Acer TFT breedbeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlazingBull

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2005
Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik op zoek naar een nieuw scherm om mijn inmiddels vergeelde crt scherm te vervangen. Nu ben ik het volgende scherm tegengekomen; [url="http://www.dixons.nl/De_online_winkel/ProductDetail/xp/shop/computers/monitoren/ACER+AL1916Ws+19_xdt_+TFT-scherm.7074909/default.aspx?productmenu=specifications]Klik Hier![/url]

Ik heb echter een paar vraagjes (ik kan ze natuurlijk ook aan de verkopers vragen maar ik heb meer vertrouwen in jullie ;)).

1. Kan mijn videokaart het aan? en waar ik kan ik dit soort informatie vinden? (zoek ik het de volgende keren zelf op)
NVIDIA GeForce2 Ti
2. Hoe zit het met gamen? Krijg ik zwarte balken aan de zijkant van mijn scherm?
3. Hoe zit het met films kijken die niet breedbeeld formaat zijn?
4. Is het een probleem dat het scherm alleen een VGA aansluiting heeft? kan dit problemen veroorzaken in de toekomst?
5. Waar vind ik in hemelsnaam wallpapers voor zo'n hoge resolutie? :D

Alvast heel erg bedankt! :thumb:

Ronald

de link gaat naar dixons, maar huuphuup daar is elsevier........

Bij VGA is je weergave geemuleerd naar digitaal, dat geeft altijd kwaliteitsverlies, en ja, bij een spel voor 4:3 op een scherm van 16:9, krijg je hetzelfde effect als een gewone film/uitzeding voor 4:3 op een breedbeeld, kun je wel op breedbeeld zetten, dan worden de zijkanten uitgerekt, lellek.

Heb een Samsung 940BF 2ms besteld, die vond ik het mooist bij de Mediamarkt, vooral mooier dan de vga tft's, maar ook als de Acers en Philipsjes, alleen elders besteld voor weinig.

maar is het irritant? dat er zwarte balken aan de zijkant verschijnen? en een breedbeeld is natuurlijk ook wel leuk om films op te kijken en verder ook handig voor programma's als photoshop ed.

maar mijn videokaart is ook niet één van de beste dus ik vroeg me af of die het uberhaupt wel aan kan? :eek: maar ja, waar kan ik dat vinden :rolleyes:

Op mijn televisie valt het wel mee, maar ik zou het niet op mijn monitor willen hebben.

Maar als je de resolutie voor die montor instelt, zal het allemaal wel meevallen met die spellen, de nieuwere kunnen dat ook aan.

Ik zou nog maar eerst even naar kijken, in de winkel, als hem hebt gekocht, dan zit je ermee.

Je kan zeker niet met je videokaart in de gepaste (lees: hogere) resoluties draaien qua games. In Windows zelf waarschijnlijk wel.

Je kan de resolutie in het spel wel op bijv. 1024x768 zetten zodat de monitor dit opschaalt (moet je wel instellen), maar mooier wordt het er niet op.

wat bedoel je met "mooier wordt het er niet op"? krijg je zwarte balken aan de zijkant of wordt hij uitgerekt?

wat bedoel je met "mooier wordt het er niet op"? krijg je zwarte balken aan de zijkant of wordt hij uitgerekt?

Als de resolutie door de monitor automatisch kan worden opgeschaalt, is het gewoon beeldvullend. Echter kunnen de verhoudingen niet kloppen en is het beeld mogelijk waziger.

Om dit te voorkomen, zou je eigenlijk de resolutie in breedbeeld-formaat moeten instellen. Echter is je videokaart hiervoor te langzaam voor en dient het spel dit te ondersteunen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan