Acer Travelmate 4000 doet niets

• Onderwerp starter Onderwerp starter dobe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dobe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 sep 2011
Hallo,

Ik heb als student een laptop nodig. Helaas was mijn budget niet toereikend genoeg om er een te kopen, maar een klasgenoot van mij had nog een acer traelmate 4000 liggen die niet meer deed.

Aangezien ik enigzins technisch ben dacht ik proberen kan altijd. Ik heb even goed gezocht en heb de volgende dingen al gedaan:

- Opstarten zonder accu
- even laten laden

Vervolgens even aan de onderkant wat klepjes opengeschroefd en er zit dus geen harde schijf in :shocked:

Een vriend van mij zegt dat de laptop wel zou moeten starten zonder hd, of in ieder geval iets doen. Maar de laptop doet dus helemaal neits.

Wie kan mij helpen? Ik wil wel ergens een hd opsnorren, maar ik wil eigenlijk eerst weten of het wel zin heeft.

gr

Do

Hoi,
welkom op Helpmij
een laptop zonder HD dus zonder besturingssysteem hoe zou die moeten starten?
Het enige wat hij zou moeten doen is een deel v.h. Bios doorlopen en daar blijven hangen met een foutmelding.
Als je een HD opsnort zul je er ook een besturingssysteem moeten opzetten dus of je dat wel moet doen?
Maar als je helemaal niets ziet dan weet ik niet of dat wel zo'n goed idee is, hij is wss niet voor niets afgedankt.

Laatst bewerkt:
@Dobe:Welkom op Helpmij:thumb:

Ik heb je topic verplaatst naar de sectie laptops.
Succes met je vraag.

Mvg,
Frank Wannet
Sectiemoderator Hardware.

Danku voor het verplaatsen.

Hij doet helemaal niets zeg maar, je hoort niets aanslaan, dat bedoel ik meer, dat hij zonder hd niet opstart kan ik me voorstellen. Verkeerd verwoord denk ik.

Maar wat kan ik nu nog checken?

Hallo

Hij doet helemaal niets zeg maar, je hoort niets aanslaan
Maar wat kan ik nu nog checken?

Controleer de netadaptor d.m.v. multimeter of deze nog o.k. is. ( uitgangsspanning 19 V )

Verwijder de laptop batterij .... veel laptop's weigeren op te starten indien er een defekte (kortgesloten) batterij aanwezig is.

Plug de netadaptor in de laptop , en controleer of deze nu wel opstart.

Indien ja ... , laat deze enige tijd draaien in de b.i.o.s. .

Controleer uiteraard ook of deze volledig stofvrij is (heatpiperadiator en c.p.u. fan )

Indien nog steeds niets ... controleer of de voedingsaansluiting nog korrekt is bevestigd aan de laptop.

Een veel voorkomend defekt bij laptops , is een losgescheurde voedingsconnector.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan