• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

achteraf aantal werknemers bepalen op basis van ritijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jhhogervorst

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2012
Ik heb een vraag.

In bijgevoegd bestandBekijk bijlage HoeveelRijders.xlsx
staat in kolom A een lijst met datum/tijd, met tijden dat een inboundrit uitgevoerd kan worden.
De eindtijd van het 60 minuten window staat in kolom B

Op basis van afstanden zijn de theoretische ritduren berekend in minuten; die staan in kolom C

In kolom D en E staan de start en eindtijden van de outboundwindow, maar dit window is 90 ipv 60 minuten.
In kolom F staat weer de ritduur van de outboundritten.

Nu de vraag;
Ik kan met countif bijvoorbeeld het aantal windows per uur berekenen;staat nu in kolom G H , maar dat is niet wat ik wil.
Ik wil het totaal aantal benodigde rijders per uur van de dag berekenen, dus ik moet nog iets met die ritduur doen, en ik moet ook de outboundritten er nog bij nemen.

Wie kan mij helpen?
Ik heb trouwens een Engelstalige Office.

Alvast bedankt

Als ik het goed begrijp:
Kolom H kun je veranderen in:

Code:
=SUMPRODUCT(($A$4:$A$41>=G7)*($A$4:$A$41<G8))

En dan in kolom K een formule van gelijke strekking:
Code:
=SUMPRODUCT(($A$4:$A$41>=G7)*($A$4:$A$41<G8)*($D$4:$D$41>=G7)*($A$4:$A$41<G8))

niet de oplossing

Willem, dank voor je antwoord, maar dat lost het probleem niet op.

Als ik deze somproducten toepas, krijg ik inderdaad de rit-starttijden van de inbound en outboundritten per klokuur.

Ik moet alleen ook nog rekening houden met de ritduur, in kolom C en F. Pas als rit 1 met starttijd kolom A, en duur kolom C, is gedaan, kan begonnen worden met een volgende rit.
Als ik de ritduur kan verwerken, ben ik dus eigenlijk op zoek naar hoeveel overlap er is tussen de ritten; dat bepaalt hoeveel rijders er theoretisch nodig zijn.

Enig idee hoe dat zou moeten?

Alvast bedankt.

als ik een rit moet maken met dat schema en ik gebruik rij 4 ????
vraag1 vertrek ik dan ergens tussen 1-9-2011 5:53:50 en 1-9-2011 6:53:50 of bedoel je iets anders
vraag2 wat betekend inbound rit open en dicht
vraag3 wat betekend visitEnd 90min? ga ik nu vertrekken van af 1-9-2011 5:35:05 tot 1-9-2011 6:35:05
vraag4 wat betekend visitEnd 30min?

groet sylvester

Bijna opgelost

Beste Popipipo

Ik ben er bijna.
Nu heb ik inderdaad een overzicht van de overlapping van de 'windows' die er zijn om vracht te brengen of te halen.
Wat ik zelf nog ga doen is hulpkolommen maken met de rittijden die ik ga optellen bij de starttijd van het window, en afhalen van de eindtijd.
Na deze actie, doe ik jouw formule en weet ik dat de rit ook echt kan worden uitgevoerd.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan