Acer Travelmate 2350 gaat wel aan maar start niet verder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bell88

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2014
Hallowa...

(K1pje heeft mij vorige vraag prima beantwoord, waarvoor mij dank nogmaals..)
Omdat ik toch nog een vraag heb, stel ik hem hier..

Ik heb een Acer travelmate 2350 laptop.. Deze gaat wel aan, harde schijf lampje gaat ook aan.. Ik hoor de fan, hooguit 3sec blazen, daarna loopt alles vast(freeze)..
Kan de laptop dan alleen geforceerd uitzetten doormiddel van de powerknop ingedrukt te houden..
Soms heb ik wel beeld, en kan ik gewoon in de bios komen, gisteravond kwam ik zelfs zover, dat ik gewoon windows 7 kon installeren.. 9 van de 10, krijg ik het bovenstaande probleem..

Ik heb al geprobeerd:

Accu eruit gehaald, adapter, toen de power knop voor 30sec ingedrukt te houden..
Heb fan schoongemaakt, ouwe koelpasta verwijderd, nieuwe opgedaan.

Wat zou ik nog kunnen proberen? Hoop dat jullie me kunnen helpen..

Freezes kunnen ook komen door het werkgeheugen. Probeer eens op een enkele module (waarschijnlijk zitten er 2 in), één voor één een memtest te draaien. Dan kun je uitsluiten of het geheugen nog wel goed is, of niet.

Voor een geheugentest kan ik je deze aanraden: memtest86+
Het handigste is dat je dan deze donwload pakt (stuk naar onder scrollen, ongeveer halverwege de pagina):
Download - Auto-installer for USB Key (Win 9x/2k/xp/7) *NEW!*
Dit is een uitvoerbaar bestand, wat automatisch een usb-stick formatteert, memtest er op zet en de stick opstartbaar maakt. Een oude stick van 64MB of groter is al voldoende ;) Let wel: zorg ervoor dat er niets belangrijks op de stick staat, want dat wordt dus gewist.

Na het maken van de usb-stick: er van opstarten, dan zal memtest86+ vanzelf gaan draaien. Laat dit doorlopen tot minimaal 2 passes (liefst 8 uur lang). Elke fout is er 1 teveel en wijst op defect werkgeheugen.

Laatst bewerkt:
Thanks.. Zal het zomenteen even proberen.. Zal je op de hoogte houden!

Laatst bewerkt door een moderator:
je hebt volgens mij geen werkgeheugen in de laptop zitten; ik zie allebei de modules op tafel liggen.... Je moet minimaal 1 module plaatsen.

Klopt K1pje.. Ik had/heb dat express gedaan.. Normaal gesproken zou de laptop dan moeten gaan piepen, dat er geen werkgeheugen aanwezig is, maar zelfs dat doet hij niet.

Nee, ik kan niet bij de CMOS batterij komen.. Lijk wel als die vast gelast zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan