achtergrond bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

sneaky7

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2002
hallo,
ik gebruik de schermafbeelding "herfst" van xp, en de pictogrammen hadden als onderschrift witte letters, op die herfstachtergrond.
op een gegeven moment en waarom weet ik niet. zijn die letters, nu zwart en hebben die een balkje als achtergrond. via eigenschappen, "bureaublad" MOET ik een kleur kiezen. ik kan dat niet ongedaan maken. IK wil geen balk met letters. Ok wil terug die witte letters op die "herfst" achtergrond.
Bij "kleur" moet ik kiezen, daar staat geen mogelijkheid om dat uit te schakelen. daar staat geen transparant of de keuze dat je geen kleur wil bij.
bij bureaublad aan passen staat ook niet die mogelijkheid.
ik kan die achtergrond, spreiden, naast elkaar of gecentreerd. ik doe dus spreiden. ik kan nergens in geen enkel hulpprgramma vinden hoe ik dat terug kan herstellen, weet u raad? dank georges

Hoi Sneaky

Ik probeer je probleem te volgen,, nu ook herfst eropstaan. Mijn letters zijn altijd wit.. ook al staat de kleur achtergrond zwart.

ik heb wel lettertype als clear type aangevinkt. dat staat onder tabblad vormgeving en bij effecten.

En bij : de volgende overgangseffecten bij menu,s en knopinfo gebruiken: daar kan je kiezen , en heb ik gekozen voor: overvloeien.

ik hoop dat je daar iets aan hebt.

gr. Marcel

p.s. dit is dus letter type en kleur ( wit ) zonder balk..

Rechtsklik op 'deze computer' en kies voor Eigenschappen. Kies tabblad 'geavanceerd'. Kies voor 'instellingen' onder het kopje 'Prestaties'. Vink het vakje aan bij: Vallende schaduw voor namen van pictogrammen op bureaublad gebruiken.

Is het dan nog niet goed:

Rechtsklik op je bureaublad, kies voor 'eigenschappen'. Tabblad 'bureablad' kiezen en dan 'bureaublad aanpassen'. Kies voor het tabje 'website'. Haal het vinkje weg bij 'Mijn huidige introductiepagina'. Klik op de nodige OK's- en toepasknoppen.

En als het dan nog niet werkt:

Rechtermuisklik op het bureaublad, `pictogrammen schikken op`, en dan `webonderdelen op het bureaublad vergrendelen` uitschakelen...:)

bereaublad pictogram letters

hallo,
en bedankt voor de snelle reply, het is opgelost, via eigenschappen bureaublad, vormgeving, geavanceerd, daar moest ik achtergrond van de toepassing selecteren ,ipv bureaublad. het was direkt opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan