Achtergrond beeldscherm zwart en kan niet meer typen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christine1402

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2012
Onze 11 jarige dochter leek het wel leuk om de achtergrond van haar beeldscherm te veranderen.
Toen dat zwart werd en ze het niet meer ongedaan kon maken, riep ze ons....
Maar wij zijn echt geen experts op pc gebied en we krijgen de pc niet meer "normaal".

Het opstarten doet de computer (desktop) wel gewoon. Windows XP.
Eenmaal opgestart zie je een bureaublad (zwart) met de icoontjes er op.
Ik kan daar op klikken, maar ik kan niet typen.
Muis werkt wel.

Ik krijg het ook voor elkaar om de pc in veilige modus op te starten.
Had gehoopt dat ik op die manier systeemherstel kon uitvoeren o.i.d., maar doordat ik niet typen kan,
krijg ik dat niet voor elkaar.

Heeft iemand een tip? Of is dit een "zwaar" probleem en moeten we 'm naar de winkel brengen?
Het is overigens een oudere pc, maar heeft altijd prima gewerkt.....

Iedere hulp is welkom!

Ik heb het meteen uit geprobeerd, maar het lukt helaas niet...
Als ik met de rechter muisknop klik, krijg ik even kort een zandlopertje te zien.
Meer ook niet.

Nog even wat aanvullende info....
Ik zie op het bureaublad div. icoontjes staan. Als ik op Word klik bijv, opent 'ie Word wel.
Ook in Power Point kan ik gewoon werken (achtergrond is wit).
Exel heeft weer een zwarte achtergrond...

Als ik vanuit de veilige modus opstart, kan ik wel typen, maar krijg ik niet te zien wat ik type.
Althans, het lijkt er op dat ik kan typen.

Ik kan ook "gewoon" internet openen, maar ik krijg niets te zien.
Lastig uit te leggen.
Verklaart deze uitleg veel of helemaal niets??? ;-)

en heb je al geprobeert om in het midden van als windows is opgestart rechtermeisknop bureaublad instellingen en dan achtergrond aan te passen misschien iets te simpel maar zie je dat blok dan wel staan als je de rechtermuisknop midden in het scherm van windows doet of ook niet '
???

hoor het snel
mvg tc

Ik krijg helaas geen tekst te zien. Mijn man denkt dat ook de tekst zwart gekleurd is....

en als je de tekst probeert te markeren ook ???
of weet u niet hoe dat moet ???

dan pakt u de linker knop van uw muis ingedrukthouden en dan slepen maar misschien is het geen slecht idee om deze link te proberen als u op internet kunt !!!
het is een programma van microsoft dus misschien ook een idee succes MvG TC

http://support.microsoft.com/fixit/

Ik ga morgen beide manieren uit proberen!
Gaat nu niet meer lukken, want onze dochter is in dromenland inmiddels.
Ga ik althans wel van uit ;-)
Ik laat het uiteraard weten of (en wat) er succesvol is geweest!
Alvast enorm bedankt voor het mee denken!

Enfin. Ik kan niets selecteren... Rechter muisknop en dan een veld selecteren, lukt simpelweg niet.
Ik was al dolgelukkig dat ik de Windows achtergrond weer zag, maar ik kan daar niets mee.
Als ik iets open, dan opent "ie" wel, maar ik kan/zie niets....

Vraag me niet hoe ik nu de kleuren van de achtergrond weer terug heb gekregen, want ik weet het niet....
Het zwarte blok krijg ik niet weg....

Is er niet een manier om een systeemherstel uit te voeren? Of schiet ik daar niets mee op???
Vivian was ook al dol gelukkig dat ze weer kleuren op het beeldscherm zag, maar ik zei al dat ze niet te vroeg moest juichen ;-)
En terecht...

dag cristine, systeem herstel werkt inderdaad.
probeer het maar naar 2 dagen terug

Klinkt simpel, maar ik weet niet hoe ik daar kom...
Op mijn eigen pc (laptop) klik ik dan op dat vergrootglas en zoeken. Maar op Vivian's computer zie ik niet wat er geopend wordt en waar ik wat moet typen...
Dus zal ik dat op een andere manier moeten uitvoeren. Maar ik weet niet hoe...
Opstarten via veilige modus met prompt en dan een opdracht intypen? Maar ik weet niet welke opdracht....

TheKnight; ik ben je dankbaar!!!:thumb:
Het is gelukt!!!!

Vivians computer werkt weer normaal!

Ik had daarna wel een Xul Runner met het aanklikken van Mozilla, maar ik heb die overnieuw geïnstalleerd.

Ik wil je hartelijk danken voor je hulp! In m'n uppie had ik dit niet voor elkaar gekregen.
Dan had ik 'm echt naar een pc winkel moeten brengen en had het ons (fors?) geld gekost.

Ook Willem2 en thecobra88 bedankt voor het mee denken!

PS. TheKnight, mag ik je nog 2 simpele (software?) vraagjes stellen of moet ik dan een nieuw onderwerp openen???

Even kort :)

2 dingen vielen mij gisteren op nadat ik systeemherstel had gedaan.....
Bij het opstarten krijg ik schijfcontrole. (Dat deed 'ie overigens al langer. Is standaard bij haar computer.)
Is dat normaal? Kan ik dat "uit zetten" of is dat niet slim? Als het uit kan/mag, hoe doe ik dat???

En onderin haar taakbalk, zie ik nu een klein beeldschermpje met kleuren staan.
Als ik er op ga staan, staat er: Intel (R) Extreme Graphics.
Zou dat er altijd al hebben gestaan? Of zou dat sinds dit "grapje" er staan?
Moet ik daar iets mee? Laten staan? Weghalen?

Bij voorbaat dank voor je reactie!!!
Als je in de buurt woonde, was ik je een fles wijn / bos bloemen of krat bier komen brengen!!!

Late reactie van mij... :o

Hartelijk dank weer voor je tips en adviezen!!!
Helemaal super die hulp!
Een geweldig forum wat ik zeker zal onthouden voor als er weer eens iets mis gaat hier....

Het beste gewenst! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan