ACER TravelMate 4222WLMi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joep van Bree

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Ik wil voor school en voor thuis een laptop kopen. Nu is mijn oog gevallen op de ACER TravelMate 4222WLMi. LX.TC.J06.110
Hij heeft de volgende specificaties:

Processorfamilie Intel Core Duo
Processor-kloksnelheid 1660 MHz
Processor Intel Core Duo T2300
Processor systeembus 667 MHz
L2 cache 2 MB
Schijf
Opslagcapaciteit 60 GB
Rotatiesnelheid 5400 RPM
Harde schijf-interface Serial ATA
Geheugen
Intern geheugen 512 MB
Compatibele geheugenkaarten SD/MMC/MS/MS Pro/xD
Intern geheugentype DDR II RAM
Videogeheugen
Geheugen video-adapter 64 MB
Grafische adapter Intel GMA 950
Beeldscherm
Beeldschermdiagonaal 15.4 "
Beeldscherm WXGA TFT LCD
Resolutie 1280 x 800 pixels

Is dit wat volgens jullie? Of is er een andere oplossing

Ik heb ondertussen de vierde acer laptop en ben er zeker over te spreken.
Maar acer is niet 1 van de goedkoopste.
kijk eens of je voor hetzelfde geld niet iets groters kunt kopen.
er zijn al groeter harddisks voor in de laptop.
maar als jij hier tevreden mee kunt zijn......ja dan is het een mooie machine.
zelf type ik nu op een aspire 1804WSMi

Die laptop die jij hebt lijkt me een stuk duurder. Ik wil wel ongeveer maximaal 1000euro uitgeven daaraan. Of wat zouden jullie adviseren. Ander merk? Ander type?

€ 1000 uit geven voor een laptop.
Dan keek ik ook eens bij Asus......mooi lapdozen en ook goed.
Ja die van mij is een stuk duurder.

Kijk eens naar de Asus a6m-q037h. Heb ik zelf gisteren aangeschaft en is echt een pracht machine. Goede en degelijke kast, snel, goed toetsenbord, perfect scherm.

Laptop is voor rond de €800 te koop bij de verschillende webshops. Heeft welliswaar een AMD processor, maar wel 512MB extra geheugen ten opzicht van door U gevonden laptop. Tevens heeft de Asus een iets betere Video kaart. Voor net onder €1000,- heeft Asus ok een 17" variant van deze laptop.

Op de diverse forums waar ik heb gezocht naar informatie, viel mij op dat vrij veel mensen negatief waren over Acer. Dit heeft mij doen besluiten om voor een Asus te gaan. Vooral de degelijkheid (bouw laptop) en stabiliteit (software) van Acer werd regelmatig als niet goed beoordeeld.

De specs:

* Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800
* Processor: Mobile AMD Turion TL50 (1.60Ghz)
* Chipset: C51MV(C61)+MCP51
* Geheugen: 1GB (2x512MB) DDR2 PC4300 (max 2GB)
* Videokaart: nVidia GeForce Go 6100 128MB
* Harddisk: 80GB Ultra DMA 100 (5400 rpm)
* Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
* Modem 56K V.90
* LAN 100Mbit
* WLAN 54Mbit
* 1x PCMCIA II, VGA-Out, Microfoon-in, Line-in
* 4x USB2.0
* 1x Firewire
* TV-Out: S-VHS
* 4 in 1 Card Reader
* Microsoft Windows XP Home
* Exclusief draagtas en muis
* Afmetingen: 354x273x22-34mm

Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon een tweedehands laptop gekocht: pentium 3 866 mhz, 384 RAM, 30 giga HD, 12,,1 inch scherm, wifi, dvd-rom, diskette. Een ibm thinkpad x23. Werkt perfect voor mijn schooltaken(en ik moet visualstudio .net gebruiken!!) ook voor wat internetten en msnen gaat het perfect. Enkel de 4200 RPM HD stoort me, die zal ik dus waarschijnlijk nog upgraden. Ik had ook liever 512 RAM gezien, maar ik kom bijna nooit boven de 384 RAM. En een potje cs'en of quake 3 gaat nog perfect met alles op het hoogst. Heeft me geen 400 euro gekost.

De voordelen zijn dat er nog een diskettestation inzit en dat hij lekker klein is om mee te nemen naar school. Vandaar ook dat ik geen nieuwe wou. ALs je natuurijk wilt gamen of andere zware taken zul je genoodzaakt zijn om een nieuwe te kopen. Anders voldoet een pentium 3 met minstens 384 RAM zeker voor je. Wel zorgen dat het een 5400 RPM HD is, want dat is hier toch wel redelijk traag.

En wat vinden jullie van een duo-core processor?? Wat zijn hier de voordelen van ?? Of kan ik beter een andere processor kopen?

Nu is het niet zo dat 1,6 ghz x 2 gelijk staat aan 3,2 ghz. Het is vooral handig als je veel multitasked. Maar wat wil je nu doen met je laptop? office? Dan is dualcore overbodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan