Acer P221 W TFT monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepper

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Hallo, eindelijk heb ik een nieuw 22 inch breedbeeld tft scherm aangeschaft.
Maar nu heb ik toch wat vragen, De gebruiksaanwijzing spreekt op de voorpagina van de "ACER P221 W LCD monitor ", terwijl bij de specificatie staat LCD paneel, TFT Color LCD, ik had begrepen dat dit een TFT scherm was hoe zit deze lcd-tft terminologie in mekaar ??

En dan de resolutie, max. 1680x1050 maar ik wil kleiner ( de lettertjes groter ) maar heb het idee dat bij sommige resoluties de kwaliteit van het beeld minder wordt en soms het beeld gerekt of geknepen wordt omdat de verhoudingen niet kloppen. Wat zijn goede of standaard instellingen voor een 22" breedbeeld scherm??

thx

LCD en TFT is eigenlijk hetzelfde.

Quote van mrmusic:

LCD-monitor = Liquid Crystal Display
TFT = Thin Film Transistor

LCD is het type scherm
TFT is de manier van het opbouwen van het beeld.

En voor een 22" is 1680x1050 de mooiste resolutie. Je moet eigenlijk anders zelf proberen wat je mooi vindt als je 1680x1050 niks vindt.

En dan de resolutie, max. 1680x1050 maar ik wil kleiner ( de lettertjes groter ) maar heb het idee dat bij sommige resoluties de kwaliteit van het beeld minder wordt en soms het beeld gerekt of geknepen wordt omdat de verhoudingen niet kloppen.
Een LCD/TFT scherm kent maar één optimale resolutie namelijk die waarvoor deze ontworpen is (native resolution). Elke andere resolutie heeft mindere beeldkwaliteit als gevolg.
Ik zou je oplossing eerder in aanpassingen in Windows zoeken als je grotere letters wilt.
Voor betere weergave van letters kan je Cleartype Tuner gebruiken maar die verandert je lettergrootte niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan