jhhogervorst
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 jun 2012
Ik heb een vraag.
In bijgevoegd bestandBekijk bijlage HoeveelRijders.xlsx
staat in kolom A een lijst met datum/tijd, met tijden dat een inboundrit uitgevoerd kan worden.
De eindtijd van het 60 minuten window staat in kolom B
Op basis van afstanden zijn de theoretische ritduren berekend in minuten; die staan in kolom C
In kolom D en E staan de start en eindtijden van de outboundwindow, maar dit window is 90 ipv 60 minuten.
In kolom F staat weer de ritduur van de outboundritten.
Nu de vraag;
Ik kan met countif bijvoorbeeld het aantal windows per uur berekenen;staat nu in kolom G H , maar dat is niet wat ik wil.
Ik wil het totaal aantal benodigde rijders per uur van de dag berekenen, dus ik moet nog iets met die ritduur doen, en ik moet ook de outboundritten er nog bij nemen.
Wie kan mij helpen?
Ik heb trouwens een Engelstalige Office.
Alvast bedankt
In bijgevoegd bestandBekijk bijlage HoeveelRijders.xlsx
staat in kolom A een lijst met datum/tijd, met tijden dat een inboundrit uitgevoerd kan worden.
De eindtijd van het 60 minuten window staat in kolom B
Op basis van afstanden zijn de theoretische ritduren berekend in minuten; die staan in kolom C
In kolom D en E staan de start en eindtijden van de outboundwindow, maar dit window is 90 ipv 60 minuten.
In kolom F staat weer de ritduur van de outboundritten.
Nu de vraag;
Ik kan met countif bijvoorbeeld het aantal windows per uur berekenen;staat nu in kolom G H , maar dat is niet wat ik wil.
Ik wil het totaal aantal benodigde rijders per uur van de dag berekenen, dus ik moet nog iets met die ritduur doen, en ik moet ook de outboundritten er nog bij nemen.
Wie kan mij helpen?
Ik heb trouwens een Engelstalige Office.
Alvast bedankt