acer X193W valt willekeurig uit...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kyran
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kyran

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2012
Ik heb laatst deze monitor gekocht van een kringloopwinkel. Een 19" werkende monitor voor 17.50 klonk niet verkeerd, aangezien deze breedbeeld is dan mijn andere vierkante monitor die ik nu weer heb aangesloten wegens een raar probleem.

Als ik hem aansluit op mijn computer, werkt hij volledig.
Hoewel, bij sommige afbeeldingen of kleuren zoals ik ga bijvoorbeeld naar gmail.com dan valt het scherm plotseling op zwart. De stroom valt niet weg, maar het scherm valt gewoon zwart.
Ik krijg pas beeld als ik hem uit zet en dan gelijk weer aan druk. Hoewel als ik op precies dezelfde pagina op die positie en alles zit waar hij ook op is uitgevallen, zie je een flits van het beeld en direct schiet hij weer op zwart.

Drivers zijn aanwezig, hoewel ik als ik nieuwe drivers opzoek alleen maar troep krijg zoals "Driver Tuner", die trouwens ook niets zeggen over een update van de drivers van het scherm, maar ik denk dat dat programma niet eens over drivers gaat maar om reclame, vast en zeker.

De stroomkabel werkt gewoon goed, het licht daar niet aan. Als het scherm op zwart gaat dan blijft hij wel aanstaan. Dus hij verliest geen stroom.

Een heel vaag probleem bij een monitor wat ik maar 1 keer terug kan vinden over het hele internet, (tenminste bij deze monitor) en daar kunnen ze niks anders zeggen van "Vraag je geld terug, je hebt een kapotte monitor aangeschaft".

Alvast bedankt en ik hoop dat ik geen 17,50 verspilt heb aan een defecte monitor.

Kyran

Ik denk dat je wel 17.50 verspild hebt aan een kapotte monitor helaas :confused:

Het kan ook nog zijn dat je een resolutie of refresh hebt ingesteld die niet helemaal ondersteund wordt door de monitor.

Misschien kun je 'm terug brengen, maar dit soort verouderde monitoren zou ik voortaan achterwegen laten. Door een hobbyist zal het scherm nog wel te repareren zijn tegen acceptabele kosten.

Bednkt voor de andwoorden, ik denk dat ik inderdaad een 17.50 heb verspilt aan een monitor. Misschien zou ik hem nog kunnen terugbrengen en mijn geld terug krijgen, maar het is een kringloopwinkel dus ik heb er mijn twijfels over.

Hallo

Dit scherm is +/- 7 jaar oud.

Meest voorkomende defekten bij een dergelijke leeftijd ---> defekte /uitgedroogde condensatoren op de voedings/invertor print.

Deze vervangen (kosten bijna niks) is meestal een definitieve oplossing.

Mocht dit de oorzaak zijn , niet verder werken met dit scherm , de kans op extra nutteloze schade is zeer groot.

De door u vermelde symptomen komen overeen met defekte voedingcondensatoren.

Hier :

http://www.youtube.com/watch?v=V0Magp42ASk

Wordt dergelijk scherm geopend ....

Bolle condensatoren duidelijk te zien op de voedingsprint.

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo

Dit scherm is +/- 7 jaar oud.

Meest voorkomende defekten bij een dergelijke leeftijd ---> defekte /uitgedroogde condensatoren op de voedings/invertor print.

Deze vervangen (kosten bijna niks) is meestal een definitieve oplossing.

Mocht dit de oorzaak zijn , niet verder werken met dit scherm , de kans op extra nutteloze schade is zeer groot.

De door u vermelde symptomen komen overeen met defekte voedingcondensatoren.

Hier :

http://www.youtube.com/watch?v=V0Magp42ASk

Wordt dergelijk scherm geopend ....

Bolle condensatoren duidelijk te zien op de voedingsprint.

Peter

Dat is niet het probleem wat ik had, hoewel deze wel degelijk werkt totdat ik op een bepaald beeld kom wat hij denk ik gewoon niet aankan.

Sinds het scherm dus zo oud is, denk ik nu dat mijn videokaart (die ongeveer 2 jaar oud is) waarschijnlijk niet compatibel is met dat beeldscherm.
Gewoon sparen voor n nieuwe dus!

Wat een onzin, als ie een beeld niet aankan komt dat door de voeding. Dat je een te nieuwe videokaart hebt is echt onzin. Daar zijn standaarden nou eenmaal voor.

input is input of je gpu nu 12 of 1 jaar oud is.

het zal echt bij de psu van het scherm liggen, ik zie elke week wel zulke kuren voorbij gaan en zeer herkenbaar.

idd zijn condensatoren niet duur, maar het monteren moet je of zelf kunnen of je moet het laten doen, maar op een 7 jaar oud schem is het eigenlijk zonde en succes is niet altijd zeker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan