Acer: Valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joshua93

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Beste helpers,

Ik heb heel google platgezocht over crashes van acer maar ben er geen een tegen gekomen zoals mijn acerlaptop crasht. Zodra als ik mijn acer opstart hoor ik hem lopen, het lampje brand 1-3seconden en dan poef uit, en maar doorgaan enz enz. Hij blijft dat dus doen ik zie alleen zwart beeld geen opties om vanaf cd op te starten niet naar bios, dus een probleem :S

Wat heb ik al geprobeerd, het verwijderen van de harde schijf en los getest op fouten geen probleem opstarten zonder harde schijf, ook opgestart zonder accu alleen op de voeding dus weet me geen raad meer, By the way het gaat hier over een ACER ASPIRE 7520G.

Excuses ik bedoel dat er geen garantie meer op hoe zit waarom??
Videokaart misschien kaduuk?

Is al 3jaar in bezit ;)
Maar dan heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag

Wijzigingen aan hardeware uitgevoerd?

Geheugen zit er goed in?

Dan wordt het moeilijk troubleshooten. Je kunt hem eens proberen op te starten zonder geheugen. Disk er eventueel uithalen en dan opstarten. Dan kun je eens kijken of je in ieder geval beeld krijgt (foutmelding dat er geen geheugen of disk in zit). Anders ben ik bang dat je moederbord kapot is.

Dan rest denk ik alleen de "bak-methode", maar dat was dacht ik meestal van toepassing bij de videoproblemen.

Hallo

Losgekomen nvidia motherboardchipset/g.p.u.

De "bak-methode" resulteert meestal slechts in een motherboard met alle componenten erop losgekomen/defekt en verkleurd door de exterme hitte , indien je geluk hebt, werkt het motherboard wel terug .... maar de soldeerverbindingen tussen de chipset en motherboard zijn niet egaal/homogeen uitgevloeid.

Het is overbodig te vermelden dat deze methode zeer tijdelijk is , indien het uberhaupt lukt.

Alle componenten op het motherboard zijn tevens nutteloos blootgesteld aan een zeer hoge temperatuur.

Wel heb ik zeeer goede ervaringen met het "reflowen" van enkel de defekte component.

Bij dit model van laptop is deze chipset zeer eenvoudig bereikbaar via de dekplaat onderaan (de laptop dient niet gedemonteerd te worden).

Laat dit uitvoeren door iemand die dit ooit reeds heeft gedaan , deze heeft ervaring , materiaal , en weet hoe ver hij mag en kan gaan.

Indien je dan achteraf de koeling van de laptop zuiver/stofvrij houdt , zou ik zelfs durven beweren dat dergelijke reparatie definitief is.

Dit model laptop "reflowen" is +/- 15 min werk.

Uiteraard is/kan dit nooit meer zijn/worden zoals het origineel was.

Het echte "reballen" is deze laptop niet meer waard.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan