij jou langer doen!

had ik reeds geprobeerd en inderdaad, de application werkte weer. Maar nadat ik de internetverbinding en Norton had geïnstalleerd was de werking van de application weer gestopt.
In ieder geval bedankt.

had ik reeds geprobeerd en inderdaad, de application werkte weer. Maar nadat ik de internetverbinding en Norton had geïnstalleerd was de werking van de application weer gestopt.
In ieder geval bedankt.

ik hoop dat je dit nog leest! ik heb nu ontdekt dat als je alle fotos uit je afbeeldingen haalt dat de cam het dan weer doet! of het moet toeval zijn maar ik gooi net alle fotos weg (probeer het maar, je kan ze vanuit je prullenbak altijd weer terugzetten!) en ineens kan ik weer fotos maken met de cam!!

ik hoop dat je dit nog leest! ik heb nu ontdekt dat als je alle fotos uit je afbeeldingen haalt dat de cam het dan weer doet! of het moet toeval zijn maar ik gooi net alle fotos weg (probeer het maar, je kan ze vanuit je prullenbak altijd weer terugzetten!) en ineens kan ik weer fotos maken met de cam!!

@ ritavdstaaij
Klik even op de knop
reply.gif
om te reageren.
Je hebt nu alleen op de Quote-knop geklikt. :)

Ik heb de foto's uit de map afbeeldingen gehaald en inderdaad werkt de application van de Orbi webcam weer. Ik heb mijn foto's nu opgeslagen in de map documenten en een snelkoppeling gemaakt in de map afbeeldingen. Werkt prima. Hartelijk bedankt voor deze oplossing.

wat fijn dat het bij jou ook gelukt is! en hoe heb je een snelkoppeling gemaakt bij je afbeeldingen? dan kan ik dat ook doen!

Op de desbetreffende map klikken met de rechtermuisknop. Je ziet dan in het menu "snelkoppeling maken" staan. Daarop klikken en je ziet de snelkoppeling staan bij de documenten. Dan sleep je hem naar je bureaublad. Je opent de map afbeeldingen en dan sleep je snelkoppeling van je bureaublad naar de map afbeeldingen. Dit heeft geen invloed op de werking van de wabcam.
Succes!

zelfde probleem

Echt een k*t Programma!

ik heb het zelfde probleem...
bij mij ziet me computer de gehele webcam nieteens.. normaal hoord hij in "Deze Computer" wel te zien zijn.

in msn deed hij het wel. maar verder ook echt nergens... ? iemand ondertusse al andere oplossing ervoor ?

Welk type Acer notebook heb je?
Staat daar Windows Vista op?
Een webcam is namelijk een invoerapparaat en kan zelf niets doen.
Het moet worden herkend en gebruikt door andere programma's.
Aangezien Windows Vista geen eigen toepassingen heeft voor een webcam (zoals bij Windows XP), zul je het programma van Acer moeten gebruiken.

Welk type Acer notebook heb je?
Staat daar Windows Vista op?
Een webcam is namelijk een invoerapparaat en kan zelf niets doen.
Het moet worden herkend en gebruikt door andere programma's.
Aangezien Windows Vista geen eigen toepassingen heeft voor een webcam (zoals bij Windows XP), zul je het programma van Acer moeten gebruiken.

Bedankt voor snelle reactie!

Het gaat hierbij om de Acer Aspire 7000.

ik ben naar de site geweest van Acer en daar alle mogelijke drivers gedownload
Logitech, bison, suyin enz.. maar niks werkt... teminste de applicatie werkt niet de webcam in msn doet het.
ik gebruik inderdaad windows Vista Home

weten jullie een oplossing

Heb je vanaf deze site de orbicam drivers geïnstalleerd?
Je moet eerst de drivers van je oude webcams verwijderen, voordat je de drivers van deze site (voor de acer aspire 7000) installeert.
Kijk ook even wat voor webcam erin zit. Een logitech of Bison webcam, voordat je de juiste driver downloadt. :thumb:

Heb je vanaf deze site de orbicam drivers geïnstalleerd?
Je moet eerst de drivers van je oude webcams verwijderen, voordat je de drivers van deze site (voor de acer aspire 7000) installeert.
Kijk ook even wat voor webcam erin zit. Een logitech of Bison webcam, voordat je de juiste driver downloadt. :thumb:

Ja klopt ik heb het inderdaad van die site gedownload.
Hoe kan ik zien of het een logitech of bison is dan ? dat staat er niet op ofzo...?
ik ben ze nu maar 1 voor 1 aan het proberen ...

zou je me kunnen uitleggen wat die rij onder de drivers inhoud ? daar staan ook cam downloads in namelijk

Ik heb geen flauw idee wat voor soort webcam in de acer aspire 7000 zit.
Ik zal wel alleen de eerste rij nemen, die zijn namelijk voor de drivers.
En daar staan ook maar 4 type webcams in.
Verwijder wel eerst de ouder driver als die niet werkt en installeer dan pas de andere.

Ik heb geen flauw idee wat voor soort webcam in de acer aspire 7000 zit.
Ik zal wel alleen de eerste rij nemen, die zijn namelijk voor de drivers.
En daar staan ook maar 4 type webcams in.
Verwijder wel eerst de ouder driver als die niet werkt en installeer dan pas de andere.

Ik heb het kunnen oplossen :) maar wel via ander Acer programma dan die bij de laptop geleverd was....:confused: Maar goed hij doet het nu

ik heb de bison drivers gedownload en de bison edatasecurity file gedownload bijde geinstallerd en toen via dat programma werkte hij wel

Acer Orbi Webam

Voor diegenen die met hun Acer de driver of De Orbi Webcam niet meer kunen gebruiken of herinstalleren.

Haal Norton(90 dagen trial) weg neem AVG antivirus/reset je Windows Firewall aan-en uit.
Uninstall Webcam en install Webcam driver .Hij werkt dan weer !!!!!!!!!

William:thumb:

Webcam Acer Aspire 9410Z

Geachte mevrouw/meneer,

Om het probleem met uw Orbicam op te kunnen lossen dient u de volgende stappen te ondernemen:

1) Ga naar de volgende map C:\Windows\BisonC07, in die map staat het bestand LiveCa07.exe. Dit programma is niet gelinkt aan snelkoppelingen op het bureaublad of aan programma's. Als u dit bestand kan vinden, installeer het door het te openen.

2) Indien u het bovengenoemde bestand niet kunt vinden, dient u de volgende bestanden te downloaden: Bison Camera driver en Acer Orbicam Bison 1.0.0.19 (bij applications). U kunt deze downloaden via de volgende link: ftp://ftp.acer-euro.com/notebook/aspire_9410/vista/

3) Voordat u de gedownloade programma's kunt installeren, zullen alle vorige Orbicam software en drivers moeten worden gedeïnstalleerd. Na het deïnstalleren van de Orbicam software en drivers dient u het systeem te herstarten

4) Installeer de gedownloade Orbicam drivers en Orbicam software.

Mocht dit uw probleem niet oplossen, verzoeken wij u om een reply op deze e-mail te sturen.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Mocht dit uw vraag niet volledig beantwoorden, dan verzoeken wij u om via onderstaande link te reageren:
When your request is not answered to your satisfaction, please respond by using the link mentioned below :

http://support.acer-euro.com/request/nl/index.html

Met vriendelijke groet,
Kind regards,

Call Centre
Customer Care Desk

Acer Computer BV
Europalaan 89
NL-5232 BC 's Hertogenbosch
The Netherlands :thumb::thumb::thumb:

----------------------------------------------------------------------
0900-2020767 ( 0,10 Euro/minuut ) from the Netherlands
078-150023 from Belgium
900-72223 ( 0,16 Euro/minuut ) from Luxemburg

www.acer.nl / www.acer.be / www.acer.lu
KVK: 16081669 Eindhoven

Na 5maal drivers eraf en erop hebben gegooid weet ik het ook niet meer.

Wat ik raar vind is als ik alles eraf gooi, dan blijft er iets van m'n orbicam over bij software die ik niet kan erafgooien. Ik krijg dan een mededeling dat ik eerst de cam in de usb moet plaatsen vooraleer ik die kan werwijderen!! Terwijl het een geïntegreerde cam is.:confused:

Ik zit nu al weken met dit probleem en geraak er niet uit.
Ik heb een acer 3692wlmi XP, ik heb de drivers gedownload die acer me via mail hebben gestuurd. maar niets werkt. Moet ik nu werkelijk een apparte cam gaan kopen of zou het probleem net hetzelfde zijn?

ps : zonet : setup gedaan voor acer crystal eye webcam video class camera proberen uit te voeren.
resultaat is : In het bestand 'C:\WINDOWS\system32\x64\vsnpv64.dll' is de volgende fout opgetreden :
Toegang geweigerd.
(0x5)

Als ik toch doorklik op doorgaan :
Feature / Device Driver
Bestandengroep(veranderd soms!) : TWAIN DS, TayIcon, TWAIN INI & SRC
Bestand:
Fout : Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het bestand door een ander proces wordt gebruikt.
!

!!!!!!!!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan