Acer Travelmate 5730

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Dag heren (& dames?),

Binnenkort begin ik met mijn opleiding en ik moet nog "even" een laptop kopen.

Nou heb ik deze gevonden:

http://azerty.nl/1-1237-227150/acer-travelmate-5730g-654g32mn.html

Wat vinden jullie van de prijs/kwaliteits verhouding? En weten jullie misschien nog wel een vergelijkbare laptop voor een lagere prijs?

Ik heb eigenlijk vrij weinig harde eisen. Het gaat erom dat ik een beetje kan tekstverwerken, mijn web-programmeer werk kan doen (dus een texteditor en Photoshop kan draaien) en dat was het eigenlijk wel zo'n beetje.

Als er iets is waar ik absoluut niet tegen kan is het een slome computer, dus die 4GB geheugen en min. 2 GHz processor zijn eigenlijk wel een vereiste.

Dus, is dit wat? Zo nee, hebben jullie alternatieven?

En for the record, ik heb al wel vrij veel gezocht, maar er worden zoveel processortypes, types van grafische kaarten etc om de oren gesmeten dat ik het spoor een beetje bijster ben... ;)

Voor jou eisen zou deze prima voldoen, jou eisen zijn dan ook niet zo hoog.
Ik vind de prijs netjes in verhouding staan met wat er geboden wordt echter is Acer niet mijn merk maar dat kan als persoonlijk worden gezien.
Voor een laptop zou ik persoonlijk eerder voor een Asus gaan.
Ik zal eens kijken of ik daar wat van kan vinden in dezelfde prijsklasse.

Als je zou willen kijken zou het fantastisch zijn!

Ik werk nu ongeveer 2,5 jaar met mijn huidige Acer en nooit echt problemen mee gehad (ja, één keer de boot-partitie verwijderd, maar dat was m'n eigen schuld) en de service was toen echt fantastisch.

Maar ik ben benieuwd naar een Asus, ik sta altijd open voor veranderingen! :D

Ik vond deze nog bij Alternate (weer een Acer), dit lijkt me op zich ook wel een geschikt apparaat. Zou je me ook nog willen vertellen wat je hiervan vindt? :o

Qua design (is natuurlijk niet echt een criterium, maar toch ;)) en beeldverhouding heeft dit wel m'n voorkeur, maar van de rest van de specificaties heb ik niet veel kaas gegeten.

http://www.alternate.nl/html/produc...7/?tn=HARDWARE&l1=Notebooks&l2=Alle+Notebooks

CPU is iets beter maar of je dat gaat merken betwijfel ik.
Wel is de grafische kaart zoals ik het zie beter maar daar moet een expert op dat gebeid ook maar even naar kijken.
Wat ik me wel afvraag is of je niet liever een 17 Inch scherm wil omdat je toch ook met een grafisch programma wil gaan werken?
Je kan dan op wat hogere resoluties gaan werken.
Voor de rest zal ik zo ook nog even kijken.
Wat is maximale budget?

Ik houd het liever op een 15,x" vooral omdat ik dat qua portability beter vind. Voor he grafisch werk is dat ook niet zo erg, want het werk dat ik in Photoshop doe draait bij wijze van spreken vaker om een afbeelding van 15 * 15px dan grote full-size foto's.

Mijn maximale budget is toch wel 700 euro, vanwege het feit dat de laptop meegefinancierd is met de opleiding en er 700 euro voor beschikbaar is gesteld.

Alvast weer heel hartelijk bedankt!

Ik kom ook zoiets tegen:

http://www.laptopshop.nl/product/77041/asus-k50in-sx025c.html

Ik zit alleen even met de grafische kaart in mijn maag want dat is ook mijn sterkste punt niet helaas.
Voor de rest zijn de specs vrijwel gelijk maar met dit verschil dat deze met LED technologie werkt en veel langer op één accu lading draait. Men spreekt van zes uur maar daar geloof ik niet zo in maar vier uur moet toch te halen zijn en dat is het dubbele van de ACER. Verder ( ook niet onbelangrijk ) heeft ASUS twee jaar pickup en return garantie ( ook weer het dubbele ) en ik weet dat de service van ASUS erg goed is.

Dat is wel een heel gaaf ding. 't Is alleen even de vraag hoe lang de levertijd is, aangezien hij tijdelijk uitverkocht is :(

Maar goede tip, is serieus het overwegen waard! :D

Als iemand inderdaad nog even naar de grafische kaart wil kijken :D

Toch nog even verder gekeken (niet dat ik aan je oordeel twijfel hoor ;), maar vooral omdat die ene daar niet leverbaar is) en daar kom ik nog twee interessante laptops tegen:

De Toshiba L500D-11J en de Toshiba L500-128

Kan iemand mij vertellen wat Level 2 Cache precies is? Wat ga ik eraan merken als ik er eentje kies met 1MB ipv 2 MB?

Het cache geheugen is een geheugen buffer op de CPU en zorgt voor een snellere verwerking. Dit tussen de CPU en het RAM geheugen.
Ik zal straks nog even naar die andere laptops kijken.

Ah, vandaar!

En zou het verschil tussen 1MB en 2MB direct merkbaar zijn in de prestaties?

Jazeker, bedankt puppie!

Ik heb nu in ieder geval zat opties om uit te kiezen, ik ga er nog even over nadenken!

Ik heb nu een Acer Aspire (9410Z). En om eerlijk te zijn is het echt een *****ding. Destijds gekocht omdat ik graag een laptop wilde met een groot beeldscherm, deze had dat voor een redelijke prijs (820 geloof ik), maar sinds de aankoop heb ik er eigenlijk altijd spijt van gehad.

Ik draai nu al 2 en een half jaar Vista op 1GB geheugen en een 1,6GHz processor. Gaat niet echt lekker. Ook is m'n accu op sterven na dood. Als ik 'm volledig oplaad kan ik nog ongeveer 7 minuten op de accu werken. Dit is waarschijnlijk een gevolg van het feit dat ik 'm een hele poos in m'n fietstas heb meegenomen naar m'n werk ;) Toen is ie namelijk begonnen met verslechteren.

Dus een Acer is misschien inderdaad niet zo handig om altijd mee te nemen.

In ieder geval, jullie beide hartstikke bedankt voor jullie tijd en deskundig oordeel! Ik ga er nog even over denken!

Ik had nog even een vraagje.

Ik meende dat ik eens een programmaatje voorbij heb zien komen hier op het forum dat je toont welke hardware (+specs daarvan) in je PC zit.

Dat zou ik nu wel makkelijk vinden, vooral om te vergelijken op welke punten de nieuwe laptop beter is dan mijn huidige.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan