Acer Travelmate 240 onstabiel. Recovery loopt ook vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

KB5

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Berichten
28
Beste lezer,

ik heb een probleem met mijn Acer laptop en hoop dat iemand me uit de brand kan helpen. Ik heb een backup van al mijn gegevens maar ben aan het afstuderen en het komt erg slecht uit mijn laptop nu te moeten missen...

Sinds 2 weken is mijn Acer Travelmate 240 erg onstabiel. Af en toe liep hij vast en moest ik hem resetten. Naarmate dit vaker gebeurde en ik dus ook vaker resette, liep hij ook steeds vaker vast. Op een gegeven moment soms zelfs tijdens het opstarten of vlak daarna.

Ik heb de recovery cd erbij gepakt en vanaf de cdrom geboot.

Echter, direct tijdens de recovery (op 3%) is mijn laptop weer vastgelopen en heb ik moeten resetten. Vervolgens werd mijn harddisk niet meer herkend en kon ik dus alleen nog van de cd opstarten.

Als ik opstartte gebeurde willekeurig 1 van de volgende 3 dingen:

1) niks, geen beeld, geen geluid.

2) geen beeld, slechts een draaiende ventilator die hard blaast. Verder gebeurt er niks en op een gegeven moment moet ik weer resetten.

3) goede opstart vanaf recovery cd, tijdens recovery loopt de pc alleen weer volledig vast, altijd voordat 10% voltooit is.

(Als ik in het Bios rondneuzel liep de laptop overigens ook binnen een paar minuten vast).

Via internet heb ik een adresje gevonden van een reparateur hier in de buurt. Ik kon hier direct terecht maar ook voor hem was het niet duidelijk waar het probleem lag. Hij heeft stuk voor stuk verschillende onderdelen vervangen maar zonder effect. De laptop liep nog steeds vast. Na hem van binnen stofvrij gemaakt te hebben is het hem op een gegeven moment gelukt XP er weer op te zetten en ook mijn D schijf met al mijn gegevens heeft hij teruggezet. Het was niet duidelijk hoe, maar hij liep weer en ik kon verder met mn werk.


Het enige wat ik vervolgens zelf geinstalleerd heb is Office 2003, Winrar en Partypoker (een online pokerprogrammaatje wat ik zo nu en dan gebruik). Gedurende de week crashte het systeem weer een paar keer (de eerste keer tijdens een potje poker op Partypoker) en dit gebeurde steeds vaker en steeds sneller tot ik er op een gegeven moment weer niks mee aan kon.

Weer de recovery gedraaid, weer vastgelopen en weer wordt de harddisk niet meer herkend. Bij opstarten draait het weer uit op 1 van de 3 bovenstaande stappen. Op dit moment krijg ik hem even helemaal niet aan. (Ik kan me herinneren dat er afgelopen week automatisch een herstelpunt werd aangemaakt. Zou ik hier iets mee kunnen?)

Voordat ik hem weer wegbreng (ik kan pas over een paar dagen bij dezelfde reparateur terecht) wilde ik hier eens rondvragen of iemand me kan helpen of in ieder geval een tip heeft over wat ik nog zou kunnen proberen. Met alleen al een indicatie van waar het probleem ligt (harddisk, moederbord, etc) zou ik al heel blij zijn!

Alvast erg bedankt voor eventuele reacties.

Groeten KB
 
Op andere forums gelezen dat PartyPoker wel eens de boosdoener zou kunnen zijn....:confused:
 
Hoi !

Systeemherstel zou ik eerst proberen, dus terugzetten naar de dag dat alles nog soepel werkte.

Heeft de reparateur er een nieuwe HDD ingezet ?

Het verhaal doet mij een beetje denken aan en brakke HDD.
Kun je testen met een gratis te downloaden tooltje van de HDD-fabrikant.

Tja, en als je je laptop echt niet kunt missen, zou ik er dat soort spelletjes nooit op spelen !
Maar dat is mijn bescheiden mening.
 
Hoi !

Heeft de reparateur er een nieuwe HDD ingezet ?
"

Neem aan dat je met HDD de harde schijf bedoelt en ja, heeft reparateur vervangen maar had geen effect.

Tja, en als je je laptop echt niet kunt missen, zou ik er dat soort spelletjes nooit op spelen !

Tja, maar dat zou natuurlijk nooit zo'n probleem mogen opleveren...

Bedankt alvast voor de reacties! :thumb:
 
Hoi !

Heeft systeemherstel geen resultaat opgeleverd ?

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Heeft systeemherstel geen resultaat opgeleverd ?

Greetz,

Harry.


Op dit moment krijg ik de computer überhaupt niet opgestart en lukt het dus ook niet systeemherstel uit te voeren. Ik heb de laptop vanmorgen weer naar dezelfde reparateur gebracht en zojuist werd ik al teruggebeld.

De reparateur krijgt hem ook totaal niet meer aan de praat en heeft het idee dat er iets mis is met de voeding (het batterij-lampje brand ook niet, in ieder geval niet constant zoals het zou moeten). Hij heeft weer alle onderdelen zonder effect vervangen. Hij noemt hem officieel "overleden" en adviseert dat ik via verkoop op internet nog wat geld voor de laptop probeer te krijgen en zelf op zoek ga naar een nieuwe (overigens heb ik deze reparateur via het "no cure no pay" principe niks hoeven betalen)...

Dit valt behoorlijk rauw op m'n dak. Ook al heb ik geen garantie, op dit moment weet ik niks beters dan het nog eens bij Acer zelf te proberen...
 
Hallo !

Tja, da's een minder leuk bericht !

Van een afstand wil ik het dan niet beter weten dan je reparateur.

Voedingsproblemen voor een desktop zijn eenvoudig op te lossen, maar voor je Acer Travelmate kan ik je niet verder helpen.

Sterkte !

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan